Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket kamera, gode råd modtages
Fra : Nogen

Dato : 19-07-04 14:27

Dav i gruppen

Hvilket af disse to kamera ville I vælge.

Nikon D70, Caonon EOS 10d eller EOS300D

Kom lige med Jeres bud og meningerer

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-07-04 14:32

"Nogen" <dui@ikke.tilnoget> skrev i en meddelelse news:K_PKc.99$OI1.23@news.get2net.dk...
> Dav i gruppen
>
> Hvilket af disse to kamera ville I vælge.
>
> Nikon D70, Caonon EOS 10d eller EOS300D
>
> Kom lige med Jeres bud og meningerer

mere spam.. hehe..hyggeligt...!! -max:

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 19-07-04 14:48

"Nogen" <dui@ikke.tilnoget> skrev i en meddelelse
> Dav i gruppen
>
> Hvilket af disse to kamera ville I vælge.
>
> Nikon D70, Caonon EOS 10d eller EOS300D
>
> Kom lige med Jeres bud og meningerer

Prøv at se lidt længere nede i gruppen, tror dette har været diskuteret en
gang eller to indenfor den sidste måned

MVH
Thomas

Fra : Nogen

Dato : 19-07-04 15:34

> Prøv at se lidt længere nede i gruppen, tror dette har været diskuteret en
> gang eller to indenfor den sidste måned
>
> MVH
> Thomas

Ja ja ja jeg har set det, men først efter at det var sendt.
Det første man bliver blind på er jo øjenene, og jeg vil have et kamera:)
Bekalger meget

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 19-07-04 18:58

> Det første man bliver blind på er jo øjenene, og jeg vil have et kamera:)

Det siger de kloge i hvert fald

> Bekalger meget

Ingen grund til at beklage, det kunne også være sket for mig

Fra : Jens Jensen

Dato : 20-07-04 14:34

> Det første man bliver blind på er jo øjenene

Nej, det er tarmen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-07-04 17:45

In article <K_PKc.99$OI1.23@news.get2net.dk>, Nogen wrote:
> Dav i gruppen
>
> Hvilket af disse to kamera ville I vælge.
>
> Nikon D70, Caonon EOS 10d eller EOS300D
>
> Kom lige med Jeres bud og meningerer

Køb begge Canon, så kan du prøve dig frem, og det du ikke
bruger har du så i reserve :)

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 19-07-04 18:11

"Povl H. Pedersen" skrev 19.07.2004 18:45:

> Køb begge Canon, så kan du prøve dig frem, og det du ikke
> bruger har du så i reserve :)

Køb D70'eren, så får du 10D'erens funktioner til (næsten) 300D'erens pris

/kristian

Fra : Nogen

Dato : 19-07-04 19:28

> Køb D70'eren, så får du 10D'erens funktioner til (næsten) 300D'erens pris

Ja det var hvad jeg selv i første omgang ville købe, men efter den tråd som
jeg er blevet vist til er jeg kommet meget i trivl.

Fra : Nogen

Dato : 19-07-04 19:26

> Køb begge Canon, så kan du prøve dig frem, og det du ikke
> bruger har du så i reserve :)

Hvorfor har jeg dog ikke tænkt på selv, 1000 tak for rådet :)

Fra : Petersen

Dato : 20-07-04 11:25

D70!!

Fra : Deaster

Dato : 20-07-04 13:43

"Petersen" <xxxx@xxxxx.com> skrev i en meddelelse
> D70!!

10D

Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"
Dingo
Dingo
Dingo

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-07-04 17:30

"Nogen" <dui@ikke.tilnoget> skrev i en meddelelse
> Dav i gruppen
>
> Hvilket af disse to kamera ville I vælge.
>
> Nikon D70, Caonon EOS 10d eller EOS300D
>
> Kom lige med Jeres bud og meningerer

Hej Nogen

Meget enkelt D 70. Fordi det er et Nikon. Enklere kan det vist ikke siges.

M.V.H.....Benny..

Fra : Deaster

Dato : 22-07-04 18:24

Benny Mortensen wrote:

> "Nogen" <dui@ikke.tilnoget> skrev i en meddelelse

> Hej Nogen
>
> Meget enkelt D 70. Fordi det er et Nikon. Enklere kan det vist ikke
> siges.

Meget enkelt 10D. Fordi det er et Canon. Enklere kan det vist ikke
siges.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"
Dingo
Dingo
Dingo

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-07-04 19:30

> Hvilket af disse to kamera ville I vælge.
>
> Nikon D70, Caonon EOS 10d eller EOS300D
>
> Kom lige med Jeres bud og meningerer

Du spørger om min mening og så lad mig sammenligne Nikon og Canon for det
jeg pt. har.

Canon 10D og Canon 24-70mm f/2,8, 70-200mm f/4 og 300mm f/4 IS alle i
L-serien. Nikon har ikke en 24-70, men 28-70mm tilsvarende den gamle model
af Canon's tilsvarende. 70-200mm findes ikke f/4 hos Nikon, derfor kun den
meget dyrere, men med VR som er lækkert, men dyrt. 300mm har ikke VR hos
Nikon og noget dyrere end Canon's 300mm.

Lad mig give dig nogle sammenlignende priser hos www.technikdirekt.de for
professionelle objektiver.

24-70mm: Nikon f/2,8 ED 28-70mm 1937euro
Canon 24-70mm f/2,8 USM L koster 1199euro.

70-200mm: Nikon 70-200mm f/2,8 VR 2157euro
Canon 70-200mm f/4 USM L 664euro
Canon 70-200mm f/2,8 USM L IS 1828euro

300mm: Nikon 300mm ED f/4 uden VR 1442euro
Canon 300mm USM f/4 L IS koster 1247euro

500mm: Nikon 500mm f/4 9037euro (uden VR)
Canon 500mm f/4 USM L IS 6161 euro

500mm har jeg ikke, men måske vil jeg anskaffe den en dag. Derudover har jeg
Sigma 15-30mm, Sigma 50mm macro og en Canon 1.4x II TC (bruges til 70-200mm
og 300mm). Jeg finder ikke Sigma objektiverne på samme niveau som Canon's,
men bruger ikke 15-30mm nok til at ville skifte, men den er nu ikke dårlig.
Købte den da jeg ikke kunne få Canon 17-40mm L.

10D er et fremragende kamera, som kun har få svagheder. Hvis jeg skulle
ønske forbedringer, så ville det være højere opløsning og hurtigere
hastighed for skrivninger til kortet. Det sidste er kun en irritation, når
jeg skal reviewe en serie billeder skudt i raw format. En serie på 9 raw
billeder tager ca. 40 sekunder før et billede kan vises, men hvis jeg
undervejs ser et motiv jeg vil tage, kan jeg dog skyde det nårsomhelst
imens. Det er sjældent at de 9 billeder i bufferen ikke er nok. Hvis man
skulle falde for mere wild life fotigrafering ville en noget hurtige
seriebilledfunktion en 3fps være ønskeligt, men så taler vi 1D mk II, hvor
Nikon jo ikke har nogen egentlig konkurrent.

Hvis du ikke har brug for objektiver i L-klassen så glem mine betragtninger
og køb Sigma, Tamron etc. og en D70 er uden tvivl et godt kamera.

Jeg forventer at Canon kommer med en afløser for 10D, der slår Nikon på alle
fronter her til efteråret. Hvis vi ser tilbage er Canon foran stort set hele
tiden. Dette ikke for at starte en religionskrig om Canon og Nikon. Jeg
totalt ligeglad med om det er det ene eller det andet, men kan bare
konstatere, hvem der er markedsførende på dette område. Jeg har iøvrigt har
Nikon SLR før og var glad for dette kamera, men solgte da jeg gik over til
DSLR. Desuden er objektiverne en langtidsinvestering ok kamerahuset en
investering på kortere sigt. Jeg forventer at skifte huset ud indenfor de
næste to år. Sammenlignet med priserne for rigtigt gode objektiver, så er
huset det mindste med mindre man går op i rigtigt professionelle huse, som
1D mk. II eller 1Ds. Her er Nikon meget dyrere end Canon og med mindre
udvalg.

Ved ikke om du kan bruge disse betragtninger til noget, da du jo ikke giver
noget bud på hvor i spektret du er mht. til lyste og vilje til investering
og tilsvarende for fotografi. Du kan jo kikke forbi mine fotos, så du kan se
10D og overstående objektiver i aktion www.pbase.com/hkruse. Se dem i
original format.

Mvh, Hans

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-07-04 19:46

En ekstra kommentar til disse betragtninger. Jeg har her forudsat at Canons
og Nikons objektiver er af samme kvalitet. Sagen er nok at Canons objektiver
er en tand bedre end Nikons. Se f.eks. her
http://www.photozone.de/2Equipment/easytxt.htm#Zstd, hvor man kan se at
Canon 24-70 4,16 og Nikon 28-70 4,05
Canon 70-200 f/4 4,17, Canon 70-200 f/2,8 IS 4,02 og Nikon 70-200 f/2,8 VR
3,67
Canon 300mm f/4 4,34, Canon 300mm f/2,8 IS 4,82 (!) og Nikon 300mm f/4 4,12
og 300mm f/2,8 4,50.

Ikke store forskelle, men....

--
Kind Regards,