Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Roskilde-knips
Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 16-07-04 22:51

Et par knipserier fra Roskilde Festival:

http://photos.goth.dk/Roskilde_Festival_2004/

Billederne er ubehandlede, bortset fra en smule tilskæring. Der
er lidt støj ved ISO 400?

Konstruktiv kritik er velkommen!

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : Thomas Kjær

Dato : 17-07-04 01:12

On 2004-07-16, Stig H. Jacobsen <usenet_dk2@nonogothix.dk> wrote:
> Et par knipserier fra Roskilde Festival:
>
> http://photos.goth.dk/Roskilde_Festival_2004/
>
> Billederne er ubehandlede, bortset fra en smule tilskæring. Der
> er lidt støj ved ISO 400?

Jeg er ret overrasket over at S1 giver så meget støj ved ISO 400.

> Konstruktiv kritik er velkommen!

Det klassiske billede af Orange scene er jo som det skal være.

Billedet af Pernille Rosendahl synes jeg dog er overeksponeret. Nu
ved jeg ikke helt hvor meget man kan gøre manuelt på dit S1, men jeg
vil anbefale dig til den slags billeder at spotmåle på f.eks. ansigt
eller andre dele der er lyst op som "de skal være", for at undgå et så
udbrændt billede, og også hente lidt ekstra lukketid. Det vil også være
smart at køre kameraet i AV-mode, og vælge den størst mulige blænde
(derså vidt jeg lige umiddelbart kan se max. er 3.1 ved 380mm).

Derudover ville det også gøre billedet lidt rarere at se på, hvis du
klonede spotten der står foran hende ud af billedet.

Hvis du skulle være interesseret kan du se lidt af mine knipserier fra
årets Roskilde Festival her; http://lnx.dk/photos/2004/

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 18-07-04 10:52

On Sat, 17 Jul 2004 00:11:37 +0000 (UTC), Thomas Kjær wrote:

> Jeg er ret overrasket over at S1 giver så meget støj ved ISO 400.

Også lidt mig, men det er jo en lille sensor og et mellemvare kamera.

> [...]
> vil anbefale dig til den slags billeder at spotmåle på f.eks. ansigt
> eller andre dele der er lyst op som "de skal være"

Kameraet har en Spot AE lysmåler indstilling, det skulle nok have
været den istedet. Den stod vist på center-vægtet på Roskilde..

> Hvis du skulle være interesseret kan du se lidt af mine knipserier fra
> årets Roskilde Festival her; http://lnx.dk/photos/2004/

De er fede!