Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
filter?
Fra : Torben Andresen

Dato : 17-07-04 09:09

Hvordan laver man denne effekt med ridser hen over motivet?

http://www.photoinspiration.dk/details.php?image_id=1575&mode=search

/Torben

Fra : Ole Back

Dato : 17-07-04 11:30

"Torben Andresen" <torben@it-service.sdu.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan laver man denne effekt med ridser hen over motivet?
>
> http://www.photoinspiration.dk/details.php?image_id=1575&mode=search
>

> /Torben

Ups - jeg kom vist til at sende den som en mail til Torben i første omgang -
jeg undskylder, og sender det lige til jer også:

En idé kunne være at tage et billede af en kalkvæg, noget stof, eller hvad
det nu er der har givet mønstret i forgrunden, og så i F.eks. Photoshop
lægge dette billede henover det man vil manipulere - man kan så sætte
gennemsigtigheden (opacity) på stof-billedet ned, og eventuelt prøve sig
frem med nogle forskellige "blend modes".

Fra : Torben Andresen

Dato : 17-07-04 14:47

> En idé kunne være at tage et billede af en kalkvæg, ....

Ok tak, - det skal prøves. Men findes der ikke et PS filter til formålet?

/Torben