Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hurtigt digitalkamera
Fra : Brian Hansen

Dato : 23-07-04 12:36

Hej

Jeg skal have mig et nyt digitalkamera, da mit Kodak DC265 ikke kan mere.
Da jeg primært tager sportsbilleder er hurtigheden vigtigt.

DSLR fra Canon og Nikon er jo oplagt, men jeg ved ikke om jeg vil til at
invistere i flere objektiver. Man har jo hurtigt brugt 10000 på objektiver
og andet issenkram.

Er der nogen "pocket" kameraer der er hurtige nok til at tage et billed af
motivet (30-40 Km/t) mens det stadig er i søgeren.

Brian

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 23-07-04 13:30

Brian Hansen wrote:
> [...]
> invistere i flere objektiver. Man har jo hurtigt brugt 10000 på objektiver

Så skal du ihvertfald ikke prøve at have et D70 i hænderne, for det er
/hurtigt/

<KLIP>

NB
Jeg er relativt nybagt D70-ejer.
Det erstattede mit gamle DC290 og for pokker; hvor er det dog langsomt.

--
Steen Suder

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-07-04 15:40

Steen Suder, privat skrev i et indlæg på usenet:
> [...]

Det samme med Canon EOS 300D - men jeg tror , at det gælder alle nyere
DSLR ?

Men med Canon (ihvertfald i A- og G- serierne) kan man trykke knappen
halvt ned - så indstiller den autofokus mm. - og det er det der tager
tid.

Så er det bare at vente på motivet er rigtigt - så er de ret hurtige,
når man trykker den sidste halvdel ned.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 23-07-04 16:23

Jan Vestergaard wrote:
> Men med Canon (ihvertfald i A- og G- serierne) kan man trykke knappen
> halvt ned - så indstiller den autofokus mm. - og det er det der tager
> tid.

Men hvis motivet bevæger sig i forhold til fotografen, så skal man passe
på med at låse fokus for lang tid i forvejen.

Ellers kan man lige så godt lade være med at fokusere :(

/henrik

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-07-04 16:34

Henrik Nielsen skrev i et indlæg på usenet:
> [...]

Klart nok - man skal vide, hvor motivet vil befinde sig, når man trykker

Så den bedste løsning er helt klart et DSLR

Jeg ved ikke om der findes andre med samme hastighed ?

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 23-07-04 17:23

Jan Vestergaard wrote:
> Så den bedste løsning er helt klart et DSLR

Jeg var i hvert fald ganske godt tilfreds med hastigheden på mit 300D,
da jeg fotograferede på Bakken i går :)

/henrik

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-07-04 18:04

Uha ja - det er guf - jeg har også lige "fået" et 300D her først på
sommeren

Men til famile-snapshots bruger jeg stadig mit G3 - det er nemmere at
have med til familiebrug.

Men der er godtnok forskel på hastigheden på G3 og 300D

Fra : Deaster

Dato : 23-07-04 18:33

Jan Vestergaard wrote:

> det
>
> Det samme med Canon EOS 300D - men jeg tror , at det gælder alle nyere
> DSLR ?

Men den kommer godt nok ikke i nærheden af et D70, især ikke
skrivehastighed og opstartstid.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"
Dingo
Dingo
Dingo

Fra : Michael Holm

Dato : 23-07-04 17:14

Du skal prøve at finde et brugt Canon 1D eller et nyt 1D MkII - De er hammer
hurtige, og har buffer på 20 billeder i RAW format.

Så skal du selvfølgelig have nye Canon objektiver, men *dem* kan du så bruge
i mange år, for Canon holder vist ikke lige op med at lave DSLR kameraer.

--Michael

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-07-04 18:12

Michael Holm skrev i et indlæg på usenet:
> [...]

Ja - det ville godtnok være fedt.

Men vi er nogle, der må nøjes med at drømme ;-(

Kameraet 36.000 kr + objektiver og andet tilbehør - så er vi på den gale
side af 50.000,-

En programmør-løn strækker ikke helt, når der også skal være til hus, 3
børn o.s.v....

Men drømmene har man da lov at have.....

Fra : Morten Wartou

Dato : 23-07-04 19:07

Jan Vestergaard wrote:
> Ja - det ville godtnok være fedt.
> Men vi er nogle, der må nøjes med at drømme ;-(
> Kameraet 36.000 kr + objektiver og andet tilbehør - så er vi på den
> gale side af 50.000,-
Ja for dælen. Jeg er næsten deroppe nu - og det på et par måneder - og det
var sgu' kun et D70 jeg købte. Men så blev jeg ramt af periphiritis...

> En programmør-løn strækker ikke helt, når der også skal være til hus,
> 3 børn o.s.v....
Det drejer sig om at prioritere. Hvad står et barn i på det sorte marked i
dag?

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-07-04 19:16

Morten Wartou wrote:
> Det drejer sig om at prioritere. Hvad står et barn i på det sorte
> marked i dag?

Aner det heldigvis ikke

Jeg tror, at jeg nøjes med mit nyerhvervede 300D og beholder alle tre børn.

Objektiver har jeg fundet et gode tilbud på her på usenet og på QXL, så jeg
kan klare de mest elementære ting - men der er godtnok mange ønsker........