Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik: Brøndby-OB
Fra : Jens Bruun

Dato : 25-07-04 21:27

Ja, nu spiller vi jo ikke for at vinde, men fordi vi synes, det er sjovt -
ik'?

Never mind. Jeg var en tur på Brøndby Stadion her i eftermiddag og fik skudt
en stak billeder. Nogle af dem kan beskues på www.fotolog.dk, og jeg er
modtagelig for (al slags) kritik.

--
-Jens B.

Nu med ligegyldige, formåls- og talentløse knipserier

Fra : Erik W.

Dato : 25-07-04 22:41

> Nogle af dem kan beskues på www.fotolog.dk, og jeg er
> modtagelig for (al slags) kritik.

Hej Jens
Jeg kan godt lide det her billede:
http://www.fotolog.dk/archives/250704/HT0C1413.jpg
Kompositionen og beskæringen er god. - Måske fordi de to personers ansigter
hviler på en stærk diagonal i billedet, pigens næse ligger i midten og
hendes ansigt ligger i det gyldne snit Måske fordi du er gået tæt på og
beskæring og Dof gør at billdet ikke virker rodet. Du er i øjenhøjde med
modellen. Og det at alle kigger koncentreret i samme retning (vigtigst er de
to personer der hviler på diagonalen) giver en spænding i billedet, så det
ikke gør noget at du ikke har øjenkontakt.

Med hensyn til komposition fandt jeg et overskueligt link.
http://bodil.gregersen.person.emu.dk/
Man burde finde en god bog om komposition, jeg tror det betyder langt mere
end man tror.

Det her det er også godt, med en heldigere beskæring ville det være kanon:
http://www.fotolog.dk/archives/250704/HT0C1429.jpg

Ellers så synes jeg at du skal gå meget tættere på i dine portrætter. Det
her billede ville være fantastisk hvis du havde zoomet helt op i piben på
ham: http://www.fotolog.dk/archives/250704/HT0C1420.jpg

Mvh Erik (som stadig er en glad nybegynder)
--
Kritik er yderst sundhedskadeligt for dig og dine omgivelser!
(Frit efter Sundhedsstyrelsen 2004 og Jesper Juul 1998)