Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Afsløring af Ebbesen som en lallende amatø~
Fra : Eyvind

Dato : 25-07-04 22:57

Dette er afsløringen af Ebbesen som en lallende amatør!

I en anden tråd - Tilfældigt gadebilled - satte jeg et billed

til debat. Også for at se hr. Wannabe-fotograf Ebbesen

vrøvle igen igen!

Så, jeg må hellere bryde sammen og tilstå:

Nej, jeg har ikke taget "Tilfældigt gadebilled", som Ebbesen

så hånligt kritiserer. Jeg faldt over det i et andet forum;

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1012&message=9653737

og tænkte at det nok skulle fremkalde en latterlig kommentar

fra en selvovervurderende, narcissistisk jubelidiot.

Og ganske rigtigt.

Min pointe var at vise hvor hyggeligt og proffesionelt debatten

kan foregå i andre fora, bare ikke i dansk regi.

dk.fritid.dk (bemærk,FRITID) har udviklet sig til et forum,

hvor nogle få selvglade 3-stjernede ego-psykopater boltrer sig i

at nedgøre andre med en sund og glad interesse for fotografering.

Desværre synes han/de at lykkes med at jage folk af porten.

Flere er ikke vendt tilbage til dk.fritid.dk efter Ebbesens

selvglade og hånlige kritik. (Bemærkelsesværdigt at han tør)

Han der ikke selv har noget at byde på!!!

Så, herunder følger et eksempel på hvor hyggeligt det kan foregå

når proffesionelle og velmenende udveksler synspunkter!!!

Og bemærk: Dette er altså proffesionelle folk!!!

Og sæt det op mod hr. Wannabe-fotograf Ebbesen latterlige og umodne kritik:

Mvh

Eyvind

Forum Fuji Talk

Subject S-5000 and street photography

Posted by David Russell [CLICK FOR PROFILE]

Date/Time 6:15:41 PM, Saturday, July 24, 2004 (GMT)

Street photography is my passion and real photographic love.

I am finding that the S-5000 is a great little camera for this purpose.

This image I took Thursday Morning while doing some candid street shooting.

Name David Russell

Homepage http://www.rusldp.com

Forum Fuji Talk

Subject Re: S-5000 and street photography

Posted by aperture [CLICK FOR PROFILE]

Date/Time 6:33:30 PM, Saturday, July 24, 2004 (GMT)

She must be very popular to have her own plaque !

Nice shot...

Forum Fuji Talk

Subject Re: S-5000 and street photography

Posted by tdkd13 [CLICK FOR PROFILE]

Date/Time 6:37:31 PM, Saturday, July 24, 2004 (GMT)

David, I really like that shot, something just feels good about it.

Ted

Forum Fuji Talk

Subject Re: S-5000 and street photography

Posted by Steve Crane [CLICK FOR PROFILE]

Date/Time 8:59:13 PM, Saturday, July 24, 2004 (GMT)

I like it. It looks more posed than candid though.

--

Steve Crane

http://craniac.afraid.org

Forum Fuji Talk

Subject Re: S-5000 and street photography

Posted by batski [CLICK FOR PROFILE]

Date/Time 9:47:16 PM, Saturday, July 24, 2004 (GMT)

Love the contrast-

something masculine' and ruff with the brickwork and

smooth & 'feminine' with the girl

Forum Fuji Talk

Subject Re: S-5000 and street photography

Posted by Guilherme Orcutt [CLICK FOR PROFILE]

Date/Time 12:29:40 AM, Sunday, July 25, 2004 (GMT)

Hi David, I like this shot. I would love to make this kind of shots but

I feel a bit ashamed to photograph people I don't know on the streets

Regards,

Guilherme

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-07-04 23:03

Eyvind <eyvind@eyvind.dk> wrote:

> Dette er afsløringen af Ebbesen som en lallende amatør!

<snip>

nu er det hverken for at forsvare hr. ebbesen eller det modsatte ... men
hold da kæft man har for meget fritid hvis man kan bruge tid og kræfter
på det her ... hvis du ikke kan li manden så put ham for guds skyld i
dit killfilter!

--
Thomas von Hassel
http://www.elements.dk/

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 25-07-04 23:15

> Dette er afsløringen af Ebbesen som en lallende amatør!

Åhh Gud, dette kan blive endnu en lang tråd om Ebbesen.......

Fra : C.Stensgaard

Dato : 25-07-04 23:21

Næ - luk den da her !

