Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik
Fra : Hansen

Dato : 19-07-04 20:06

Hej Ng

Kritik på dette billede vil være prisværdigt
Billedet er taget med et Canon G2 uden blitz. eneste lyskilde er fra vinduet
til venstre for Sofia.
Shutter:1/100
F:2.5

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=85790

På forhånd tak

Hansen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-07-04 20:57

"Hansen"
> [...]
>
> Kritik på dette billede vil være prisværdigt
> Billedet er taget med et Canon G2 uden blitz. eneste lyskilde er fra vinduet

Det er sku FLOT.. Fremragende enkelt lys og når øjnene
er så store og klarer syns jeg ikke de behøver en Disney
stjerne. Du har klippet tæerne, men det syns jeg ikke gør
noget i dette tilfælde. Så fo du bare trykt dig nogle visit-
kort og lad opgaverne rulle ind.. En flot portfolio. -max-

Fra : Pico

Dato : 19-07-04 22:09

Hansen wrote:
> [...]
>
> Kritik på dette billede vil være prisværdigt
> Billedet er taget med et Canon G2 uden blitz. eneste lyskilde er fra

Det er meget flot. Jeg kan godt lide den "softe" virkning billedet har.
Det er nogle lækre øjne og jeg kan godt lide dem uden "stjerne"
Pico

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 19-07-04 23:45

Hansen wrote:

> Kritik på dette billede vil være prisværdigt

Tja, jeg har det sådan, at billeder af snotnæser skal hæve sig et
betydeligt stykke op over familiealbum niveauet, førend de bliver
interessante som fotografier.

Men det gør dette billede ikke, det er jo bare et forsøg på at
kopiere en af de klichéer, som Stella Nova studierne lavede
børnebilleder efter i 60'erne.

Din version af et Stella Nova børnebillede har tillige nogle
tekniske fejl, det er lidt overbelyst og en smule bevægelsesuskarpt,
og så burde der være noget kontrast mellem barn og baggrund.

Og så er det helt tydeligt, at det naturlige lys har været ret
kraftigt, for barnet har relativ små pupiler, det er iøvrigt
studioblitz'ens force, man indstiller ved svagt ledelys, og skyder
ved kraftigt blitzlyz, det gir nogle store smukke pupiler.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Kjær

Dato : 20-07-04 10:27

On 2004-07-19, Hansen <teli@stofanetnospamtak.dk> wrote:
> [...]
>
> Kritik på dette billede vil være prisværdigt
> Billedet er taget med et Canon G2 uden blitz. eneste lyskilde er fra vinduet

Et dejligt børnebillede, der dog godt kunne have lidt mere kontrast
efter min smag.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Jens Hansen

Dato : 20-07-04 17:37