Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
anbefaling af kompaktkamera
Fra : NTFS

Dato : 28-07-04 22:55

Mit gamle analoge Pentax Me Super er endegyldigt stået af og nu vil jeg ha'
mig et digitalkamera. Jeg ønsker et kompakt og robust kamera til lommen, på
4 mgpixel og til en pris af ca 2000 kr. Jeg har luret på Konica-Minoltas
G400 bl.a. fordi det har lav udløser forsinkelse - hvad jeg sætter højt, men
har læst at der er problemer med autofokusen. Er der nogle der kan pejle mig
ind på et kamera ?

mvh
Niels

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 29-07-04 21:59

"NTFS" <kurosFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

men
> har læst at der er problemer med autofokusen. Er der nogle der kan pejle

Jeg kan på det varmeste anbefale Nikon Coolpix 4500.
Jeg har set det på EDBpriser.dk helt ned til 2800 kr, hvilket selvfølgelig
er noget mere end budgetteret, men pengene er givet godt ud, hvis du vil
lidt mere med din fotograferen. Det er dog også lidt stort til lommen
Det er det mest alsidige kvalitetskamera, du kan ønske dig.
Du vil bare elske Swirlneckfunktionen - Optikboksen kan drejes næsten 360
Grader rundt. så du kan tage billeder over hovedet eller fra gulvet og
stadig betragte LCDskærmen.
Du kan tilmed købe en billig super Zoom Crystalvue Sharpshooter optik. der
giver dig 24Xzoom, 3x i kameraet og 8 x i optikken. Det svarer næsten til en
1000 mm tele på et 135 film SLRkamera. Pris 149$

Så faktisk et Coolpix 4500 til salg i den Blaa Avis (online) komplet med
Fiskeøje (Ekstrem vidvinkel forsatsoptik) og 3x telekonverter og ekstra
batteri til bare 4000 kr.
Telekonverteren alene koster 4000 kr. (vejl. Udsalgspris)

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : NTFS

Dato : 30-07-04 14:22

> [...]
> batteri til bare 4000 kr.
> Telekonverteren alene koster 4000 kr. (vejl. Udsalgspris)

Det virker som et godt kamera med mange muligheder og det er også sådant et
kamera jeg kunne tænke mig. Problemet er bare - som du også selv er inde
på - at det er alt for stort. Mit gamle udtjente Pentax Me Super brugte jeg
sjældent fordi det var så stort at tage med. Og så kan det jo være det
samme. Jeg vil godt ofre nogle manuelle funktioner til fordel for et
kompakt, hurtigt og robust kamera lige til lommen.

mvh
Niels