Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billeder af isbjørne, løver og tigere???
Fra : Klaus Johansen

Dato : 28-07-04 18:21

Hej

Jeg vil høre om der er I ved nogle steder hvor man kan tage billeder af
tigere, isbjørne og løver??
Der skal være frit udsyn til dyrene, og ingen hegn imellem.

Har været i en zoo, hvor dyrene var i et hul med vand udenom. Altså helt
frit udsyn til dyrene.
Kan ikke huske hvor det var

Hilsen Klaus Johansen

Fra : Tommy Jensen

Dato : 28-07-04 18:43

København Zoo, Valby Bakke ?

MVH Tommy

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 28-07-04 18:40

> Hej
>
> Jeg vil høre om der er I ved nogle steder hvor man kan tage billeder af
> tigere, isbjørne og løver??
> Der skal være frit udsyn til dyrene, og ingen hegn imellem.

Ålborg Zoo er vist sådan...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-04 19:32

On Wed, 28 Jul 2004 19:20:41 +0200, "Klaus Johansen"
<ksdj@johansen.tdcadsl.dk> wrote:

>Kan ikke huske hvor det var

Isbjørne kan du se rimelig frit i Aalborg Zoo. Jeg har taget dette
billede i Aalborg:

http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=28718

Løver kan du fange rimelig godt i Givskud løvepark (hvis du tør rulle
vinduet ned i bilen - hvilket man selvfølgelig ikke må).

Mvh. Brian

Fra : Klaus Johansen

Dato : 28-07-04 19:47

Hej Brian

Fint billede

Tror da min tur bliver en "Isbjørne tur" til Ålborg

Hilsen Klaus Johansen

"Brian B. Christensen" <b r i a n s n a b e l a b r i n c h d o t i t> skrev
i en meddelelse news:07sfg0tqji6marqpka6ttueqeino43s8fv@4ax.com...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-07-04 07:32

"Klaus Johansen" <ksdj@johansen.tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg vil høre om der er I ved nogle steder hvor man kan tage billeder af
> tigere, isbjørne og løver??
> Der skal være frit udsyn til dyrene, og ingen hegn imellem.

Løver i Odense Zoo, se www.012.dk/love1.jpg og www.012.dk/love2.jpg
Tigerne er lidt sværere: www.012.dk/tiger.jpg
Desværre ingen isbjørne.

--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg

Fra : dkweb@gmx.com

Dato : 29-07-04 08:54

Mht. løver så vil løveparken i Givskud nok være et godt bud!
/Mogens

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 29-07-04 10:06

> [...]

>Der skal være frit udsyn til dyrene, og ingen hegn imellem.
>
>Har været i en zoo, hvor dyrene var i et hul med vand udenom. Altså helt

Aalborg zoo
News:4108bbed$0$4202$ba624c82@nntp03.dk.telia.net

mvh Ebbe

Fra : Klaus Johansen

Dato : 29-07-04 11:01

Tak for alle svarene. (kom bare med flere)

Undskyld stavefejlen.

Hilsen Klaus Johansen

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 29-07-04 16:20

On Thu, 29 Jul 2004 12:01:00 +0200, "Klaus Johansen"
<ksdj@johansen.tdcadsl.dk> wrote:

>Tak for alle svarene. (kom bare med flere)

Tja. København Zoo er blevet nævnt, men derindefra kan det komme til
at se således ud:

http://www.ejberg.dk/external/dkfritidfoto/tigre.jpg
http://www.ejberg.dk/external/dpreview/lion2.jpg
http://www.ejberg.dk/external/dkfritidfoto/isbjorn.jpg

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-07-04 16:26

Mikael Ejberg Pedersen wrote:
> http://www.ejberg.dk/external/dpreview/lion2.jpg

Ser han ikke lidt bitter ud ? ;)

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 29-07-04 22:22

On 29 Jul 2004 15:25:57 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Ser han ikke lidt bitter ud ? ;)

Tjo, måske. Han brød sig måske ikke om den karakteristiske lyd af et
spejlreflekskamera?
Damn, man skiller sig godt nok ud fra mængden af lomme-digitalkameraer
når man stiller sig op med sin 70-300 mm linse.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-07-04 22:29

Mikael Ejberg Pedersen wrote:
> Damn, man skiller sig godt nok ud fra mængden af lomme-digitalkameraer
> når man stiller sig op med sin 70-300 mm linse.

