Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Farve på baggrund til portrætfoto
Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 18-07-04 13:52

Jeg skal ud og investere i noget nervøst velour til baggrund til
katteportrætfotografering i næste måned. Nu er katte jo kendt for at
forefindes i alle mulige farver, og jeg aner ikke hvilke farver katte der
dukker op til seancerne. Hvilke farver nervøs velour skal jeg finde mig - og
hvor mange forskellige. Jeg vil jo gerne spare lidt penge, men kattene skal
naturligvis tage sig godt ud. Alle forslag modtages med kyshånd - også hvis
der er forslag til andre slags stof.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- skal din kat være Årets Mis Randers?

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 18-07-04 14:01

http://www.fotokritik.dk/forumvis.html?id3=4432&fid=3

Tror en kat i næsten alle farver ville klare sig godt på sådan en baggrund.

Jan

Fra : DUG_TEN

Dato : 18-07-04 14:08

Hej Jan..

Du skulle vente en uges tid, OBT for nogle Interfit baggrunde som er til en
lavere pris..

Hilsen

Henrik

http://www.studiefoto.dk/
http://fotogruppen.net/

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 18-07-04 14:15

Jan Emil Christiansen skrev i en meddelelse...

> Tror en kat i næsten alle farver ville klare sig godt på sådan en
baggrund.

Det er godt nok lækre baggrunde - det må jeg give dig ret i.

Problemet er så bare at min fotograf, som er på udlandsferie så jeg ikke kan
få fat i hende, havde planer om at fotograferingen skulle foretages i en
form for kasse. Hun sagde hun havde fundet billeder af sådan en på
internettet, men jeg fik selvfølgelig aldrig noget link af hende. Og jeg
tror ikke baggrunden her vil egne sig til at blive bøjet ned i en kasse.
Prisen ligger også lidt over det jeg er i stand til at betale - desværre -
for lækker, det er den helt sikker. Men tak for forslaget, jeg har gemt
linket hvis det skulle blive aktuelt alligevel.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- er din kat Årets Mis Randers?

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 18-07-04 14:33

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=83866
Dette er da yndigt. Man kan vel bruge alt stof, hvis det er til en kasse.
Kig i gemmerne.

Jan

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 18-07-04 14:45

Jan Emil Christiansen skrev i en meddelelse...

> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=83866
> Dette er da yndigt.

Meget

Man kan vel bruge alt stof, hvis det er til en kasse.
> Kig i gemmerne.

Det var også min teori, og jeg har da også de første bjerge af stof jeg
regner med at slæbe med. Jeg tænkte mere på om der var nogle farver der var
universale, altså duede til alle farver kat. En sort kat på en sort baggrund
vil jo være lige så kikset som en hvid kat på hvid baggrund. Er det ligesom
mennesker - skal jeg kigge efter de grå og blå farver som oftest bruges af
portrætfotografer?

Kan jo lige skynde mig at sige at de farver jeg pt. har i gemmerne (i
varierende metermål - håber der er nok) er lyslilla, sartblå, sartgul,
julerød og en meget lille smule ecru - alt i nervøs velour. Hvis vi skal
blive rigtigt sjove har jeg også et par meter guldlamé

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- er din kat Årets Mis Randers?

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 18-07-04 21:56

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:40fa7edf$0$302$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> En sort kat på en sort baggrund
> vil jo være lige så kikset som en hvid kat på hvid baggrund.

Det kommer jo an på hvordan du lægger dit lys.
Lægges det ordenligt og pænt, kan alt lade sig fotografere.

> Er det ligesom
> mennesker - skal jeg kigge efter de grå og blå farver som oftest bruges af
> portrætfotografer?

Tror du skal rundt og kigge på nogle flere portræt fotografer... grå og
blå..*Smiler*
Nu er det måske lidt kedligt til den opgave du skal lave, men har du
overvejet en Hama forløbs baggrund? De er billige og du kan flytte katten
alt efter behov rundt på forløbs stykket, og få forskellige baggrunds
nuancer.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk

Fra : Lotte M

Dato : 19-07-04 09:00

> [...]

>mennesker - skal jeg kigge efter de grå og blå farver som oftest bruges af

Hvad er det du/fotografen gerne vil? Skal kattene "registreres" eller
vil i lave billeder, der fremhæver den enkelte kats personlighed?

Hvis fotografen har mulighed for at sætte lys, så kan en hvid eller
lys grå baggrund kunne lyssættes til alt fra sorte til hvide katte.

Hvis billederne skal være kulørte, så kan du vælge nogle afdæmpede og
kønsneutrale farver a la typiske burgardiner; bordeaux, marineblå,
creme, eller mørkegrønne.

