Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Panasonic og køb i udlandet?
Fra : Alex Jensen

Dato : 19-07-04 11:20

Er der nogle, der kender Panasonics regler for køb i udlandet?

1) Gælder der en europæisk garanti for Panasonic-kameraer købt i Europa, så
man her i DK kan indlevere et kamera købt f.eks. i Tyskland?

2) Hvad hvis man køber det i Asien eller USA - hvordan er garantireglerne
så?

3) Hvis man nu køber i USA eller Asien, hvordan ligger det så med
anvendeligheden af f.eks. lader (passer de til stikket, kører de 110V
o.s.v.)?

4) Hvordan er toldreglerne m.h.t. kameraer fra USA/Asien?

På forhånd tak!

Alex

Fra : Martin K. R.

Dato : 19-07-04 11:30

"Alex Jensen" <jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> wrote in message
> [...]

> 3) Hvis man nu køber i USA eller Asien, hvordan ligger det så med
> anvendeligheden af f.eks. lader (passer de til stikket, kører de 110V

Jeg har endnu ikke set ladere som _ikke_ kan klare 100-240V 50-60 Hz.

> 4) Hvordan er toldreglerne m.h.t. kameraer fra USA/Asien?

Digitalkameraer er efter sigende (her i NG) toldfri. Men momsen (25%)
slipper du ikke for.

Martin

Fra : Rado

Dato : 20-07-04 05:43

On Mon, 19 Jul 2004 12:20:27 +0200, "Alex Jensen"
<jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> wrote:

>2) Hvad hvis man køber det i Asien eller USA - hvordan er garantireglerne
>så?

Har selv lige købt et Panasonic hos http://www.bhphotovideo.com/ i
USA. De tilbyder en relativt billig 5-års Mack tillægsgaranti, der så
vidt jeg kan udlede af Mack's website tillader lokale reparationer:

http://mackcam.com/warranty_worldwide.html
http://mackcam.com/repairs_center.html

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Alex Jensen

Dato : 20-07-04 11:55

Hej Rado

> [...]
> USA. De tilbyder en relativt billig 5-års Mack tillægsgaranti, der så
> vidt jeg kan udlede af Mack's website tillader lokale reparationer:

Hvad skulle du slippe i told og afgifter og passer lader m.v. til danske
stik?

Alex

Fra : Rado

Dato : 20-07-04 13:02

On Tue, 20 Jul 2004 12:55:28 +0200, "Alex Jensen"
<jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> wrote:

>Hej Rado

>Hvad skulle du slippe i told og afgifter og passer lader m.v. til danske
>stik?

Har ikke modtaget det endnu, håber det kommer i løbet af ugen. Det med
stikkene har jeg ikke tænkt over, men man kan vel få en adapter?

Der er ingen told på digitale kameraer siges der, så der kommer kun
moms, fragt (ca. kr. 300 for et FZ10) og toldbehandlingsgebyr
(varierer vist lidt afhængig af transportselskab) oveni.

Fra : Alex Jensen

Dato : 20-07-04 16:18

Hej Rado

Nu må andre lige rette mig, hvis jeg tager fejl, men jeg synes at have læst,
man skal betale 4,2% af varens pris (inkl. fragt) i told og herefter kommer
25% af det hele oveni.

Tager jeg fejl?

Alex

Fra : Rado

Dato : 21-07-04 11:50

On Tue, 20 Jul 2004 17:18:11 +0200, "Alex Jensen"
> [...]

>man skal betale 4,2% af varens pris (inkl. fragt) i told og herefter kommer

Nej, det er korrekt. Der er bare ikke told på digitale kameraer og
diverse andre digitale produkter, ifølge hvad jeg har fået oplyst. For
de varer der er told på, varierer toldsatsen iøvrigt en del. se evt.
tråden her: