Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik: DTC på Ring Knutstorp
Fra : Thomas Kjær

Dato : 18-07-04 22:14

Hej,

Jeg tog en del billeder af bl.a. DTC på Ring Knutstorp tidligere i dag,
og kunne godt tænke mig kritik af billederne.

Billederne er konverteret og resizet i PS/CS og har derefter fået en
gang Unsharp Mask i 1024x682. Jeg har desværre ikke haft tid til at
fjerne klatter fra min efterhånden ret beskidte chip.

Billederne kan ses her:
- http://lnx.dk/photos/2004/0718/

PFT,
Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 18-07-04 23:16

Thomas Kjær wrote:
> [...]
> gang Unsharp Mask i 1024x682. Jeg har desværre ikke haft tid til at
> fjerne klatter fra min efterhånden ret beskidte chip.

De er da vildt gode. Nogle af de bedste motorsportsbilleder jeg har set.
Skarphed de helt rigtige steder og tilpas med fart i billederne. Du er
god til at "følge med" bilerne, så de bliver skarpe og baggrunden
sløret. Må jeg spørge hvor mange du så har der ikke er skarpe? Jeg synes
selv det er svært at følge med, når jeg prøver at fange biler.

Kan godt lide dem der hælder lidt også, det giver lidt mere drama i
billederne.

Også gode stemningsbilleder. Især
http://lnx.dk/photos/2004/0718/CRW_9045.jpg grinede jeg lidt over

Keep up the good work!

Rasmus Hansen
http://dualmono.com

Fra : Thomas Kjær

Dato : 19-07-04 06:53

On 2004-07-18, Rasmus Vestergaard Hansen [9000] <bidsk@-FJERN-yahoo.com> wrote:

> De er da vildt gode. Nogle af de bedste motorsportsbilleder jeg har set.

Mange tak.

> [...]
> sløret. Må jeg spørge hvor mange du så har der ikke er skarpe? Jeg synes
> selv det er svært at følge med, når jeg prøver at fange biler.

Jeg vil tro jeg kasserer 2/3 af billederne. Ud af de kasserede billeder
er det lidt under halvdelen hvor bilen ikke er ordentlig skarp (enten er
det hele bilen der er uskarp, ellers er det for- eller bagende), resten
er fordi der mangler et stykke af bilen på billedet.

> Kan godt lide dem der hælder lidt også, det giver lidt mere drama i
> billederne.

Jeg synes også selv de er blevet ret spændende. Jeg syntes lidt de
"almindelige" billeder jeg har taget af DTC tidligere på året var ret
kedelige, så noget nyt skulle forsøges.

> Også gode stemningsbilleder. Især
> http://lnx.dk/photos/2004/0718/CRW_9045.jpg grinede jeg lidt over

Ham morede vi os også ret godt over. Klokken var ikke engang 11 om
formiddagen, og denne mand var allerede ret tydeligt beruset. Hvad
der så gjorde det endnu bedre var, at han var iført en BT t-shirt, og
derfor så ud til at være en fuld dansker i Sverige. :)

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-07-04 00:22

"Thomas Kjær"
> [...]
> gang Unsharp Mask i 1024x682. Jeg har desværre ikke haft tid til at
> fjerne klatter fra min efterhånden ret beskidte chip.

KANON FLOTTE..!! Du kan bare det der!!-max-

Fra : Lars Troels

Dato : 19-07-04 07:21

> KANON FLOTTE..!! Du kan bare det der!!-max-

Jeg er helt enig. De er godt nok flotte. Jeg er lidt imponeret over dine
panoreringer.

Lars T.
www.sitecenter.dk/larstroels

Fra : Kim Skovsby

Dato : 19-07-04 08:55

Hej Thomas

Det virklig flotte billeder, god teknik og timing.

Mvh.
Kim Skovsby

Fra : KNL DtP

Dato : 19-07-04 10:13

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk> skrev i en news:slrncflq17.96m.tk@irq.dk...

> Jeg tog en del billeder af bl.a. DTC på Ring Knutstorp tidligere i dag,
> og kunne godt tænke mig kritik af billederne.

