Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Krit: "Sommer i København"
Fra : ;o\)-max-

Dato : 24-07-04 17:45

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-07-04 17:51

news:mmwMc.27204$Vf.1494684@news000.worldonline.dk...

> 3 snapshots fra København igår (Solskin ).. -max-

Dejlige billeder, der alle slår dine fuglebilleder med flere banelængder.
Flere af dén slags og færre fugle, please. X-sync 1/500?

--
-Jens B.

Nu med ligegyldige, formåls- og talentløse knipserier

Fra : ;o\)-max-

Dato : 24-07-04 18:04

"Jens Bruun"
> [...]
>
> Dejlige billeder, der alle slår dine fuglebilleder med flere banelængder.
> Flere af dén slags og færre fugle, please. X-sync 1/500?

Ja sku' D1x har x-sync på 1/500s - det var grunden til jeg
købte det i sin tid, lidt ærgeligt markII ikke har det, men så
kan det jo så meget andet, som jeg glæder mig til en dag.....
Alle billederne er skudt med fill flash program, it's a no brainer. -max-

Fra : Morten Wartou

Dato : 24-07-04 18:47

-max- wrote:
> [...]
> kan det jo så meget andet, som jeg glæder mig til en dag.....
> Alle billederne er skudt med fill flash program, it's a no brainer.

1/500s er for børn :). Jeg kan lave 1/8000 på mit D70 med ekstern flash. :)
Man skal bare dække de bageste to kontakter på flashskoen, og køre flashen
manuelt. Årsag til at det virker: elektronisk shutter på D70.

Fine billeder - det midterste synes jeg dog virker lidt kunstigt på grund af
flashen. Pølsenyderen ville være perfekt i højformat. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : ;o\)-max-

Dato : 24-07-04 19:07

"Morten Wartou"

> 1/500s er for børn :). Jeg kan lave 1/8000 på mit D70 med ekstern flash. :)
> Man skal bare dække de bageste to kontakter på flashskoen, og køre flashen
> manuelt. Årsag til at det virker: elektronisk shutter på D70.

Ja det lyder jo dejligt.. )

> Fine billeder - det midterste synes jeg dog virker lidt kunstigt på grund af
> flashen. Pølsenyderen ville være perfekt i højformat. :)

Det er den kunstige effekt jeg er ude efter, men gerne med en fornuftig
balance i lyset. Pølsespiseren kunne muligvis have været bedre på
højkandt, men det går så hurtigt, knips knips og videre til næste snapshot.

> Med venlig hilsen,
>
> Morten Wartou

Tak for kritikken Morten..!! -max-

Fra :

Dato : 24-07-04 19:52

Meget at lære af, men kan bedre li når du finder "svaner"
Hilsen henrik

Fra : John

Dato : 24-07-04 18:50

> 3 snapshots fra København igår (Solskin ).. -max-

Hej Max,

Jeg plejer altid at tage et kig når du poster nye henvisninger, men har (så
vidt jeg husker) aldrig kommenteret. Det har syntes overflødigt. Du holder
normalt en meget høj standard.

Men denne gang synes jeg nu, du har været lidt hurtig

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1288593
Synes det er lidt rodet. Pga den store dybdeskarphed, farer blikket rundt i
billedet.

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1288595
Samme kritik gælder ovenstående. For mange personer og for stor
dybdeskarphed.

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1288597
Hvad laver manden nede i venstre hjørne??.....tsk tsk skam dig

Du har brugt fill-in på alle tre?
--
MVH
John K Hansen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 24-07-04 18:59

"John"
> [...]
>
> Men denne gang synes jeg nu, du har været lidt hurtig

> Synes det er lidt rodet. Pga den store dybdeskarphed, farer blikket rundt i

Ja - men situationen er da sjov..

> Samme kritik gælder ovenstående. For mange personer og for stor
> dybdeskarphed.

Ja - men situationen er da sjov..

> Hvad laver manden nede i venstre hjørne??.....tsk tsk skam dig

Han står og følger med, fik et uden ham, men han er sjov syns jeg..

> Du har brugt fill-in på alle tre?
> --
> MVH
> John K Hansen

Der er fill flash på det hele - Tak for kritikken Jens..!!-max-

Fra : Martin Gleit

Dato : 24-07-04 22:51

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message
> 3 snapshots fra København igår (Solskin ).. -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1288593
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1288595
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1288597

udmærkede reportage-agtige skud...bare for nysgerrighedens skyld (dur ikke
selv den til slags billeder)...går du bare hen til en stor sort mand der
spiser pølser, sætter dig på hug og begynder at knipse løs??? er du ikke
bange for selv at blive spist? ...

Fra : ;o\)-max-

Dato : 25-07-04 01:38

"Martin Gleit"

> [...]

> selv den til slags billeder)...går du bare hen til en stor sort mand der
> spiser pølser, sætter dig på hug og begynder at knipse løs??? er du ikke

Ja det er sådan nogenlunde det foregår - hvis folk gir udtryk
for at de ikke vil fotograferes så tager jeg ikke billedet..
Jeg tager billederne med vidvinkel, så jeg er meget tæt på
og det kræver at folk er indforstået med at jeg tager billedet,
somme tider sker der så et eller andet spændende, om ikke
andet skal folk helst smile når jeg går videre.
Fyren her stod jo i skygge og på lcd skærmen så det meget
mørkt ud, det grinede vi lidt af bagefter, han var en glad fyr. -max-

Fra : [HCS] 4000

Dato : 25-07-04 06:35

Tre gode billede, fra hverdagen. De spændende vinkler du har brugt, har
gjort dem ekstra seværdige.

hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*