*cough* objektiv *cough* :)

Men ja, man må næsten indrømme at det føles helt rart når man stiller
sig op ved siden af de små lommekameraer ;)

De har jo så den fordel at de ikke skal slæbe omkring på en kæmpe
kuffert fuld af udstyr.

// Hans
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 29-07-04 23:13

On 29 Jul 2004 21:29:21 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>*cough* objektiv *cough* :)

Ups. Jeg ved det godt. Jeg havde lige været en smut ovre i dpreviews
fora, og på engelsk skal man ikke prøve at sige objektiv. Så fatter de
ikke en brille af det hele

>De har jo så den fordel at de ikke skal slæbe omkring på en kæmpe
>kuffert fuld af udstyr.

Jeg har heldigvis ikke noget større end den 70-300, og monteret på
kameraet kan den lige akkurat være i den kamerataske, jeg fik med da
jeg købte min D70. Og så har jeg min anden lins.... øhhh objektiv... i
en mindre kamerataske, der sidder i mit bælte.
Det er såmænd det. Ingen store kufferter her. Men det kommer måske
stille og roligt med tiden?

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-07-04 23:41

Mikael Ejberg Pedersen wrote:
> Det er såmænd det. Ingen store kufferter her. Men det kommer måske
> stille og roligt med tiden?

Det gør det sikkert...

Jeg har opgraderet taske 2 gange allerede, og den nuværende er ved
at være for lille... :o/

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : Deaster

Dato : 30-07-04 09:06

> [...]
> sig op ved siden af de små lommekameraer ;)
>
> De har jo så den fordel at de ikke skal slæbe omkring på en kæmpe

Jep, men det synes jeg faktisk også er en del af charmen ved det.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-07-04 09:25

Deaster wrote:
> Jep, men det synes jeg faktisk også er en del af charmen ved det.

Jah.. jeg har valgt en mindre Cullmann-rygsæk (dels fordi den
var billig) der kan rumme alt udstyret (sådan lige) bortset fra
min 70-200 tele.

Når jeg har brug for tele'n medbringer jeg den blot i dens egen
taske.

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Deaster

Dato : 30-07-04 09:59

> Jah.. jeg har valgt en mindre Cullmann-rygsæk (dels fordi den
> var billig) der kan rumme alt udstyret (sådan lige) bortset fra
> min 70-200 tele.

Hvilken og hvor har du købt den Cullman henne ?

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-07-04 13:55

Deaster wrote:
> Hvilken og hvor har du købt den Cullman henne ?

300kr i Japan Photo.

http://www.cullmann-foto.de/html/produkte/taschen/rucksaecke/94597.html

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-07-04 16:22

> Jeg vil høre om der er I ved nogle steder hvor man kan tage billeder
> af tigere, isbjørne og løver??

> Der skal være frit udsyn til dyrene, og ingen hegn imellem.

Thailand, Grønland og det meste af Afrika

--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 30-07-04 23:56

> Thailand, Grønland og det meste af Afrika

Men vær klar til at løbe .... meget hurtigt
- og længe.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 31-07-04 09:13

Frodo Nifinger faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Men vær klar til at løbe .... meget hurtigt
> - og længe.

Jeg tror det magiske ord er: Telelinse :D

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Earth. Man - what a shithole"
-- Ron Perlman as Johner in 'Alien: Resurrection'

Fra : Morten Wartou

Dato : 31-07-04 10:19

"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> Frodo Nifinger faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:
>
> [...]
>
> Jeg tror det magiske ord er: Telelinse :D

Kylling. Løver skal tages så de dækker hele billedet med et
supervidvinkelobjektiv, ellers er det ikke sjovt. Man bør evt. benytte sig
af et mavesyreresistent kamera, og have adgang til løvens afføring for at få
sit kamera tilbage. Sidstnævnte procedure kan evt. udføres af en medbragt
assistent, da risikoen for at fotografen er en del af nævnte afføring er til
stede.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jan Bøgh

Dato : 31-07-04 16:39

"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> wrote in message

> Jeg tror det magiske ord er: Telelinse :D

Er man et mandfolk eller ej?

vh

Fra : Rado

Dato : 31-07-04 13:13

> [...]

>tigere, isbjørne og løver??
>Der skal være frit udsyn til dyrene, og ingen hegn imellem.

Afrika, Antarktis ;)

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Jan Bøgh

Dato : 31-07-04 16:40

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message

> Afrika, Antarktis ;)
Om der er tigre eller løver på Antarktis, det ved jeg ej - men isbjørne er
der i hvert fald ikke!