Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CF-kort type I og II?
Fra : Jakob Griffel

Dato : 28-07-04 19:09

Hej!

Efter lange overvejelser har jeg fået kig på en EOS 300D, som vist er
et godt køb for mig.

I beskrivelsen står der, at man kan sætte to typer CF-kort i den
(bortset fra Microdrive), men hvad er forskellen på et CF-kort type I
og type II?
Er det ene bare hurtigere (nyere) end det andet? Hvad skal jeg
anskaffe? Jeg tænker på at købe et 512 MB i første omgang.

--
Hilsen Jakob

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-07-04 19:24

Jakob Griffel (slet 8JDXV) skrev i et indlæg på usenet:
> [...]

Det er også rigtigt godt

CF type 2 er bl.a. microdrive - de er lidt tykkere - men ikke
nødvendigvis hurtigere.....

Tidligere kunne type 2 (microdrive) fåes større end type 1 - og hvar
derfor en god ting - men nu kan type 1 fåes i store størrelser også, så
der er fordelen ikke så stor....

Der findes også nogle kort med betegnelsen "Ultra II" - men det er
stadig type 1 - bare lidt hurtigere end et standardkort.

Jeg bruger almindelige 512 mb Kingston kort i mit - og de er helt
OK......

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Pophaar

Dato : 28-07-04 19:47

Kan man ikke sætte Microdrive i 300D???

"Jakob Griffel (slet 8JDXV)" <jakob_griffel@8JDXVhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:10910382830.286539581542133@dtext.news.tele.dk...

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-07-04 21:27

Pophaar skrev i et indlæg på usenet:
> [...]

Jo !

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-07-04 21:34

Jan Vestergaard skrev i et indlæg på usenet:
> [...]

Det er bare beskrevet lidt misvisende i manualen - der står vist at man
kan bruge Microdrive samt CF type 1 og 2.

Microdrive er jo et type 2 kort - så det er lidt misvisende at det også
er nævnt udover type 2 kort......

Men for at gentage mig selv - jo - man kan godt bruge microdrive og
andre type 2 kort, hvis man skulle finde nogle af dem.......

Fra : J & P

Dato : 29-07-04 08:55

- Hva' skal jeg sige? Tak igen...!

--
Hilsen Jakob

Fra : Jens

Dato : 29-07-04 18:30

> [...]
> Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk
> Erstat invalid med dk ved mail - men indlæg bør besvares i gruppen.

Microdrive og CF er to forskellige ting (og er derfor nævnt begge to)

CF (= Compact Flash) er statiske hukommelse, hovr i mod Microdrive er en
lille roterende harddisk. Microdrive er elektrisk compatibel med CF-Type-II
og kan derfor (normalt) monteres i sokler der kan "spise" et CF-Type-II
kort.

Mvh

Jens