Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Måger
Fra : HKJ

Dato : 29-07-04 15:58

Fra : KNL DtP

Dato : 29-07-04 16:04

HKJ <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ceb39e$ujd$1@news.cybercity.dk...

> Følg mig:
> http://henrik.k.jensen.homepage.dk/DSC_7989.jpg

Meget flot og enkel komposition. God skarphed og detaljer på mågen. Jeg helt
vild med, at billedet er holdt i næsten udelukkende lyse og blå toner - man
fristes næsten til at sige, at billedet svæver :).

De to andre er også ganske fine, men mangler lige at være helt knivskarpe. De
vinder dog på at have lidt bevægelsessløring, som viser bevægelsen og farten.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : HKJ

Dato : 29-07-04 18:40

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> wrote in message
> De to andre er også ganske fine, men mangler lige at være helt knivskarpe.

Det er vist kun Max der kan lave knivskarpe fuglebilleder, der også er
perfekte i motivet.

Jeg har så også lige et teknisk problem: mit objektiv er ikke specielt
hurtigt til autofocus, det kan altså godt mærkes når det er flyvende fugle.

Fra : Erik W.

Dato : 29-07-04 18:14

HKJ" skrev i news:ceb39e$ujd$1@news.cybercity.dk...
> Sådan kommer man tæt på en måge:
> http://henrik.k.jensen.homepage.dk/DSC_8014.jpg
>
> På udkig efter mere:
> http://henrik.k.jensen.homepage.dk/DSC_8025.jpg
>
> Følg mig:
> http://henrik.k.jensen.homepage.dk/DSC_7989.jpg

De er gode, også selvom jeg synes det er lidt snyd at bruge "betalte
modeller"
Især 8025 synes jeg er rigtig god. Øv nu gider jeg da ikke poste mine
kedelige siddende måger.
Jeg kan se at du har en rigtig flot DOF på billderne, det er nok det næste
jeg bør begynde at eksperimentere med.

Mvh Erik

Fra : HKJ

Dato : 29-07-04 18:45

"Erik W." <erik.w@mail.com> wrote in message
> HKJ" skrev i news:ceb39e$ujd$1@news.cybercity.dk...

> De er gode, også selvom jeg synes det er lidt snyd at bruge "betalte
> modeller"

De insisterede, hvis der ikke blev serveret tog de selv.

> [...]
> kedelige siddende måger.
> Jeg kan se at du har en rigtig flot DOF på billderne, det er nok det næste

Jeg elsker lille DOF, men det gør det væsentlig sværere at få billedet.

Fra : HKJ

Dato : 29-07-04 19:33

"Erik W." <erik.w@mail.com> wrote in message

> Jeg kan se at du har en rigtig flot DOF på billderne, det er nok det næste
> jeg bør begynde at eksperimentere med.

Her kan du forøvrigt se en mindre vellykket DOF:
http://henrik.k.jensen.homepage.dk/DSC_8814.jpg

Fra : Erik W.

Dato : 29-07-04 20:44

"HKJ" skrev i news:cebft1$1ar9$1@news.cybercity.dk...
> Her kan du forøvrigt se en mindre vellykket DOF:
> http://henrik.k.jensen.homepage.dk/DSC_8814.jpg

Ah så det er en DOF? Jeg troede det var en art rovfugl? - Spøg til side
jeg kan godt se at den er lige lovligt kort så fjererne på hovedet bliver
uskarpe mens det fremstående næb er knivskarpt.
Mvh Erik

Fra : HKJ

Dato : 29-07-04 20:52

> [...]
> jeg kan godt se at den er lige lovligt kort så fjererne på hovedet bliver
> uskarpe mens det fremstående næb er knivskarpt.

Normalt siger man at det vigtigste at få skarpt er øjene, men en fugl med
uskarpt næb ser også forkert ud.

Her sikrede jeg så at næbet var skarpt, men nåede ikke at få øjene med. Jeg
syntes egentlig at billedet er meget sjovt, men det er nok også fordi det er
anderledes.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 30-07-04 11:29

"Erik W." <erik.w@mail.com> skrev i en meddelelse

> Ah så det er en DOF? Jeg troede det var en art rovfugl? - Spøg til
side

Ja heller Dansk Ornitologisk Forening

KLIP

--
Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 30-07-04 00:11

HKJ wrote:

> Sådan kommer man tæt på en måge:
> [...]

