Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Konvertering til S/H
Fra : Christian Grüner

Dato : 17-07-04 18:07

Hey...
Efter at have læst lidt artikler om problemet, vil jeg høre hvad der er
den bedste metode til konvertering.. desaturate synes jeg giver en
blåligt nuance.
Hvad går alle andre ?

MVH Christian

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-07-04 18:14

In article <40f95c99$0$176$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, Christian Grüner wrote:
> [...]
> Efter at have læst lidt artikler om problemet, vil jeg høre hvad der er
> den bedste metode til konvertering.. desaturate synes jeg giver en

Desaturate fjerne netop alle farverne. Så hvis det giver en blålig
nuance, så skal din skærm kalibreres.
Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Christian Grüner

Dato : 17-07-04 18:32

Ja, den fjerner alle farver, men gengiver ikke "farverne" korrekt i
S/H... bliver for lyse...

Fra : Michael Holm

Dato : 17-07-04 20:51

Den absolut bedste måde at konvertere til SH er at bruge et Photoshop plugin
der hedder "Convert to B/W Pro" fra The Image Factory.

Det plugin udemærker sig ved at man kan sætte SH værdien for hver farve i
farveskalaen, simulere at der er brugt farvefiltre på optagelse, vælge hvad
der svarer til Exponeringen af det virtuelle S/H Negativ, exponering af det
virtuelle S/H kopi papir, og gradering af dette papir. Og desuden lave gode
Sepia, og blåtoninger i pluginnet.

--Michael

Fra : Thomas Kjær

Dato : 17-07-04 22:48

On 2004-07-17, Michael Holm <Valid@Email.com> wrote:
> Den absolut bedste måde at konvertere til SH er at bruge et Photoshop plugin
> der hedder "Convert to B/W Pro" fra The Image Factory.

Det er vel som alt andet en smagssag. Personligt er jeg glad for Fred
Mirandas BW Workflow Pro[1]. Et eksempel på hvad jeg har fået ud af
det kan ses her[2], og det originale billede her[3].

Dette plugin kan selvfølgelig også lave flerfarvede billeder, og
simulere rød/grøn/orange osv. filtre, samt en del andet.

1) <http://www.fredmiranda.com/shopping/BW/>
2) <http://lnx.dk/photos/2004/0612/CRW_0842b.jpg>
3) <http://lnx.dk/photos/2004/0612/CRW_0842.jpg>

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-07-04 20:56

Christian Grüner skrev:

> Hvad går alle andre ?

Det kommer jo an på, hvilket program der er tale om.

--
Hilsen
Madsen

Fra : ea

Dato : 17-07-04 23:27

"Christian Grüner" <wizprod@wizprodFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Efter at have læst lidt artikler om problemet, vil jeg høre hvad der er
> den bedste metode til konvertering.. desaturate synes jeg giver en

F.eks. en af metoderne i Photoshop: Indsæt justeringslag med channel mixer,
sæt hak i monocrom, og indstil efter behag.
M.v.h.
E.A.

Fra : Klaus Madsen

Dato : 18-07-04 00:31

> [...]
> Efter at have læst lidt artikler om problemet, vil jeg høre hvad der er
> den bedste metode til konvertering.. desaturate synes jeg giver en

Hej Christian

Jeg har faktisk lige skrevet en artikel om det, den kan du læse på
Fotobasen:

http://www.foto-basen.dk/?page=49&mode=showarticle&id=24

Mvh. Klaus

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 21-07-04 09:06

Christian Grüner <wizprod@wizprodFJERN.dk> wrote in news:40f95c99$0$176
$ba624c82@nntp04.dk.telia.net:

> Hvad går alle andre ?

Jeg gider ikke bruge alt for lang tid i PS, så for mig skal det være hurtigt,
nemt og rimelig godt. Jeg bruger

http://www.digidaan.nl/indexframedigidaan.html?channelmixer/index.html
(Den gamle metode som der er linket til i bunden af siden, men jeg skal lige
prøve hans nye metode..)

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth