Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon DSLR
Fra : Mark Holm

Dato : 20-07-04 11:15

Hej gruppe,

Jeg er lidt hooked på Canon EOS-1D mark II, som virker meget overbevisende,
men jeg er lidt "nervøs" for at bestille et. Skal jeg vente til september
(er der ikke en eller anden fotomesse i Tyskland på det tidspunkt?), og
se hvad Canon byder på af nye produkter, eller skal man lægge hovedet på
blokken?

Hvad er jeres fornemmelser - kommer der efterfølgere til 300D/10D med
specs der minder om 1D mark II?

/Mark

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-07-04 13:39

"Mark Holm" <markXX@XXXXmail-in.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er lidt hooked på Canon EOS-1D mark II, som virker meget
overbevisende,

Det er det ved gud også! Det er det fedeste kamera, jeg nogen sinde har
oplevet.

http://www.photokina.de/

> Hvad er jeres fornemmelser - kommer der efterfølgere til 300D/10D med
> specs der minder om 1D mark II?

Det ville da være ualmindeligt tåbeligt af Canon, så det skal du nok ikke
regne med. Lige nu kan Canon sælge lige så mange 1DII, som de producerer, så
hvorfor dog underminere dette marked med en kokurrerende 300D/10D Mark II?

Jeg vil skyde på, at hastigheden og den store buffer reserveres 1DII (dvs.
de 8,5 bps og 20/40 billeders buffer). Derudover vil jeg tro, at
materialekvaliteten og vejrbestandigheden reserveres 1DII. Du vil
sandsynligvis se 8Mpixel på nye modeller til efteråret, og muligvis også
E-TTL II.

--
-Jens B.

Nu med ligegyldige, formåls- og talentløse knipserier

Fra : Hans Kruse

Dato : 21-07-04 17:00

> [...]
> (er der ikke en eller anden fotomesse i Tyskland på det tidspunkt?), og
> se hvad Canon byder på af nye produkter, eller skal man lægge hovedet på

EOS 1D Mk. II er et meget lækkert kamera efter hvad reviews fortæller. Jeg
har ikke haft et i hånden eller prøvet et, så kan ikke udtale mig. Hvis du
har brug for den performance, robusthed og kvalitet, som dette kamera har så
vent ikke, da der kommer med garanti ikke en konkurrent fra Canon til dette
kamera.

> Hvad er jeres fornemmelser - kommer der efterfølgere til 300D/10D med
> specs der minder om 1D mark II?

Mit bud er at der kommer en afløser til 10D med 8MP (formentlig stort set
samme sensor, som i 1D Mk. II) og med bedre performance end det nuværende
10D og med ca. samme pris som 10D. Det er Canon nødt til aht. konkurrencen
med Nikon D70! Så hvis du kan leve med en forbedret 10D a.la. dette bud, så
vil jeg være overrasket, hvis du bliver skuffet over at vente. Dette er ikke
baseret på nogen som helst form for insider viden og formentlig holder Canon
helt tæt med den slags viden under alle omstændigheder.

--Hans