Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Solopgang - spørgsmål
Fra : Carina

Dato : 25-07-04 22:35

Hej

Jeg har smidt et billede af en solopgang i binær gruppen, spørgsmålet går
på, hvad er den røde plet midt i det sorte buskads? og hvordan undgår man
den?
/Carina

Fra : Erik W.

Dato : 25-07-04 22:52

"Carina" skrev i news:UHVMc.1649$NG1.1509@news.get2net.dk...
> spørgsmålet går på, hvad er den røde plet midt i det sorte buskads?
> og hvordan undgår man den?

Jeg tror da det er solrefleksen i vandet lige bag busken som lyser igennem
bladene. Du burde nemt kunne fjerne det i et billedbehandlingsprogram.
Mvh Erik
--
Kritik er yderst sundhedskadeligt for dig og dine omgivelser!
(Frit efter Sundhedsstyrelsen 2004 og Jesper Juul 1998)

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 25-07-04 23:04

> [...]
> på, hvad er den røde plet midt i det sorte buskads? og hvordan undgår man

Hej Carina.

Den røde plet ser ud til at være en lensflare. Jeg vil mene, at den eneste
måde du kan undgå den på, er ved at undgå at skyde direkte mod solen, eller
du kan vælge at fjerne den i et billedebehandlingsprogram.

MVH
Thomas

Fra : Carina

Dato : 25-07-04 23:13

Okay, tak for hjælpen, jeg vil forsøge mig med photoshop
/Carina