Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Komposition i verdensklasse
Fra : Langgaard

Dato : 29-07-04 18:07

Her ses tydeligt forskellen på amatøren og den drevne professionelle
fotograf, billederne er taget af en af Danmarks dygtigste fotografer som
ofte her i gruppen belærer andre med sin viden.

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_blomst-48.html

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_skilt-53.html

Meget inspirerende !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Axel Søgaard

Dato : 29-07-04 18:28

Jeg forstår ikke helt?
-hvor er sammenligningsgrundlaget?
mvh
Axel Søgaard

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-07-04 18:43

Axel Søgaard skrev i et indlæg på usenet:
> [...]

Det gør de færreste vist

Det var vist et mislykket forsøg på at være morsom ?

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Langgaard

Dato : 29-07-04 19:06

"Axel Søgaard" <Axelsoegaard@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg forstår ikke helt?
> -hvor er sammenligningsgrundlaget?

Hej

Der er ikke noget, men samme fotograf udstiller disse billeder på dennes
galleri, og kalder meget ofte mange andres billeder for tilfældige
knipserier, og er det ikke netop hvad disse to billeder er ?

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_blomst-48.html

Er det smart at beskære toppen, og ville en mere diagonal komposition ikke
have været mere ønskeligt.

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_skilt-53.html

var der ikke mulighed for at flytte hovedmotivet væk fra centrum, "ud i det
gyldne snit", og hvorfor skal vi snydes for den lækre snoede vej, som er
lykken i næsten et hvert billede.

Og til slut, fotografens kommentar til nybegynder der ville have gode råd
til dette billede:

http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=87338

Læs:

Det var bare det !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Langgaard

Dato : 29-07-04 19:24

> Og til slut, fotografens kommentar til nybegynder der ville have gode råd
> til dette billede:
>
> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=87338
>
> Læs:

Ovenstående meddelelse er netop lige nu (på mystisk vis) blevet slettet ?

Men i denne indgår teksten også:

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 29-07-04 20:28

> Og til slut, fotografens kommentar til nybegynder der ville have gode råd
> [...]
Hej Leif

Altså helt ærligt: Hvad havde du forventet. Kan du med hånden på hjertet
sige, at dit billede ikke kunne være bedre? Et par kritikpunkter fra min
side kunne være:
• Dit perspektiv er forkert - det virker ikke befordrende for mig som seer,
at kigge på motivet oppefra og ned
• Dit motiv er for ensformigt: Lidt spræl med fx en blomst ville have gjort
det mere levende
• Er det skyggen af fotografen jeg kan ane i den nederste, venstre
tredjedel?

Til slut: Du skriver jo i øvrigt også, at det er en test af dit kameras
makrofunktion. Så jeg synes ikke du har nogen grund til at pibe over hr.
Ebbesens kritik.

Men du skal ikke glemme en enkelt regel. Jo flere billeder du skyder, des
bedre bliver dit resultat...

mvh
Ole

Fra : Langgaard

Dato : 29-07-04 22:09

"Ole Gyldenløve" <ole@*gyldenlove.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Leif
>
> Altså helt ærligt: Hvad havde du forventet. Kan du med hånden på hjertet
> sige, at dit billede ikke kunne være bedre?

Hej

Billedet er ikke mit, og det er ikke mig det drejer sig om, jeg opponerer
bare mod den meget nedladende måde hvorpå Ebbesen devaluerer andre
mennesker, nye brugere af gruppen, som kommer med, for dem relevante
spørgsmål.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-07-04 18:44

"Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> wrote in message
> [...]

Ærligt talt - er det ikke lidt trættende?
Der er ingen grund til at starte nye tråde af denne slags - det er ren støj!
Og den humoristiske værdi af indslaget er begrænset.

vh
--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : Peter Loumann

Dato : 29-07-04 18:41

Jan Bøgh skrev:

>"Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> wrote in message
>[...] er ren støj!

Ja.

>Og den humoristiske værdi af indslaget er begrænset.

Ja. "Langgaard" læner sig op af et plonk.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : NTFS

Dato : 29-07-04 19:39

"Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Ja.

Jeg synes det er et berettiget og morsomt indslag.

/Niels

Fra : Eyvind

Dato : 30-07-04 00:30

"Peter Loumann"
> Ja. "Langgaard" læner sig op af et plonk.

Uha da da da da, der fik du nok skræmt livet af ham!

Fra : Axel Søgaard

Dato : 29-07-04 20:03

Efter min mening er den humoristiske værdi langt over 13 !!!,men åbenbart
IKKE alle har bemærket ironien i mit tidligere indlæg.

mvh
Axel Søgaard

Fra :

Dato : 29-07-04 20:15

> Efter min mening er den humoristiske værdi langt over 13 !!!,men åbenbart
> IKKE alle har bemærket ironien i mit tidligere indlæg.
>
> mvh
> Axel Søgaard

Ja det er fint....Skal vi ikke stoppe nu.

Henrik

Fra : Anders F

Dato : 30-07-04 00:11

"HØ" <hh@city.dk> wrote in message news:cebib0$1d4u$1@news.cybercity.dk...

> Ja det er fint....Skal vi ikke stoppe nu.

Næe, lad os endelig få gjort det her færdigt... I hvert fald sætter jeg
personligt stor pris på at "krigen" bliver holdt i selvstændige tråde - i
stedet for at bryde spontant ud med ødelæggende effekt på en (ellers
uskyldige) ellers (forholdsvis) saglig diskussion.

/flame filter on/

I øvrigt har vi noget helt, helt unikt her. Det er sjældent, der er folk der
er stædige/dumme nok til at have personlige krige kørende i news over så
lang tid. Og så endda mere eller mindre inden for gruppens emne.

Mvh.
Anders (der ellers ikke kan forstå at Langgard orker fremsætte den aktuelle
pointe - og iøvrigt ville ønske at Ebbesen kun ville reklamere for sine
bedste billeder

Fra : Eyvind

Dato : 30-07-04 00:33

"HØ"
> Ja det er fint....Skal vi ikke stoppe nu.

Var det skolemesteren, der her slog os alle over fingrene !

Av av av jeg lover aldrig at gøre det igen!!!

Fra : Eyvind

Dato : 30-07-04 00:29

"Jan Bøgh"
> Ærligt talt - er det ikke lidt trættende?
> Der er ingen grund til at starte nye tråde af denne slags - det er ren
støj!
> Og den humoristiske værdi af indslaget er begrænset.

Hmm, det er ikke ligefrem humor du bidrager med!

Mvh
Eyvind