Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hacke firmware på 300D?
Fra : J & P

Dato : 27-07-04 17:16

Hej igen!

Har nogen af jer prøvet det jeg har læst om med at hacke firmwaren i 300D og
lægge 10D's ind i stedet? Det skulle jo udvide mulighederne betragteligt
(hvis man kan se bort fra at garantien ikke dækker længere).

--
Hilsen Jakob

Fra : Hans Joergensen

Dato : 27-07-04 17:24

J & P wrote:
> Har nogen af jer prøvet det jeg har læst om med at hacke firmwaren i 300D og
> lægge 10D's ind i stedet? Det skulle jo udvide mulighederne betragteligt
> (hvis man kan se bort fra at garantien ikke dækker længere).

Det er ikke 10D-firmware du lægger på, det er derimod en
300D-firmware hvor nogle af de manglende funktioner er slået til
igen.

Læs mere her:
http://satinfo.narod.ru/en/usage.html

Du får de funktioner der er beskrevet...

// Hans, 300D med hacket firmware.
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : J & P

Dato : 27-07-04 18:09

> Det er ikke 10D-firmware du lægger på, det er derimod en
> 300D-firmware hvor nogle af de manglende funktioner er slået til
> igen.

Ok. Jeg havde fået opfattelsen af at man fik 10D's features frem.

> Læs mere her:
> http://satinfo.narod.ru/en/usage.html

I'll do that.

> // Hans, 300D med hacket firmware.

Duer det? Er det noget man kan gøre selv?

--
Jakob

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-07-04 18:32

J & P wrote:
> Ok. Jeg havde fået opfattelsen af at man fik 10D's features frem.

Det er også delvis rigtigt.

Du får nogle af de funktioner, der er på 10D men ikke er på 300D.

Og ja - den virker - og den er nem at lægge ind - ganske sm en alm,
firmwareopgradering.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : J & P

Dato : 27-07-04 18:38

> og den er nem at lægge ind - ganske som en alm,
> firmwareopgradering.

- som jeg aldrig har prøvet før...

--
Hilsen Jakob

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-07-04 18:45

J & P wrote:
> - som jeg aldrig har prøvet før...

Så søger man lidt på Google og finder denne i første hit:

http://www.canon.co.jp/Imaging/eosdigital/E3kr_firmware-e.html

Fra : J & P

Dato : 27-07-04 18:50

> Så søger man lidt på Google og finder denne i første hit:
>
> http://www.canon.co.jp/Imaging/eosdigital/E3kr_firmware-e.html

- Eller spørger Jan... Tak for det!

--
Hilsen Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 19:55

J & P wrote:
> - Eller spørger Jan... Tak for det!

Velbekomme

Jeg har selv for nylig lagt den hackede ind og alt fungerer som før -
eneste forskel er at der er kommet nogle nye menu-punkter med funktioner,
der ellers kun findes på 10D og bedre.

Menupunkterne er på dansk, hvis du har valgt dansk sprog FØR op dateringen.

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jakob Griffel

Dato : 28-07-04 19:16

> [...]
>der ellers kun findes på 10D og bedre.
>
>Menupunkterne er på dansk, hvis du
>har valgt dansk sprog FØR op dateringen.

Jeg har læst lidt på det - det ser slet ikke så svært ud...
Havde ikke opdaget, at opdateringen også findes på dansk, men det
må jeg hellere være opmærksom på.

Er det korrekt, at garantien ikke dækker længere så, eller er det
en opdatering, der er lavet på de nyeste udgaver af kameraet?
Sådan lød det på den ene side. Hvordan ser du på det.

--
Hilsen Jakob