Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billedestørrelse ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-07-04 13:20

Hej NG.

Hvordan kan de være at nogle billeder kan være meget store (pixelmæssigt)
som http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=87258
mens jeg blev nødt til at skrumpe mine til 600 x 800 for ay komme under de
150 kb ?

--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg

Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-07-04 13:25

"Christian B. Andresen"
> [...]
> som http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=87258
> mens jeg blev nødt til at skrumpe mine til 600 x 800 for ay komme under de

For ikke så længe siden var det normen at holde billeder under 50k,
idag er folk blevet helt tossede med at billederne skal uploades med
mindst mulig kompression = store filer.. Du skal komprimere dine
billeder mere - medium er glimrende og vil gi dig filer på under 100k
i de fleste tilfælde.. -max-

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-07-04 13:30

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> mindst mulig kompression = store filer.. Du skal komprimere dine
> billeder mere - medium er glimrende og vil gi dig filer på under 100k

Det vil sige: flest mulige pixels og så medium kompression ?

Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-07-04 13:36

"Christian B. Andresen"

> "-max-"
> Det vil sige: flest mulige pixels og så medium kompression ?
>

> --
> mvh/rg. Christian

Nemlig.. -max-

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-07-04 13:42

> "Christian B. Andresen"

> Nemlig.. -max-

Men så fylder et 2048*1536 billede stadig 500+ kb

Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-07-04 13:50

"Christian B. Andresen"

> "-max-"

> Men så fylder et 2048*1536 billede stadig 500+ kb
>

> --
> mvh/rg. Christian

Og hvad er problemet - hvorfor faen vil du uploade så stort et
billede, min skærm er 1400x1050, så halvdelen af det er vel
passende 700x1000.. Ellers bare komprimer mere, du kan jo
se når det blir for meget.. -max-

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-07-04 13:57

> [...]
> billede, min skærm er 1400x1050, så halvdelen af det er vel
> passende 700x1000.. Ellers bare komprimer mere, du kan jo

Det vil jeg heller ikke specielt.
Det jeg er int. i er hvordan ser man bedst billedet ?
Hvad er bedst:
- mange pixels og hård komprimering ?
- mellem pixels og mellem komprimering eller
- få pixels og lav komprimering eller
- ?

Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-07-04 14:17

"Christian B. Andresen"

> [...]
> Hvad er bedst:
> - mange pixels og hård komprimering ?
> - mellem pixels og mellem komprimering eller

Jamen jeg syns jeg har svaret.. Hvis det er større end skærmen,
kan man jo ikke set det eller hvad syns du selv..??
Hvis det er for småt kan man heller ikke se det, så mon ikke noget
midt imellem, "den gyldne middelvej" som de synger, det er mit bud.
Photosig har en max størrelse der hedder 640k pixel og det syns
jeg er en perfekt størrelse. -max-

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-07-04 14:20

> [...]
> midt imellem, "den gyldne middelvej" som de synger, det er mit bud.
> Photosig har en max størrelse der hedder 640k pixel og det syns

Så omtrent de 640k pixels til skærmvisning og vel så meget som muligt hvis
de skal printes ud eller fremkaldes ?

Fra : emj

Dato : 27-07-04 14:20

On Tue, 27 Jul 2004 14:57:19 +0200, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>Hvad er bedst:
>- mange pixels og hård komprimering ?
Nej
>- mellem pixels og mellem komprimering
800x600 er glimrende til FK
1000x700 er også fint.
Det skal ikke være større end den mest anvendte skærmopløsning.
Eksempelvis 1024x768

>- få pixels og lav komprimering
Dur ikke. Billedet skal have en rimelig størrelse, hvis du forventer
at der skal kunne kritiseres på det. Små billeder er en plage på FK
Hilsen emj

Fra : emj

Dato : 27-07-04 14:11

On Tue, 27 Jul 2004 14:41:30 +0200, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>Men så fylder et 2048*1536 billede stadig 500+ kb

Nu var det også et billede på 1532x1150 du henviste til.

Jeg tror, at max misforstod dit problem. I alle tilfælde er der
grænser for, hvad du kan komprimere 2048x1536 med, hvis det stadig
skal være til at holde ud at se på og kun må fylde 150 kb
Hilsen emj

Fra : Pepe

Dato : 27-07-04 21:31

Hej,
Vad använder du för program för att editera dina bilder med?
Om du har ett hyfsat bra program PhotoShop eller PaintShopPro
så öppna bilden och välj "Bild" -->"Storlek på bild" sätt in 640 x 480
eller 600 x 800 pixels och spara bilden under "Spara som".
välj ett namn och bestäm komprimeringen till ca 5 eller 6,
du kan se hur många kb bilden blir på innan du sparar, längst ner.
Sedan har du kvar originalet för print out oförstörd!
Lycka till
Pepe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-07-04 07:41

"Pepe" <pepe@home.nl> wrote in message
> [...]
> du kan se hur många kb bilden blir på innan du sparar, längst ner.
> Sedan har du kvar originalet för print out oförstörd!

Mange tak.