Slut.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-07-04 23:23

C.Stensgaard <kamisu@hotmail.com> wrote:

> Næ - luk den da her !
>
> Slut.
> "Tim Lerche Sørensen" <35mm@fjerndettefilm.dk> skrev i en meddelelse

ja vi bestemmer vel lidt selv hvor lang den bliver :)
--
Thomas von Hassel
http://www.elements.dk/

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-07-04 07:28

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> ja vi bestemmer vel lidt selv hvor lang den bliver :)

Netop. Sålænge vi ikke skriver nye indlæg i tråden, så dør den til sidst

--
-Jens B.

Nu med ligegyldige, formåls- og talentløse knipserier

Fra : Preben Holm

Dato : 26-07-04 07:58

> Netop. Sålænge vi ikke skriver nye indlæg i tråden, så dør den til sidst

Men desto mere vi skriver om hvor tåbeligt det er at fortsætte bliver
tråden jo blot længere (jaja, jeg skriver jo selv en tåbelig lille
kommentar)

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 26-07-04 22:47

"> Men desto mere vi skriver om hvor tåbeligt det er at fortsætte bliver
> tråden jo blot længere (jaja, jeg skriver jo selv en tåbelig lille
> kommentar)

LOLz, hvor er I gode...

Fra : emj

Dato : 25-07-04 23:24

On Sun, 25 Jul 2004 23:57:27 +0200, "Eyvind" <eyvind@eyvind.dk> wrote:

>I en anden tråd - Tilfældigt gadebilled - satte jeg et billed
>
>til debat

du er en nar og du spilder vores tid. Du har jo stjålet billedet på
nettet og det har du i alle tilfælde ikke nogen ret til.
Hilsen emj

Fra : Eyvind

Dato : 25-07-04 23:27

"emj"
> du er en nar og du spilder vores tid. Du har jo stjålet billedet på
> nettet og det har du i alle tilfælde ikke nogen ret til.

Hvad ved du om det??

Fra : Per O.

Dato : 25-07-04 23:45

Eyvind wrote:
> "emj"
>
> Hvad ved du om det??

Nu får vi jo at se hvad webmasteren hos dpreview synes om det ? Han ved
sikkert noget om det.

Per O.

Fra : Per O.

Dato : 25-07-04 23:48

Eyvind wrote:
> "emj"
>
> Hvad ved du om det??

Hvis du er i stand til at læse udenbysk, så læs lige det som står i følgende
link : http://www.dpreview.com/misc/copyright.asp

Især denne del af teksten:

Therefore this Web Site and any of its contents may not be copied,
translated or distributed in any manner (electronic, web or printed) without
the prior written consent of DPR, contact: Phil Askey (Webmaster) . We
actively seek out copyright violations on the Internet and in Print and will
use full legal force to deal with any Copyright infringements. The only the
exception to this rule is linking to articles (see below).

Men du hører jo nok fra dem

Fra : Morten Wartou

Dato : 26-07-04 00:15

Per O. wrote:

> [...]
> Internet and in Print and will use full legal force to deal with any
> Copyright infringements. The only the exception to this rule is

Sludder. Han har "stjålet" billedet fra et forum, det er den professionelle
fotograf David Russell som har taget billedet, og det er ham der i givet
fald skal komme efter Eyvind.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Per O.

Dato : 25-07-04 23:34

> [...]
>
> og tænkte at det nok skulle fremkalde en latterlig kommentar
>
> fra en selvovervurderende, narcissistisk jubelidiot.

Allerede her har du jo afsløret, at du ikke kan tages seriøst. Du har lagt
et billede på din server, som du ikke har ophavsretten til, hvilket i sig
selv er forbudt !
Men den lov kender du vel heller ikke !

KLIP

> [...]

> når proffesionelle og velmenende udveksler synspunkter!!!
>
> Og bemærk: Dette er altså proffesionelle folk!!!

Læg også lige mærke til at ingen af disse professionelle har din svinske
måde at skrive til andre på ! Du er da den som i den seneste tid har trukket
niveauet længst ned her på dk.fritid.foto. Dit sprog egner sig bedst til at
blive brugt på offentlige toiletter i det indre København ved nattetide, og
bag låste døre !

Per O.

Fra : C.Stensgaard

Dato : 25-07-04 23:37

Og hvem er så denne Eyvind....jeg har en mistanke, men jeg holder den helt
for mig selv.

Could it be...

Fra : Per O.

