Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forskel på Canon A70 og A75
Fra : Michael Petersen

Dato : 18-07-04 00:51

Hvad er forskellen ?
....er designet fx 100% ens ?
Tager de begge præcis samme kvali-billeder ?

Takker på forhånd.

Fra : Mads

Dato : 18-07-04 09:17

On Sun, 18 Jul 2004 01:50:31 +0200, "Michael Petersen"
<michaelREMOVE@mpetersen.dk> wrote:

>Hvad er forskellen ?
>...er designet fx 100% ens ?

Der er displayet bag på kameraet til forskel.
På A75 kan det drejes/vippes, mens det er
en fast del af bagstykket på A70.

>Tager de begge præcis samme kvali-billeder ?

Ja, 100%. Samme optik, samme opløsning osv.

mvh Mads

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 18-07-04 10:54

Mads skrev:

> [...]

Nej, der er lidt forskel på bag-display-størrelsen (men displayet på A75
kan ikke drejes/vinkles, det er først på A80)

Njaehøhh - jeg ved det ikke helt, jeg har opgraderet fra A70 til A75 og
er meget godt tilfreds, men forskellene er små. Jeg tror de har ændret
noget af indmaden, det virker en smule hurtigere i fokus, og har
derudover histogram-info på infoen om de billeder der er taget hvis man
ønsker det.

> Ja, 100%. Samme optik, samme opløsning osv.

ja - resten af tech-specs er meget tæt på identisk - forskellene er ok
beskrevet her:

<http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_a75-review/index.shtml>

jeg kan godt lide de ekstra knapper og de ekstra erfaringer der er lagt
bag a75, og online koster de to kameraer det samme...

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Henrik Lumholdt Søre~

Dato : 18-07-04 10:07

Fra : Ole Helms

Dato : 18-07-04 10:23

<michaelREMOVE@mpetersen.dk> skrev:

>Hvad er forskellen ?
>...er designet fx 100% ens ?

PowerShot A70 er udgået af produktion. A75 er afløseren.
A75 har større lcd-skærm, anden (mere holdbar?) omskifterkontakt, 9
punkts AiAF mod 5 punkts samt nogle forprogrammerede modes.

>Tager de begge præcis samme kvali-billeder ?

Ja.

--
Venligst
Ole Helms