Det er en bunke virkelig flotte actionbilleder, du er kommet hjem med! Kanon
skarphed, detaljer og farver - meget smukt.

Jeg kan se, at du anvender en lukkertid på cirka 1/60 - 1/125 sek. til de
fleste af dine panoreringsbilleder. Anvender du stativ (monopod e.l.) når du
svinger rundt - eller er det i fri hånd?

Flot med sol: <http://lnx.dk/photos/2004/0718/CRW_9719.jpg>

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Thomas Kjær

Dato : 19-07-04 15:49

On 2004-07-19, KNL DtP <knl_dtp@hotmail.com> wrote:
> [...]

> fleste af dine panoreringsbilleder. Anvender du stativ (monopod e.l.) når du
> svinger rundt - eller er det i fri hånd?

Det er i fri hånd. Jeg har dog indkøbt en monopod til selvsamme
formål, men har endnu ikke benyttet mig af den. Jeg tror dog det
kommer helt af sig selv, når jeg engang får lidt længere og tungere
optik at skyde med.

> Flot med sol: <http://lnx.dk/photos/2004/0718/CRW_9719.jpg>

Ja, når man kan få solen fra den helt rigtige side kan man få nogle
ret dejlige billeder ud af det. Hvem der nu bare havde et fotopas, så
kan kunne placere sig hvor man havde lyst til. :)

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Thomas A. Jørgensen

Dato : 19-07-04 11:20

"Thomas Kjær" <tk@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Jeg tog en del billeder af bl.a. DTC på Ring Knutstorp tidligere i dag,
> og kunne godt tænke mig kritik af billederne.

Det er virkelig nogle flotte billeder. Det giver en lidt ekstra effekt, at
bilerne kører opad. Hehe. Ment positivt. Bilerne er flotte og skarpe, og du
får effekten af fart med.
Virkelig flot.

Thomas A. Jørgensen
www.Freelance-Foto.dk

For at sende mig en mail, så fjern det indlysende i min mail adresse.

Fra : Thomas Kjær

Dato : 19-07-04 15:52

On 2004-07-19, Thomas A. Jørgensen <Thomas@Freelance-Foto.dk_NOSPAM> wrote:
> [...]
> bilerne kører opad. Hehe. Ment positivt. Bilerne er flotte og skarpe, og du

Jeg er også selv ret glad for resultatet. Jeg var lidt ked af bare at
skyde "almindelige" kedelige billeder, hvor bilen var vandret i
billedet.

> Virkelig flot.

Mange tak.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Mikkel U.

Dato : 19-07-04 16:01

Thomas Kjær wrote:

> [...]

Hejsa.
Ja, de er som resten af gruppen også har skrevet, flotte :)
Hvad bruger du af optik ?

/mikkel - som overvejer en Sigma 70-200 2.8 eller Canon 70-200 4.0

--
"The only source of knowledge is experience"

Albert Einstein

Fra : Thomas Kjær

Dato : 19-07-04 16:12

On 2004-07-19, Mikkel U. <mu@604.dk> wrote:

> Ja, de er som resten af gruppen også har skrevet, flotte :)
> Hvad bruger du af optik ?

Jeg har netup brugt et Sigma 70-200/2.8, hvorpå jeg skiftevis har haft
monteret en 1.4x eller 2.0x Sigma TeleConverter.

> /mikkel - som overvejer en Sigma 70-200 2.8 eller Canon 70-200 4.0

Jeg er meget tilfreds med kvaliteten af mit Sigma, men overvejer dog
at skifte det ud med Canons L IS, da jeg til tider savner stabilizeren
til bl.a. koncertfotografering. Jeg kan evt. smide et par originale
billeder online, så du kan se hvordan det tegner.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Mikkel U.

Dato : 19-07-04 16:17

Thomas Kjær wrote:

> Jeg har netup brugt et Sigma 70-200/2.8, hvorpå jeg skiftevis har haft
> monteret en 1.4x eller 2.0x Sigma TeleConverter.

Det klarer den jo meget godt må man sige :)

> [...]
> til bl.a. koncertfotografering. Jeg kan evt. smide et par originale
> billeder online, så du kan se hvordan det tegner.

Det må du meget gerne gøre ved lejlighed :)

/mikkel