Dato : 25-07-04 23:47

C.Stensgaard wrote:
> Og hvem er så denne Eyvind....jeg har en mistanke, men jeg holder den
> helt for mig selv.
>
> Could it be...

Hans domæne har i hvert fald været i funktion siden 1999, så det er ikke en
helt ny vi har med at gøre. At man så gemmer sig bag anonymiteten i et
hostnavn viser vel lidt om seriøsiteten. Men pyt, de giver gerne oplysninger
videre, når de opdager at han laver ulovligheder som at publicere andres
billeder i eget navn.

Per O.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 26-07-04 01:39

Per O. wrote:

> [...]
> videre, når de opdager at han laver ulovligheder som at publicere andres

Internet Arkive's way back machine er en god ting, så ta' et kik her
http://web.archive.org/web/*/www.eyvind.dk

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 26-07-04 00:43

Eyvind wrote:

> Dette er afsløringen af Ebbesen som en lallende amatør!

Hører det her ikke hjemme i dk.snak.mudderkastning ? :)

--
Mvh Henrik.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 26-07-04 12:13

On Mon, 26 Jul 2004 01:42:39 +0200, Henrik Aarfeldt <rivmin@rivmin.dk>
wrote:

>Hører det her ikke hjemme i dk.snak.mudderkastning ? :)

Meninger er som Hermorider, alle har en
mvh Ebbe

Fra : Eyvind

Dato : 26-07-04 15:04

> Meninger er som Hermorider, alle har en - mvh Ebbe

Jah, det kan du såmen ha' ret i, bare ikke mig, jeg fik taget mine
igår og da lægen kom ind med dem omsvøbt i linned for at vise
mig nattens produktion, troede jeg de var levende.
Jeg sværger de lignede noget jeg har set på et photo-gallery.
Ærgeligt at jeg ikke havde et billigt Aldi-kamera ved hånden,
så jeg kunne vise jer ligheden.

Mvh
Eyvind

Fra : Soren Kuula

Dato : 26-07-04 17:43

Eyvind wrote:
> [...]
> Jeg sværger de lignede noget jeg har set på et photo-gallery.
> Ærgeligt at jeg ikke havde et billigt Aldi-kamera ved hånden,

Er det med lokalbedøvelse eller narkose ?

MVH
Søren

Fra : Pierre

Dato : 26-07-04 01:53

Hej Eyvin

Ja du har helt ret selv samme gade billed så jeg også på og min tanke var
den samme. Ebbesen har det meget med at skulle træde op på andre for at
fremhæve hvor perfekt han selv mener han er og som kommentar plejer det at
værer noget ligegyldigt pis som dem der for kritiken ikke kan bruge til en
skid men som selv samme jubelidiot har skrevet for et par dage siden kan
folk jo selv lærer af deres fejl vad fanden giver manden så folk kritik for
jo fordi manden har haft en dårlig barndom eller vad ved jeg hans forståelse
over for andre mænesker er lig nul det var tydeligt at se hvis man var til
stæde til kbh karnevald i år der var flerer som hade lysten til at stikke
ham et par lukked øjne pga den måde han tog sig frem på men man kan jo også
bare gører som folk inde på fotokritik og frabede sig komentar fra manden !

Mvh.Pierre

Fra : ab©

Dato : 26-07-04 05:53

"Eyvind" <eyvind@eyvind.dk> skrev bl.a. i en meddelelse

>.... Jeg faldt over det i et andet forum;
>
> http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1012&message=9653737

Jeg synes absollut ikke, at det viste foto er specielt interessant og
forstår overhovedet ikke de mange rosende ord fra nævnte gruppe.

Til Ejvind: det er da nogle absolut prisværdige holdninger du har og en god
indsats du har bevis for på nettes arkiver:

http://web.archive.org/web/*/www.eyvind.dk

ab

Fra : Soren Kuula

Dato : 26-07-04 17:41

Eyvind wrote:
> Dette er afsløringen af Ebbesen som en lallende amatør!
>
> I en anden tråd - Tilfældigt gadebilled - satte jeg et billed
>
> til debat. Også for at se hr. Wannabe-fotograf Ebbesen
>
> vrøvle igen igen!

WHAT ? Det eneste der er afsløret er at det ikke var dig der tog det
billede, men en anden.

Ebbesens svar passer da lige godt. Eller er alle fotografer enige om
hvad der er en god komposition ? Og alle der ikke er enige er ikke
fotografer ? Hm.

MVH
Søren