Der må godt være lidt bevægelsesuskarphed i den type billeder, men
jeg synes du har lidt for meget, du kan lære noget af Max, det er
vist noget med, at han kører tider på 1:500 del sec. og derunder...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : HKJ

Dato : 30-07-04 07:39

> [...]
1/800 F7.1

1/2000 F5.6

1/1250 F9

> Der må godt være lidt bevægelsesuskarphed i den type billeder, men
> jeg synes du har lidt for meget, du kan lære noget af Max, det er
> vist noget med, at han kører tider på 1:500 del sec. og derunder...

Vi kan hurtig blive enige om at de ikke er helt skarpe, men jeg er bange for
at det ikke er bevægelsesuskarphed alene. Jeg tror at den eneste måde jeg
kunne have fået dem mere skarpe på, var en mindre blænde. Det ville have
giver mere dybdeskarphed og dermed mere tolerance for focus fejl.

Fra : John Friis Løndal

Dato : 30-07-04 09:50

On Thu, 29 Jul 2004 16:57:37 +0200, "HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote:

>Sådan kommer man tæt på en måge:
>http://henrik.k.jensen.homepage.dk/DSC_8014.jpg

Flot billede, det er aldrig let at tage billeder af ting der bevæger
sig hurtigt, og når de så også begynder at accelerer bliver det næsten
umuligt.
Jeg har haft mest held med en meget hurtig lukke tid 1/2000 eller mere
og en blænde omkring 5.6, eller hvad lyset tillader. Jeg sætter den
som regel fast så kameraet ikke skal tænke på dette når det går løs.
En IS linse med level-2 er også en stor hjælp når man forsøger at
følge flyvende måger på afstand.

se evt. mine måger på:

http://londal.fotopic.net/p6278541.html

http://londal.fotopic.net/p5684211.html

http://londal.fotopic.net/p5684209.html

Mvh
john
www.honor.dk

Fra : Deaster

Dato : 30-07-04 10:00

"John Friis Løndal" <londal@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som regel fast så kameraet ikke skal tænke på dette når det går løs.
> En IS linse med level-2 er også en stor hjælp når man forsøger at

Hold da kæft hvor er det et fedt billed, er der slet ikke billedmanipuleret
med det ?

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Erik W.

Dato : 30-07-04 10:13

"Deaster" skrev i news:2muh0bFr5227U1@uni-berlin.de...
> Hold da kæft hvor er det et fedt billed, er der slet ikke
billedmanipuleret
> med det ?

Jeg giver dig ret Whow!

Mvh Erik

Fra : John Friis Løndal

Dato : 30-07-04 12:11

On Fri, 30 Jul 2004 10:59:55 +0200, "Deaster" <nospam@deaster.dk>
wrote:

>Hold da kæft hvor er det et fedt billed, er der slet ikke billedmanipuleret
>med det ?

Jo, baggrunden og mågen er to forskellige billeder lagt oven på
hinanden.

Fra : Deaster

Dato : 30-07-04 12:22

> Jo, baggrunden og mågen er to forskellige billeder lagt oven på
> hinanden.

Hmm, så er det jo overhovedet ikke "dit" mågebilled, men derimod en
gennemført billedmontage.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : John Friis Løndal

Dato : 30-07-04 13:18

On Fri, 30 Jul 2004 13:22:05 +0200, "Deaster" <nospam@deaster.dk>
wrote:

>Hmm, så er det jo overhovedet ikke "dit" mågebilled, men derimod en
>gennemført billedmontage.

Jeg har taget billede af mågen helt personligt, så må det da være
"mit" måge billede, eller måske snare et billede af en måge taget af
mig, med mig som copyright indehaver. At jeg vælger at dobbelt
eksponere med et andet billede jeg også har taget
helt personligt helt selv med mit eget kamera, ændre vel ikke ved
noget?

Hvis det nu pludselig ikke er mit måge billede, hvis er det så? Jeg
tror ikke mågen vil have det!
Måske kan vi blive enige om at det overhoved ikke er mit måge billede,
men derimod underhoved er mit måge billede, og så lade juristerne slås
med mågen om ejerforholdene. :

Mvh
john

Fra : Deaster

Dato : 31-07-04 09:54

John Friis Løndal wrote:

> [...]
> Måske kan vi blive enige om at det overhoved ikke er mit måge billede,
> men derimod underhoved er mit måge billede, og så lade juristerne slås

Jeg synes bare det er noget fis at få det til at se ud som om du har ét
billed, når det rent faktisk bare er en god billedcollage du har lavet.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"
Dingo
Dingo
Dingo

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 31-07-04 10:27

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes bare det er noget fis at få det til at se ud som om du har ét
> billed, når det rent faktisk bare er en god billedcollage du har lavet.

Det kan der selvfølgelig være en smule om, men billedet af mågen er stadig
skidegodt.

Det ku forresten være sjovt og lærrerigt, at se råbilledet af mågen!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 31-07-04 11:12

> [...]
>
> Jeg synes bare det er noget fis at få det til at se ud som om du har ét
> billed, når det rent faktisk bare er en god billedcollage du har lavet.

++++++++++++++++++

Hej.

Velkommen til den digitale verden. Ændre du slet ikke på noget i et
billedebehandlingsprogram, når du har taget et billede, f.eks hvor
lyst/mørkt det er? Det er bare hvor man sætter grænsen, hvor meget man vil
manipulere med billedet.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Deaster

Dato : 31-07-04 12:37

Jørgen Nielsen wrote:

> "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> ++++++++++++++++++
>
> Hej.
>
> Velkommen til den digitale verden.

Mange tak.

>Ændre du slet ikke på noget i et
> billedebehandlingsprogram, når du har taget et billede, f.eks hvor
> lyst/mørkt det er? Det er bare hvor man sætter grænsen, hvor meget
> man vil manipulere med billedet.

Jo, men jeg laver sgu ikke en billedcollage af 2 eller flere billeder,
og lader det fremstå som et enkelt billed jeg har taget.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"
Dingo
Dingo
Dingo

Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-07-04 12:21

"Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote in message

> Hold da kæft hvor er det et fedt billed, er der slet ikke
> billedmanipuleret med det ?

Det må være samkopieret - mågen bliver ikke belyst af den sol, der er på
billedet, men af en sol, der står meget højere på himlen.
Og når man kender stranden ved Tværsted, så ved man også at den måge ikke
rigtigt har noget at lande på - de lander ikke højt oppe på stranden eller i
klitten.
Men det /er/ flot!

--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : John Friis Løndal

Dato : 30-07-04 12:27

On Fri, 30 Jul 2004 13:20:49 +0200, "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere>
wrote:

> [...]
>rigtigt har noget at lande på - de lander ikke højt oppe på stranden eller i

Stranden er rigtig nok Tversted, nærmere bestemt flodbæk udløbet,
mågen er fra Haderslev dam, lige ved iskiosken. Den er ikke helt så
tæt på som det ser ud til, billede er taget med 300mm. Tversted
billede med en 20mm.
Mågen er klippet ud af en grå baggrund og indsat i 2 omgange, således
at den bliver gennemsigtig de rigtige steder. Mågen er ikke behandlet,
blot klippet.

Mvh
John
www.honor.dk

Fra : ChristianTC

Dato : 30-07-04 11:55

"John Friis Løndal" <londal@mail.dk> wrote in message
> se evt. mine måger på:
>
> http://londal.fotopic.net/p6278541.html

Hvis det ikke er manipuleret tager jeg hatten af for dig, hvis det er
manipuleret tager jeg ihvertfald også hatten af for dig. Det er godtnok flot
taget/lavet!! Ligenu når jeg kigger på billedet hælder jeg til at du har
billedbehandlet det, men det gør det ihvertfald ikke mindre flot. Men glæder
mig til at høre hvordan det er blevet til.

Mvh
Christian

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 30-07-04 10:04

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Sådan kommer man tæt på en måge:
> [...]

Fine billeder du har fanget her. Jeg kan godt lide det første, hvor man kan
se mågen kommer rigtig tæt på. Og de er svære at følge når de kommer så tæt
på. Hvis du tager dem på afstand, så kan du sagtens tage dem med en
langsommere lukker, jeg har haft gode erfaringer med 1/500 del med en skarv
(http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1292133)

MVH Thomas.