Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bagfocus på Nikon D70, overstået problem
Fra : Ukendt

Dato : 22-07-04 12:47

I en tidligere tråd "Re: 12.000kr for en D70 + 18-70 & 70-300 Nikon
objektiver i dansk butik er det ikke billigt?" var der et par indlæg om
bagfocus på D70.
Jeg har netop modtaget mit apparat fra DFA efter bare 2 dage. Fejlfokus var
2 cm ved 1m, så det var grimt. Nu er det perfekt - renset og opdateret med
nyeste firmware.
Det er bare fin service.
Resultatet kan set her:
http://home20.inet.tele.dk/gertnielsen/Billeder/90mm.jpg

Jeg opdagede først rigtigt, det var D70'eren, da jeg prøveskød med min nye
80-200mm, men havde også problemer med min 90mm macro.

Ifølge DFA er det de færreste D70'ere, der har problemet. Måske oftest på de
tidlige produktionsserier (min er fra april).

Så lav en hurtig test. Et portrait i halvprofil tæt på med største blænde,
hvor der stilles skart på nærmeste øje. Så er I ikke i tvivl.
Det er jo så let at få rettet, hvis I også er en af de uheldige.

Gert

Fra : khs

Dato : 22-07-04 12:51

Hvor er det dog godt at høre. Jeg venter spændt på at de har fået skruet
færdig på min D70'er. Desværre er de noget mere end to dage om min

Det var også med 80-200/2,8'eren at det rigtig gik op for mig at der var
noget helt galt.

--
Karsten Hartmann Sørensen

khsblåbærgrødazlandk
(Erstat det spiselige vegetationsmix med et snabela og indsæt punktum før de
Danske initialer).

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-04 13:04

"khs" <khs@spam.spam> skrev i en meddelelse

> Det var også med 80-200/2,8'eren at det rigtig gik op for mig at der var
> noget helt galt.

Knap så slemt som mit, men galt nok

Gert

Fra : Jan Richardy

Dato : 22-07-04 12:53

"Gert Nielsen" <gn_nospam.pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
var
> 2 cm ved 1m, så det var grimt. Nu er det perfekt - renset og opdateret med

Et par spørgsmål:
Hvor har du købt dit kamera?
Indleverede du det til sælgeren eller sendte du det selv direkte til DFA?
Og proceduren var vel omfattet af garantien?

Mit D70 er også fra april, men jeg har dog ikke oplevet backfocus på mine
billeder. Har dog heller ikke direkte testet det.

--

Mvh. - JanR - http://www.richardy.dk
"My full name is Bender Bending Rodriquez."

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-04 13:02

"Jan Richardy" <janrichardy@FJERNtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Et par spørgsmål:
> Hvor har du købt dit kamera?

Da der kan forventes service på et apparat, må man købe det i Danmark.
Ellers er der bare problemer med at skulle sende det til Tyskland eller hvor
det nu er købt. Så mit blev købt hos Platan foto.

> Indleverede du det til sælgeren eller sendte du det selv direkte til DFA?

Jeg indleverede det selv hos DFA.

> Og proceduren var vel omfattet af garantien?

Naturligvis.

> Mit D70 er også fra april, men jeg har dog ikke oplevet backfocus på mine
> billeder. Har dog heller ikke direkte testet det.

Så lav den simple test jeg beskrev, men du har sikkert ikke noget problem!

Gert

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-07-04 13:19

"Gert Nielsen"

> Da der kan forventes service på et apparat, må man købe det i Danmark.
> Ellers er der bare problemer med at skulle sende det til Tyskland eller hvor
> det nu er købt. Så mit blev købt hos Platan foto.

Sjovt - jeg talte med DFA forleden dag, de var ligeglade med om
det var købt i Danmark, bare der var garanti bevis og kvitto (EU)..
Så hvor har du din info fra..??? -max-

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-04 13:34

> Sjovt - jeg talte med DFA forleden dag, de var ligeglade med om
> det var købt i Danmark, bare der var garanti bevis og kvitto (EU)..
> Så hvor har du din info fra..??? -max-

Sådan bør det jo være. Garantien skal jo dække overalt i Europa.
Så info, nej snarere min tro på at få hurtig service

Objektiver og andet udstyr køber jeg med sindsro, hvor det er billigst.

Gert

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-07-04 13:43

"Gert Nielsen"

> [...]
> Så info, nej snarere min tro på at få hurtig service
>
> Objektiver og andet udstyr køber jeg med sindsro, hvor det er billigst.

Nårh - din politiske overbevisning bruger du på den måde,
hehe, du er smart, hva..!! Hvis den slags forskels behandling
finder sted, hvilket jeg bare slet ikke kan forestille mig en
professionel virksomhed ville overveje, så skal den jo nok
komme på forsiden af EB før eller siden.. "Danske virksomheder
underminerer EU samarbejdet".. Njaee mon ikke det bare er her
i NG der begås i så små sko. Men jeg er da tilhænger af trosfrihed,
så du må tro hvad du har lyst til, keep smiling..!! -max-

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 22-07-04 13:38

> "Gert Nielsen"

> Sjovt - jeg talte med DFA forleden dag, de var ligeglade med om
> det var købt i Danmark, bare der var garanti bevis og kvitto (EU)..
> Så hvor har du din info fra..??? -max-

Det er da rart at høre, at man kan indlevere sit kamera i Danmark, jeg
henter nemlig et i Flensborg i morgen, og har da tænkt mig lige at teste om
det har nogle problemer

MVH
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-04 16:39

Hej Gert (og alle I andre)!
Har netop modtaget mit D70 med posten dd, og har testet kameraet med både
17-70 DX, 80-200/2.8 og 60/2.8 makro optik. Absolut intet tegn på bagfokus.
Ét billede viser en enkelt mm frontfokus, men det kan lige så godt være mig
der i spænding har indstillet en lille smule skævt.
Med mit kamera følger iøvrigt en liste over lokale servicecentre, og her er
DFA naturligvis nævnt. Havde uheldet været ude med bagfokus i svær grad,
ville jeg naturligvis have henvendt mig her først. Måske der er noget om at
de har fokus på problemet, og at færre nye apparater derfor bliver leveret
med denne graverende fejl.

Mange hilsner Jakob
PS. Hvorfor ¤&#"&%%!!! er det ikke vejr til foto, nu man endelig har fået
møvet sådan en god omgang udstyr sammen!