Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billedvurdering med afstemning
Fra : Morten Wartou

Dato : 20-07-04 20:03

Hej!

Jeg har fundet en hjemmeside med nogle fotografier til salg, som jeg synes
det kunne være sjovt at få vurderet.

Hvad siger gruppen til det generelle indtryk af billederne på
www.photo-gallery.dk?

Afgiv stemme mellem 1 og 10, hvor 1 er dårligst, og 10 er bedst. Klik her
for at stemme:

http://x1.quickpoll.dk/qpstandalone.htm?pollid=A1B26

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Ole Helms

Dato : 20-07-04 20:09

Niels har stemt
--
Venligst
Ole Helms

Fra : Mikkel U.

Dato : 20-07-04 20:10

Morten Wartou wrote:
> Hej!
>
> Jeg har fundet en hjemmeside med nogle fotografier til salg, som jeg synes
> det kunne være sjovt at få vurderet.

For mig ligner det nærmere en hetz på en hvis person.
Måske har personen selv været ude om det, men det her ser jeg som
en ren opfordring til mudderkastning.

> Hvad siger gruppen til det generelle indtryk af billederne på
> www.photo-gallery.dk?

Det har du ikke den fjerneste ide om i forvejen ?

> Afgiv stemme mellem 1 og 10, hvor 1 er dårligst, og 10 er bedst. Klik her
> for at stemme:
>
> http://x1.quickpoll.dk/qpstandalone.htm?pollid=A1B26

Ville aldrig drømme om det.

> Med venlig hilsen,
>
> Morten Wartou

/mikkel

--
"The only source of knowledge is experience"

Albert Einstein

Fra : Morten Wartou

Dato : 20-07-04 22:39

Mikkel U. wrote:

> For mig ligner det nærmere en hetz på en hvis person.
> Måske har personen selv været ude om det, men det her ser jeg som
> en ren opfordring til mudderkastning.
Det er det ikke. Det er blot ønsket om en vurdering af nogle billeder, som
fotografen hævder er fuldt professionelle. Jeg har undret mig over denne
påstand, og ønsker blot en vurdering fra andre fotointeresserede. Jeg har
ikke selv givet samlingen bundkarakter, men bestemt heller ikke topkarakter.

> Det har du ikke den fjerneste ide om i forvejen ?
Næeh. Der er da mange billeder jeg synes er forfærdelige, som mange synes er
gode. Enkelte (inkl. mig selv når jeg bliver harm over Niels Ebbesens grove
skriblerier) har en klart defineret holdning til billederne, men jeg ønskede
at få en lidt bredere vurdering - af ren nysgerrighed.

Det ligger dig også frit for.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Tommy Jensen

Dato : 20-07-04 21:40

On Tue, 20 Jul 2004 21:02:40 +0200, "Morten Wartou"
<detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote:

> [...]
>www.photo-gallery.dk?
>
>Afgiv stemme mellem 1 og 10, hvor 1 er dårligst, og 10 er bedst. Klik her

Hehe din afstemning er vist en fuser 53% har kl 22.34 stemt 9 eller 10
det var vist ikke lige det du havde regnet med hva?

MVH Tommy

Fra : Morten Wartou

Dato : 20-07-04 22:27

Tommy Jensen wrote:

> Hehe din afstemning er vist en fuser 53% har kl 22.34 stemt 9 eller 10
> det var vist ikke lige det du havde regnet med hva?

Næeh, jeg havde ikke regnet med at folk ville misbruge det. Pudsigt nok kom
der en bunke 10-taller sådan ca. lige efter hinanden på ret kort tid, efter
der kun var kommet bund og middelkarakterer i flere timer.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 20-07-04 23:56

Morten Wartou wrote:

> Næeh, jeg havde ikke regnet med at folk ville misbruge det. Pudsigt nok kom
> der en bunke 10-taller sådan ca. lige efter hinanden på ret kort tid, efter
> der kun var kommet bund og middelkarakterer i flere timer.

Tja Morten, min søn og hans kæreste syntes at din afstemning er
perfid, så de smed vistnok linket ud på deres ICQ-lister...

Jeg synes at din afstemning er temmelig komisk, for den viser, at
enten er du lidt dum, eller så aner du ikke en hujende fis om hvad
stock-foto er for noget.

Stock-foto er ikke og skal ikke være fotokunst, det er derimod
brugsbilleder, som hovedsagligt anvendes i reklamer og tryksager, og
hvor det tekstmæssige indhold er hovedbudskabet, og derfor må
billederne ikke være alt for kunstnerisk iøjnefaldne, for så flytter
det focus væk det væssentlige.

Kunstfotos er derimod en genrer, som hovedsagligt dyrkes af
amatørfotografer, det er billeder for billedets egen skyld, og et
kunsfoto skal kunne stå helt allene, og sige mere end tusind ord på
alle sprog.

Og så har de fleste vist overset, at www.photo-gallery.dk ikke er en
lille udvalgt kollektion af mine bedste skud, det er mit personlige
fotoarkiv som er lagt on-line, d.v.s. at det rummer alle mine
digitale billeder, jeg har ikke frasorteret noget, og derfor
indeholder det også billeder som kun er jævnt gode.

Men ta' et kik i dit eget fotoarkiv, og prøv så at se om dit udvalg
kan holde et gennemsnit, som bare kommer i nærhedden af det der
ligger på www.photo-gallery.dk - det sjoveste er nemlig, at folk her
i gruppen fremfinder de aller dårligste billeder fra mit arkiv, når
de vil imødegå, at jeg har kritiseret et af deres aller bedste billeder.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 21-07-04 07:16

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:
> [...]
> hvor det tekstmæssige indhold er hovedbudskabet, og derfor må
> billederne ikke være alt for kunstnerisk iøjnefaldne, for så flytter

Hvis dette er tilfældet, hvorfor annoncerer (annoncerede, muligvis, med
tiden bliver man god til at overse de indlæg...) du så når du har lagt
nye billeder ind i dit arkiv? Hvis de netop er stock-fotos er de intet
værd i en fritids-foto-gruppe, og bør - som du også selv skriver det -
ikke stå alene.

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 21-07-04 09:53

Rune B. Broberg wrote:

> [...]
> nye billeder ind i dit arkiv? Hvis de netop er stock-fotos er de intet
> værd i en fritids-foto-gruppe, og bør - som du også selv skriver det -

Det er din helt private og subjective konklution, at mine
stock-fotos ikke har nogen værdi for fotoamatører, vi kan allesammen
lære noget af at se på hinandens billeder.

Det er misvisende og søgt for din argumentation, at du betegner
denne gruppe som en fritids-foto-gruppe, der deltager ganske mange
semi- og proff. fotografer i denne gruppe, og styregruppen har i
news:dk.admin afvist en opdelling af fotogruppen, hvor skillelinien
blev lagt mellem de private og professionelle, begrundelsen var, at
man ikke ville ha' en adskillelse af dem der har viden, og dem der
gerne vil ha'noget viden.

Og hvis jeg tar et hurtigt kik på det portfolio som du har liggende
www.fotokritik.dk/?x=/oversigt.html_bruger=2841 - så vil jeg
mene, at du kan lære temmelig meget af at se på mine billeder, for i
modsætning til dig, så er der nogle af mine billeder, som sagtens
kan begå sig ovre i afdelingen for fotokunst.

Men det korte af det lange er, at du bare er en ung, umoden og
snæversynet fotoknipser, som tror, at news:dk.fritid.foto kun skal
indeholde lige netop det der falder i din smag, du har endnu ikke
fattet, at det er mangfoldighedden, forskellighedden og uenighedden,
som gør, at UseNet er et spændende og interessant sted.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 21-07-04 19:41

> [...]
> blev lagt mellem de private og professionelle, begrundelsen var, at
> man ikke ville ha' en adskillelse af dem der har viden, og dem der

Joh - men gruppen hedder nu engang dk.fritid.foto.

> [...]
> modsætning til dig, så er der nogle af mine billeder, som sagtens
> kan begå sig ovre i afdelingen for fotokunst.

Det 'portfolio', som du kalder det, har ikke været opdateret i lang tid.
Det er ikke der jeg har mine billeder...

> [...]
> fattet, at det er mangfoldighedden, forskellighedden og uenighedden,
> som gør, at UseNet er et spændende og interessant sted.

Sikke dog en utroligt latterlig beskyldning. Men okay, man kan vel ikke
forvente at du ved bedre.

Fra : Morten Wartou

Dato : 21-07-04 12:11

Niels Ebbesen wrote:

> Tja Morten, min søn og hans kæreste syntes at din afstemning er
> perfid, så de smed vistnok linket ud på deres ICQ-lister...
Jeg er sikker på, at din søn og hans kæreste og deres ICQ-venner ikke har
fået en objektiv forklaring på hvad det drejede sig om. Du har altså bevidst
manipuleret afstemningen.

