Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt legetøj - det er nu bare en musvit på ~
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 29-07-04 22:57

Hejsa.

Jeg har jo fået nyt kamera, og været igang med at lege med det, og tænkte,
at jeg da lige ville poste et billede.

http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1292876
Det første er taget samme dag jeg fik kameraet (faktisk billede nr. 35) og
er taget i haven hos mine forældre. Jeg ved, at det ikke er i klasse med
Max' fuglebilleder, men jeg synes selv det er OK

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen

Fra : Anders F

Dato : 29-07-04 23:56

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> er taget i haven hos mine forældre. Jeg ved, at det ikke er i klasse med
> Max' fuglebilleder, men jeg synes selv det er OK

Det er mere end OK!
Kanon fanget

/A

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 30-07-04 00:14

Thomas Pedersen wrote:

> Det første er taget samme dag jeg fik kameraet (faktisk billede nr. 35) og
> er taget i haven hos mine forældre. Jeg ved, at det ikke er i klasse med
> Max' fuglebilleder, men jeg synes selv det er OK

Motivet er godt nok, men billedet er kedligt, fladt og kontrastløst,
det mangler noget "sprøjt" i lyset og "brillians" i farverne.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Anders F

Dato : 30-07-04 00:24

og

> Motivet er godt nok, men billedet er kedligt, fladt og kontrastløst,
> det mangler noget "sprøjt" i lyset og "brillians" i farverne.

Det vil jeg sådan set godt give dig ret i... Jeg er sikker på at folk
generelt bedre vil kunne lide det efter en gang "photoshopping".

Imidlertid er jeg overfølsom overfor overdreven >>"sprøjt" i lyset og
"brillians" i farverne<< Jeg hader når man kan se et billede er "piftet"
digitalt.
Iøvrigt tror jeg faktisk, Thomas' billede er ret tæt på naturlige farver som
det er. Men på den anden side har jeg ikke en chance på min ukalibrerede LCD
skærm *gys*...

/Anders

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 30-07-04 09:52

"Anders F" <af-spam@hi5.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
som
> det er. Men på den anden side har jeg ikke en chance på min ukalibrerede

Hej Anders og Niels

Takker for ordene. Det kan da være at jeg skal lege lidt med farverne i PS.
Det eneste der er gjort ved billedet er en beskæring og en unsharpenmask, så
det er stort set lige ud af kameraet

MVH
Thomas

Fra : Simon Nielsen

Dato : 31-07-04 00:10

> [...]
PS.
> Det eneste der er gjort ved billedet er en beskæring og en unsharpenmask,

Det er nu stadig et rigtigt lækkert billede, den måde den kigger på og så
den ting den har i munden, men man kan godt se at farverne havde været bedre
hvis nu sol-lyset stod lige på den, men man kan jo ikke være lige heldig
hver gang. Farverne står nu helt som de er i naturen. godt fanget og du
kunne jo lige hæve farverne en smule og give den et kontrast pift, men
endelig ikke for meget. Lad os endelig se resultat.

Mvh
Simon

Fra : Palle Jensen

Dato : 30-07-04 21:08

Den 30 jul 2004 mumlede Niels Ebbesen noget i denne stil:

> Motivet er godt nok, men billedet er kedligt, fladt og
> kontrastløst, det mangler noget "sprøjt" i lyset og "brillians"
> i farverne.

Hvordan ville du forbedre billedet på de punkter. Jeg tænker rent
kamerateknisk. Synes selv jeg evner at tage billeder der nogle gange
kan virke lidt "flade", og ville da gerne have et tip i den retning.

--
Palle Jensen

Fra : Erik W.

Dato : 30-07-04 08:35

"Thomas Pedersen" skrev i

> Jeg har jo fået nyt kamera, og været igang med at lege med det, og tænkte,
> at jeg da lige ville poste et billede.

Tillykke med det, jeg glæder mig til at se en masse billeder. Overgang til
digitalt plejer jo at betyde en mangedobling af produktionen.

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1292876

Great Tit??? Der er nok en masse, som surfer efter bare damer, mens konen
sover som får sig en slem skuffelse
Hvornår er det taget Thomas? - Har Musvitterne virkeligt unger nu? Kan du
iøvrigt se forskel på hannen og hunnen, så må du da gerne fortælle mig
hvordan. Jeg er vild med lyset i øjnene og det lidt slidte udseende den
stakkels forældre har. Med den størrelse portion på babymaden må ungerne
være blevet ret store. Det er hårdt arbejde at holde teenagere mætte og
tilfredse.
Jeg synes det er et rigtigt godt billede. Jeg synes ikke, der mangler sprøjt
i farverne. Men er det bare mig eller mangler der en lille bitte bitte bitte
smule skarphed omkring øjnene, mens kanten af tagrenden står knivskarpt? Jeg
tror dette billede kan blive fantastisk efter en tur i Photoshop, og jeg
kender også manden der kan fortælle dig hvordan

> Jeg ved, at det ikke er i klasse med Max' fuglebilleder,
> men jeg synes selv det er OK

Er det nu sådan, at vi allesammen skal skrive det hver gang vi poster et
fuglebillede? - Så vil jeg da skrive det ind i min signatur
Max's billeder er fantastiske, det ved vi alle, men alle billeder har vel
sin egen kvalitet, og kan bedømmes ud fra sine egne præmisser. Der er vi jo
så heldige at Max gerne deler ud af sin viden og gerne vil hjælpe dem, der
gerne vil have hjælp til at lave bedre billeder.

Mvh Erik

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-07-04 09:31

Erik W. wrote:
> Great Tit??? Der er nok en masse, som surfer efter bare damer, mens konen
> sover som får sig en slem skuffelse

http://www.nice-tits.org/

// Hans
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 30-07-04 09:58

"Erik W." <erik.w@mail.com> skrev i en meddelelse
> "Thomas Pedersen" skrev i

> Tillykke med det, jeg glæder mig til at se en masse billeder. Overgang til
> digitalt plejer jo at betyde en mangedobling af produktionen.

Uha, det har det skam også, der bliver taget ligeså mange billeder om dagen
som jeg gjorde i løbet af en måned med analog, men er kvaliteten så steget?

> [...]
> stakkels forældre har. Med den størrelse portion på babymaden må ungerne
> være blevet ret store. Det er hårdt arbejde at holde teenagere mætte og

Jeps, de har unger endnu, det pipper i hvert fald fra kassen, men jeg har nu
ikke kigget derned, jeg vil ikke forstyre dem. Og jeg ved da heller ikke om
det er en hun, jeg antager det, fordi det er den eneste jeg har set flyve
ind og ud fra kassen. Jeg fik dog ikke det billede jeg gik efter, jeg ville
gerne have det, hvor den flyver ud af redekassen, men hold den er hurtig

> [...]
> så heldige at Max gerne deler ud af sin viden og gerne vil hjælpe dem, der
> gerne vil have hjælp til at lave bedre billeder.

Jeg har lært meget ved Max, han er god til at give råd angående photoshop,
som jeg ikke er for god til at bruge. Og han tager fantastiske billeder,
ingen tvivl om det.

MVH
Thomas