Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Olympus c-4000 problemer med USB-tilslutni~
Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 17-07-04 22:09

Hej

Jeg har i dag investeret i c-4000, men har problemer med usb-tilslutningen.

PC'en (win98) finder fint kameraet, men når jeg dobbeltklikker på "ikke
permanent drev E" får jeg har vide, at enheden er ikke klar.

Nogen der kan komme med et hint ?

mvh
Bendt

Fra : emj

Dato : 17-07-04 22:36

On Sat, 17 Jul 2004 23:09:26 +0200, "Bendt Rasmussen"
<razz2@dutpost.tele.dk> wrote:

>Jeg har i dag investeret i c-4000, men har problemer med usb-tilslutningen.
>
>PC'en (win98) finder fint kameraet, men når jeg dobbeltklikker på "ikke
>permanent drev E" får jeg har vide, at enheden er ikke klar.

Kameraet er vel tændt?
Har du installeret den driver, der ligger på Olympus cd?

Hilsen emj

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 17-07-04 23:10

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

usb-tilslutningen.

> Kameraet er vel tændt?
> Har du installeret den driver, der ligger på Olympus cd?

jeps - kameraet er tændt, og driveren er installeret.

mvh
Bendt

Fra : emj

Dato : 17-07-04 23:28

On Sun, 18 Jul 2004 00:09:53 +0200, "Bendt Rasmussen"
<razz2@dutpost.tele.dk> wrote:

>jeps - kameraet er tændt, og driveren er installeret.
Blinker kameraet rødt, når du tilslutter til USB?
Hilsen emj

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 17-07-04 23:49

> Blinker kameraet rødt, når du tilslutter til USB?
> Hilsen emj

Nope - hvis jeg har tilsluttet kameraet, og tænder for det, dukker det op
som et ikke permanent drev, men der sker nada når jeg klikker på drevet -
kortlæser-lampen forbliver slukket, og jeg får meldingen om, at der ikke er
adgang til drevet.

mvh
Bendt

Fra : emj

Dato : 18-07-04 08:28

On Sun, 18 Jul 2004 00:48:36 +0200, "Bendt Rasmussen"
<razz2@dutpost.tele.dk> wrote:

>kortlæser-lampen forbliver slukket, og jeg får meldingen om, at der ikke er
>adgang til drevet.

USB og win98 kan være skrækkelig drilsk.
Kender du en i nabolaget, som har winXP, så prøv at se, om du uden
videre kan overføre fra Kamera til winXP.
Der skal ikke installeres drivere på win XP og du får tjekket, om det
er dit kamera, der har en defekt.
Under alle omstændigheder er det bedre med en cardreader, når man
bruger win 98. Kabeloverførsel er alligevel for sløv på en USB 1.1
port.

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 18-07-04 09:13

> [...]
> Under alle omstændigheder er det bedre med en cardreader, når man
> bruger win 98. Kabeloverførsel er alligevel for sløv på en USB 1.1

Jeg hælder selv til, at det er usb-kablet der er defekt, uden at jeg har
testet det endnu. Som sagt kan pc'en godt finde kameraet som et eksternt
drev, men jeg har ikke adgang til drevet.

Jeg har normalt ikke problemer med usb. Jeg har et USB 2.0 kort installeret
og kører en ekstern harddisk på 200G via det, derudover har jeg en scanner
kørende på USB1.1 og ungerne har et joystick som også kører på USB 1.1.

Jeg må over til naboen og tjekke med hans XP.

mvh
Bendt

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 18-07-04 22:53

"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Jeg må over til naboen og tjekke med hans XP.

Så fik jeg prøvet på en xp, og der er samme fejl. Jeg må forbi forhandleren
i morgen.

mvh
Bendt

Fra : Frits Raundahl

Dato : 18-07-04 11:11

Hej Bendt
Jeg har selv et Olympus, og jeg henter altid billederne over i computeren
via
Olympus Camedia Master software.
Det er ikke så hurtigt, men den overfører dato .
Kamaraet skal være sat i Vis billeder for at det virker.
Kamaraet optræder som en selvstændig mappe i progammet
Good luck
Frits

Fra : emj

Dato : 18-07-04 17:32

On Sun, 18 Jul 2004 12:10:46 +0200, "Frits Raundahl"
<ydunslund15@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>via
>Olympus Camedia Master software.
>Det er ikke så hurtigt, men den overfører dato .

Camedia Master er en omvej og et helt igennem ligegyldigt program
Der er ingen forskel på info om dato, uanset hvordan du henter
billedet ind på din PC.
Hilsen emj