Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon F-55 analog tilbud
Fra : Jes

Dato : 23-07-04 13:31

Jeg har egentlig tænkt mig mit næste kamera skulle være digitalt
Spejrefleks. Men så falder jeg over et tilbud på Nikon F-55 med linser
28-80 og 70-300 mm for 2500. Det kunne være rart med et nyt
spejrefleks i stedet for det gamle russiske jeg har. Er det
knaldbilligt eller skal jeg tage den med ro fordi både digital og
analog SLR priser falder. Er det måske endda billigt bare for at få
linserne - til et senere digitalt SLR hus? Og endelig - er Nikons
linser kompatible med andre kameraer end Nikon?

Mvh
Jes Barkler

Fra : Soren Kuula

Dato : 24-07-04 18:54

Jes wrote:
> [...]
> linserne - til et senere digitalt SLR hus? Og endelig - er Nikons
> linser kompatible med andre kameraer end Nikon?

Jeg ville hverken købe kameraet eller linserne, men det er jo smag og behag.

Kameraet fordi det - hvis jeg ikke husker forkert - har en umulig
betjening med små trykknapper. Ingen store ordentlige ting at dreje på,
og hvor man ved hvad der sker uden at skulle kigge på et display imens.
Manuel indstilling er (på F50) rædselsfuld, men det er ikke til at vide
om du vil bruge det...

Linserne fordi i hvert fald telen ret sikkert ikke er lysstærk nok til
at kunne bruges til noget fornuftigt i andet en solskin, som alligevel
sjældent er særlig godt lys.

Hvis du er heldig kan du sikkert finde et lidt klassisk spejlrefleks
(Olympus ?), med 2 gode (men sikker ikke hyper lysstærke) faste
objektiver til ca. samme pris. Det ville jeg i hvert fald lede efter,
hvis jeg alligevel skulle have et filmapparat.

MVH
Søren

Fra : Jes

Dato : 25-07-04 14:16

Tak for det - lysstyrke og manuel anvendelse sætte jeg stor pris på så
jeg besinder mig.

Jes

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-07-04 15:19

"Jes" <baggerbarkler@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for det - lysstyrke og manuel anvendelse sætte jeg stor pris på så
> jeg besinder mig.
>
> Jes

Hej Jes

Tja, om du vil besinde dig, det er dit valg. Men der har vist ikke været
nævnt nogen god grund til, at det ikke skulle være værd at erhverve.
Hvis de ikke kan holde den tele rolig, uden stativ, så kan de heller ikke
holde andre. Lysstyrken er sikkert 4 - 5,6, og det er vel ganske normalt
for en sådan optik, medmindre du vil ofre langt mere end de Kr 2500,- på
denne optik alene. Hvis det er den jeg regner med, har man et godt tag på
den, og der er ingen problemer med at bruge den frihånd. Hvis den har nogle
svagheder, så er det ved manuel fokus, der er fokusringen ret så lille, og
sidder helt ude forrest på optikken, medens zoom grebet fylder næsten hele
optikken. Kameraet er vel som de fleste andre, så indstillinger er en
vanesag, jo mere de bruges, jo nemmere går det. Så i sidste ende, må det
vel blive helheds indtrykket, der skal afgøre, om det er et godt køb. Hvis
du betragter det som negativt, at det er analogt, så lad være med at købe.
Optikkerne skulle kunne bruges på Nikon DSLR, og vist også visse Fuji DSLR.

M.V.H.....Benny..

Fra : lars bo

Dato : 25-07-04 11:35

Hej Barkler

> Jeg har egentlig tænkt mig mit næste kamera skulle være digitalt
> Spejrefleks. Men så falder jeg over et tilbud på Nikon F-55 med linser
> [...]

Nu skriver du ikke noget om hvad du skal bruge kameraet til, men tag et kik
på min side hvor alle (dog ikke de S/H) billederne er taget med dette
kamera.
Men vær opmærksom på at der skal en del lys til disse linser, eller et godt
stativ.

--
hilsen
lars bo