> Jeg synes at din afstemning er temmelig komisk, for den viser, at
> enten er du lidt dum, eller så aner du ikke en hujende fis om hvad
> stock-foto er for noget.
Jeg er ikke dum, og jeg ved godt hvad stock foto er.

> [...]
> hvor det tekstmæssige indhold er hovedbudskabet, og derfor må
> billederne ikke være alt for kunstnerisk iøjnefaldne, for så flytter
Ah, du gør altså bevidst et stykke arbejde for at gøre det dårligt. Jamen,
det kan da forklare en del.

> [...]
> amatørfotografer, det er billeder for billedets egen skyld, og et
> kunsfoto skal kunne stå helt allene, og sige mere end tusind ord på
Ja, og alligevel tillader du dig på det groveste at tilsvine folk som beder
om at få kritik til deres billede. De siger ikke der er tale om kunst. Men
alligevel kritiserer du det ud fra det kriterium, at det skal være kunst.

> [...]
> digitale billeder, jeg har ikke frasorteret noget, og derfor
> indeholder det også billeder som kun er jævnt gode.
Set fra min synsvinkel indeholder det primært dårlige amatørknipserier med
enkelte jævnt gode. Og bevares, der er da også et par stykker som faktisk er
> [...]

> i gruppen fremfinder de aller dårligste billeder fra mit arkiv, når
> de vil imødegå, at jeg har kritiseret et af deres aller bedste
Det kan mine billeder sagtens. Jeg klipper ikke hoveder i stykker, jeg
overeksponerer ikke, og jeg tænker mig om, før jeg trykker på knappen.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 21-07-04 12:20

Morten Wartou wrote:

> Jeg er sikker på, at din søn og hans kæreste og deres ICQ-venner ikke har
> fået en objektiv forklaring på hvad det drejede sig om. Du har altså bevidst
> manipuleret afstemningen.

Hmmm... på siden hvor der stemmes, har du da fyldestgørende
redegjort for hvad der stemmes om.

Men min søn og hans kærestes ICQ-venner har ikke fået en forklaring
om, at formålet med afstemningen er en form for mopning...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ab©

Dato : 21-07-04 18:17

"Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev bl.a. i en meddelelse

> [...]
> hvor det tekstmæssige indhold er hovedbudskabet, og derfor må
> billederne ikke være alt for kunstnerisk iøjnefaldne, for så flytter

Så er det, at man spørger sig selv, hvad det har med dk._fritid_foto at
gøre - der er formentlig ikke mange, der forbinder reklamefotos med "fritid"
?

ab

Fra : Tommy Jensen

Dato : 21-07-04 06:46

On Tue, 20 Jul 2004 23:27:20 +0200, "Morten Wartou"

>Næeh, jeg havde ikke regnet med at folk ville misbruge det. Pudsigt nok kom
>der en bunke 10-taller sådan ca. lige efter hinanden på ret kort tid, efter
>der kun var kommet bund og middelkarakterer i flere timer.

Misbrug? Hvordan det, sidst jeg checkede var det et frit land vi
levede i. Enhver kan da stemme som han/hun har lyst til også selv om
det går imod din mening.

MVH Tommy

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 21-07-04 09:11

Tommy Jensen wrote:

> Misbrug? Hvordan det, sidst jeg checkede var det et frit land vi
> levede i. Enhver kan da stemme som han/hun har lyst til også selv om
> det går imod din mening.

Tja jeg tror, at at Morten Wartou mener, at det er snyd, at der er
nogen som har en anden mening end ham selv...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 21-07-04 12:04

Niels Ebbesen wrote:

> Tja jeg tror, at at Morten Wartou mener, at det er snyd, at der er
> nogen som har en anden mening end ham selv...

Kender du ordet "fordrejning"? Tydeligvis ikke. Du har jo selv erkendt, hvad
der er årsag til den pludselige tilstrømning af topkarakterer, efter samling
udelukkende havde fået bund/middel/en enkelt top-karakterer i flere timer.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 21-07-04 12:40

Morten Wartou wrote:

> [...]
> udelukkende havde fået bund/middel/en enkelt top-karakterer i flere timer.

Sludder og vrøvl, du postede opslaget med afstemningen kl. 21:02 og
ca. kl. 22:00 så jeg det, på det tidspunkt skrev jeg bl.a. et Re til
tråden "Kritik: Breakning and Entering" som jeg sendte kl. 22:16, og
på det tidspunkt var der nogenlunde ballance mellem top og bund
stemmerne.

Og din afstemning viser kun, at der er nogen som elsker at hade mit
foto-site, og så er der mange der hygger sig ved at se på mine
billeder, og jeg er temmelig sikker på, at sidstnævnte gruppe er
langt den største.

Men bare rolig, jeg kan sagtens respektere, at du ikke bryder dig om
mine billeder, men du skal til gengæld lære, at det er meget dårlig
stil at anfænge kritik.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Tommy Jensen

Dato : 21-07-04 15:48

On Wed, 21 Jul 2004 13:40:18 +0200, Niels Ebbesen
> [...]

>foto-site, og så er der mange der hygger sig ved at se på mine
>billeder, og jeg er temmelig sikker på, at sidstnævnte gruppe er

Pas nu på med at overfortolke resultatet!

Jeg har ikke kigget dit site igennem og vurderet billederne, jeg vil
tro jeg i tidens løb har set 5 - 6 af dine billeder så jeg ved ikke
hvordan jeg reelt ville bedømme dem.

Jeg stemte udelukkende 10 (som den første) fordi jeg mente
afstemningen kun tjente eet formål nemlig at starte en gang
mudderkastning - måske er der andre der gjorde det samme.

MVH Tommy

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 21-07-04 15:54

Tommy Jensen wrote:

> Jeg stemte udelukkende 10 (som den første) fordi jeg mente
> afstemningen kun tjente eet formål nemlig at starte en gang
> mudderkastning - måske er der andre der gjorde det samme.

Ja det er netop pointen, afstemningen er en gang mopning, der
handler om at være for- og imod min person, for selvfølgelig kan man
ikke bedømme over 20.000 fotos i et enkelt hug...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Preben Holm

Dato : 20-07-04 21:54

> [...]
> www.photo-gallery.dk?
>
> Afgiv stemme mellem 1 og 10, hvor 1 er dårligst, og 10 er bedst. Klik her

Well, det er da lidt svært at vurdere, for nogle af billederne er da
ganske gode, men andre elendige.
Men kigger man på prisen er det ret hæftige sager - det er nogle dyre
fotos der kan sælges mange gange...

Mvh / Preben Holm

Fra : Pico

Dato : 21-07-04 20:06

Preben Holm wrote:

> Well, det er da lidt svært at vurdere, for nogle af billederne er da
> ganske gode, men andre elendige.
> Men kigger man på prisen er det ret hæftige sager - det er nogle dyre
> fotos der kan sælges mange gange...

Hvad pokker Preben tager du deres fnider fnader alvorligt eller har jeg
misforstået dig ?
Pico

Fra : Preben Holm

Dato : 21-07-04 20:39

> Hvad pokker Preben tager du deres fnider fnader alvorligt eller har jeg
> misforstået dig ?

jeg tager alt alvorligt, eller!!! og at de har lyst til en gang
mudderkast er da deres egen skyld.. jeg synes stadigt at nogle af
billederne er gode og andre dårlige...
har kun været aktiv i denne gruppe i 3 dage nu, så jeg kender ikke lige
til de personlige mudderkast herinde endnu. men har dog efterhånden læst
mig igennem at der er lidt mudderkast i denne tråd - hehe.

Mvh / Preben Holm

Fra : Pico

Dato : 22-07-04 21:23

Preben Holm wrote:

> [...]
> lige til de personlige mudderkast herinde endnu. men har dog
> efterhånden læst mig igennem at der er lidt mudderkast i denne tråd -

"Lidt muderkastning", du hørere vist til dem der ikke overdriveer
Pico

Fra : Preben Holm

Dato : 22-07-04 23:14

> "Lidt muderkastning", du hørere vist til dem der ikke overdriveer

well, okay - ingenting i forhold til f.eks. hvad Dell ville finde på (en
helt anden historie)!

Mvh / Preben Holm

Fra : Mikael

Dato : 21-07-04 21:04

Kl. 21.50 til 22.00 er scoren på 10 gået fra 31% til 37%.... Måske fordi at
der var 40% på scoren 1 ????

Hmmmm, ligger der sabotage af afstemningen bag..)))

Mikael