> [...]
>julerød og en meget lille smule ecru - alt i nervøs velour. Hvis vi skal
>blive rigtigt sjove har jeg også et par meter guldlamé

Tja, en lille hvid perserpige vil sikkert blive nuttet på en lyserød
eller ferskenfarvet baggrund, hvor en rød MCO-dreng eller ditto NFO
nok ikke rigtig vil fungere på lyserødt

I øvrigt, så er nervøst velour ofte blankt, hvilket kan give nogle
udfordringer udi reflekser - i stedet for velour ville jeg nok købe
nogle billige flonellagner i forskellige farver.
--
Mange hilsner
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 20-07-04 09:31

Lotte M skrev i en meddelelse...

> Hvad er det du/fotografen gerne vil? Skal kattene "registreres" eller
> vil i lave billeder, der fremhæver den enkelte kats personlighed?

Jeg springer på den sidste mulighed. Det er til en modelkonkurrence, og
kattene skal fremstå så smukke og individualistiske som muligt.

> Hvis fotografen har mulighed for at sætte lys, så kan en hvid eller
> lys grå baggrund kunne lyssættes til alt fra sorte til hvide katte.

Nu er jeg heldigvis bare en glad amatørfotograf der slet ikke blander mig i
fotograferingsprocessen, men snakken har gået på lyssætning. Jeg kan ikke
huske de forskellige udtryk, men det lød som om der var rige muligheder for
lyssætning

> Hvis billederne skal være kulørte, så kan du vælge nogle afdæmpede og
> kønsneutrale farver a la typiske burgardiner; bordeaux, marineblå,
> creme, eller mørkegrønne.

Det bliver farvebilleder, og de farver du nævner er nok ikke helt af vejen.
Jeg var faktisk selv begyndt at overveje noget i retning af blåt og grønt.

> Tja, en lille hvid perserpige vil sikkert blive nuttet på en lyserød
> eller ferskenfarvet baggrund, hvor en rød MCO-dreng eller ditto NFO
> nok ikke rigtig vil fungere på lyserødt

*fnis* - det kan du have så evigt ret i - det vil falde totalt til jorden.

> I øvrigt, så er nervøst velour ofte blankt, hvilket kan give nogle
> udfordringer udi reflekser - i stedet for velour ville jeg nok købe
> nogle billige flonellagner i forskellige farver.

Det har du egentlig ret i, det vil jeg lige undersøge nærmere. Det må da
være til at finde billige lagener et sted - måske en lille ekskursion til
den nærmest Jyske?

Tak for rådene.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- er din kat Årets Mis Randers?

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 18-07-04 15:20

Tina Susanne Johansson wrote:
> [...]
> forefindes i alle mulige farver, og jeg aner ikke hvilke farver katte
> der dukker op til seancerne. Hvilke farver nervøs velour skal jeg

Hej
Kig her http://home.worldonline.dk/darkmoon/kattefoto/
Ole Palmhøj er kendt i katteklubberne og bruges af studiekredsene.
Der også en englænder, der rejser rundt til udstillinger med en kasse,
men jeg kan ikke lige huske hvad han hedder.

M.v.h
Niels

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 18-07-04 15:54

Niels Jacobsen skrev i en meddelelse...

> [...]
> Der også en englænder, der rejser rundt til udstillinger med en kasse,
> men jeg kan ikke lige huske hvad han hedder.

Takker for linket, det skal nok blive anvendeligt. Blandt andet kunne jeg se
at der er et lille billede af den kasse Ole Palmhøj bruger til at
fotografere i, endda med mål og det hele - det kan helt sikkert bruges til
noget. Og jeg kan se at blåt gør sig meget godt som baggrund.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- er din kat Årets Mis Randers?

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 18-07-04 21:16

Niels Jacobsen wrote:
> Der også en englænder, der rejser rundt til udstillinger med en kasse,
> men jeg kan ikke lige huske hvad han hedder.

Her er englænderen http://www.one-offs.demon.co.uk/. Han sælger faktisk
sådan en kasse, lige til at folde ud og stille op.

M.v.h
Niels

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 16-08-04 23:46

Vil lige sige tak for hjælpen herindefra med at finde de perfekte
baggrundsfarver til katteportrætter.

Fotograferingen er overstået og vinderen af konkurrencen er fundet, men jeg
synes da lige I skal have lov at se billederne:

http://www.1001kat.dk/misrandersdeltagerne.htm

Bemærk venligst at det ikke er mig der er fotografen - i det her tilfælde
har jeg overladt det til en professionel - men jeg videregiver gerne
kritik - både positiv og negativ

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk