Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvordan får jeg Nikon D100 til at tælle?
Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 25-07-04 17:41

Efter at have aktiveret File Number Sequence vil jeg gerne have min D100 til
at starte med at tælle fra et bestemt nummer - højere end der hvor
tælleapparatet står nu.

Hvordan gør jeg det uden at skulle fyre en masse billeder, som jeg derefter
sletter for at komme op til der hvor jeg gerne vil starte i nummerrækken?

mvh
Ole

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-07-04 21:06

"Ole Gyldenløve" <ole@*gyldenlove.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
derefter
> sletter for at komme op til der hvor jeg gerne vil starte i nummerrækken?

Hej Ole

Lader et lille billede ligge, med nummeret lige før det, som du ønsker skal
være første nye billedes nummer.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 26-07-04 16:04

> Lader et lille billede ligge, med nummeret lige før det, som du ønsker
skal
> være første nye billedes nummer.

Hmm... det virker ikke. D100 tæller bare videre fra hvor dens tælleværk nu
var kommet.

mvh
Ole

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-07-04 10:04

> skal
>
> Hmm... det virker ikke. D100 tæller bare videre fra hvor dens tælleværk nu
> [...]
Hej igen Ole

Surt, så tror jeg ikke lige jeg har nogle små lette ideer lige ved hånden.
Jeg kender ikke systemet i D 100, men den faldt så nemt, for jeg bruger selv
samme system i mit Minolta.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 27-07-04 15:32

> [...]
> Jeg kender ikke systemet i D 100, men den faldt så nemt, for jeg bruger

Hej Benny

Ærgerligt... Men tak for hjælpen...

mvh
Ole