Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
lille og let digicam ?
Fra : TT

Dato : 23-07-04 13:10

Hej

Jeg skal bruge et lille og let digicam til at montere på mit modelfly
Det behøver derfor ikke ha display bagpå osv. (der er jo ikke nogen til at
kigge på det alligevel...)
Kan det så samtidig anvendes som webcam, så vil det være en fordel da jeg så
kan sende live billeder til jorden.
At det skal være lille betyder ikke at det skal være "dårlig" kvalitet. 3-4
mPixel CCD havde jeg tænkt.

Flyet kan løfte 500g men ville gerne lande på det halve alt incl.

Er det muligt ?
Nogle forslag ?

Sommer hilsen

B.Agerholm

Fra : Ole Helms

Dato : 23-07-04 13:24

On Fri, 23 Jul 2004 14:09:41 +0200, "TT" <dsl11620@vip.cybercity.dk>
skrev:

> [...]
>mPixel CCD havde jeg tænkt.
>
>Flyet kan løfte 500g men ville gerne lande på det halve alt incl.

Måske kan du få lidt inspiration her:
http://members.fortunecity.de/kapmfs/e-kaprig5.htm
- Jeg ville nu ikke prøve selv.

--
Kind regards / Venligst
Ole Helms

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-07-04 13:30

"TT" <dsl11620@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Kan det så samtidig anvendes som webcam, så vil det være en fordel da jeg

> kan sende live billeder til jorden.

Nu bliver jeg sgu' nysgerrig? Hvordan vil du "trigge" udløseren. Hvis du
skal have et trådløst webcam, så har Logitech et, men det er lidt halvstort.
Jeg har et eksemplar derhjemme, så jeg skal gerne veje det i aften.

--
-Jens B.

Nu med ligegyldige, formåls- og talentløse knipserier

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-07-04 14:09

Jeg kom lige i tanke om, at Netto havde et trådløst videokamera i sidste
eller forrige uge til 500,-, der må kunne løse opgaven. Jeg købte selv et,
og det er ikke særlig stort, men billedkvaliteten er langt fra god. Der
fulgte en lille s/h-monitor med, hvor der også var videoudtag.

Fra : TT

Dato : 24-07-04 02:26

med sådan en fætter skulle det være muligt at se det linsen ser.....før man
skyder

http://www.blackwidowav.com/bwav240200newdigilive.html

Udløseren bliver selvfølgelig styret over en servo

B.Agerholm

Fra : Kim Schulz

Dato : 23-07-04 13:39

"TT" <dsl11620@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> kvalitet. 3-4 mPixel CCD havde jeg tænkt.
>
> Flyet kan løfte 500g men ville gerne lande på det halve alt incl.

der findes mange såkaldte spycams der sender tv signal ud i stedet for
at lagre billederne.
På den måde kan du stå på jorden med en computer med tv-in og en
stueantenne og så gemme både film og billeder.
Jeg har set det i brug på en fjernstyret bil og det virkede fint.
de har vist en del forskellige på:
http://gadget.brando.com.hk/

MVH
Kim Schulz

Fra : Henning

Dato : 23-07-04 22:53

"TT" <dsl11620@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg skal bruge et lille og let digicam til at montere på mit modelfly

Måske du kan bruge dette link:

http://www.helihobby.com/html/micro_video_camera.html

mvh Henning