Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
photoshop cs vs. 7.o
Fra : JHF

Dato : 22-07-04 22:19

Hej
Jeg har lige fået PS CS. men når jeg åbner en raw-fil (nef-nikons raw) får
jeg et vindue op hvor jeg ikke kan komme til at justere WB blænde mm.
vinduet er simpelthen enormt! Jeg har før haft 7.0 og den udvidede
RAWplugin, hvor jeg fik et vindue op som nu men i en mere skærmvenlig
størrelse. Jeg kan ikke ændre eller minimere raw-vinduet i cs!

Hjælp mig, for jeg har virkelig været oppe at slås med pc'en idag!

JHF

Fra : Newsman

Dato : 22-07-04 22:31

Jeg har haft samme problem. Klik på OK i højre hjørne (øverst), så får du
fuld rettighed til billedet idet det bliver "converteret"

vh thomas N

Fra : JHF

Dato : 22-07-04 22:40

> Jeg har haft samme problem. Klik på OK i højre hjørne (øverst), så får du
> fuld rettighed til billedet idet det bliver "converteret"
>
> vh thomas N

jooo jeg klikker på ok (tror jeg nok)og får adgang til billedet i cs, men
kan ikke lege med WB, blænde osv!

Fra : JHF

Dato : 22-07-04 22:58
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-07-04 22:58

JHF skrev:

> Jeg har lige fået PS CS. men når jeg åbner en raw-fil
> (nef-nikons raw) får jeg et vindue op hvor jeg ikke kan komme
> til at justere WB blænde mm. vinduet er simpelthen enormt!

Som med alle andre vinduer, kan du trykke venstre musetast ned på
titellinien og flytte på musen.

Flyt det, så du kan se en af kanterne og træk det så mindre til det
har den størrelse du ønsker. Vinduet husker størrelsen til næste gang.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-07-04 23:00

Thomas G. Madsen skrev:

> Som med alle andre vinduer, kan du trykke venstre musetast ned
> på titellinien og flytte på musen.

Jeg glemte i øvrigt at nævne, at Photoshop CS kræver en skærmopløsning
på mindst 1024 x 768 pixels. Hvis du kører mindre end det, så hæv din
skærmopløsning.

--
Hilsen
Madsen

Fra : JHF

Dato : 22-07-04 23:13

aaaaaa - se det var sager! Jeg trykkede som en syg, og prøvede at trække
vinduet sammen som normalt, var ved at komme med en længere hilsen om at det
heller ikke kunne lade sig gøre. Men så kom de vise ord med skærmopløsning -
det hjalp på det! Til gengæld så skal jeg dælme lige lære at se hva fanø det
er der foregår med alle de små bogstaver, viduer osv jeg har på en 1024 x
768 pixels skærm. Jeg vender mig nok til det, vender tilbage til 7.0 eller
også vil mine indspark i div. grupper fremover forgå i skriftstørrelse
XXXXXL

Men med lidt undren i sindet hvorfor fungerede det så med 7.0 og RAWplugin
og lav opløsning, og ikke med CS??

JHF

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-07-04 23:26

JHF skrev:

> aaaaaa - se det var sager! Jeg trykkede som en syg, og prøvede
> at trække vinduet sammen som normalt, var ved at komme med en
> længere hilsen om at det heller ikke kunne lade sig gøre.

Vinduet kan ikke laves mindre end ca. 980 x 720 pixels, kan
jeg se.

> Til gengæld så skal jeg dælme lige lære at se hva fanø det er
> der foregår med alle de små bogstaver, viduer osv jeg har på
> en 1024 x 768 pixels skærm.

Tror du så ikke snart det var på tide, at investere i en større
skærm?

> Men med lidt undren i sindet hvorfor fungerede det så med 7.0
> og RAWplugin og lav opløsning, og ikke med CS??

Fordi CS stiller større krav til udstyret end 7'eren gjorde.
<http://www.adobe.com/support/techdocs/2bca6.htm>.

Photoshop CS (purchased as a stand-alone product)
-- Intel Pentium III or 4 processor
-- Microsoft Windows 2000 with Service Pack 3 or Windows XP
-- 192 MB of RAM (256 MB recommended)
-- 280 MB of available hard-disk space
-- Color monitor with 16-bit color or greater video card
-- 1024 x 768 or greater monitor resolution
-- CD-ROM drive
-- Internet or phone connection required for product activation

Photoshop 7.0
-- Intel Pentium class III or 4 processor
-- 128 MB of RAM (192 MB recommended)
-- 280 MB of available hard-disk space
-- 800 x 600 color monitor with 16-bit color or greater video card

--
Hilsen
Madsen