Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotorygsæk igen....
Fra : Peter Andersen

Dato : 15-07-04 23:42

Jeg har kig på nogle Lowepro tasker, især: Mini Trekker AW og Photo Trekker
Classic.

I følge Pierre er problemet med den 2,5cm kortere dybde i Mini Trekker AW at
der ikke er palds til vertikalgrebet på mit 10D. Har i andre også erfaringer
for det og hvordan placerer i kameraet i tasken?

Lowepro's guide siger at den mindste rygsæk til proSLR med 5cm dybde er
Photo Trekker Classic der også lige er 500kr dyere end Mini Trekker AW.

Kommer jeg helt galt afsted ved at købe den anden? begge tasker er rigelig
store til mig så det er altså kun et spørsmål om dybden.

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Claus Smith

Dato : 16-07-04 06:32

Jeg har ingen problemer med at have min Nikon D1 i den Mini Trekker AW, som
jeg har købt. Den hører vel nok til en af de største i D-SLR klassen.

Claus Smith

Fra : Pierre

Dato : 16-07-04 07:51

Hej Peter

Der er 13 cm fra bunden og op til toppen af den indre kanten og Big-ED plus
10D er 15cmhttp://www.photofocus.com/zine7/clean.html på det højeste sted
(toppen af søgern) denne stikker op og risikerer at blive ridset hvis man
ikke lægger noget over hvilket jeg gør "en støvklud" som jeg også skrev
sidst det med at nylonkanten kiler sig fast i lynlåsen er iritations moment
og kan godt ha betydelse i en foto sitiotion når man skal stå og bakse med
lynlåsen inden man kan få taget det skud som man ville ta !

Mvh.Pierre

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-07-04 08:29

Pierre wrote:
> [...]
> (toppen af søgern) denne stikker op og risikerer at blive ridset hvis man
> ikke lægger noget over hvilket jeg gør "en støvklud" som jeg også skrev

Kan du ikke bare vende kameraet på hovedet så biged ligger øverst ? :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : Pierre

Dato : 16-07-04 08:00

Hej Peter

Skulle naturlig vis ha set sådan her ud !

Der er 13 cm fra bunden og op til toppen af den indre kanten og Big-ED plus
10D er 15cm på det højeste sted (toppen af søgern) denne stikker op og

Fra : Peter Andersen

Dato : 16-07-04 08:21

Pierre wrote:
> [...]
> godt ha betydelse i en foto sitiotion når man skal stå og bakse med
> lynlåsen inden man kan få taget det skud som man ville ta !

Den Tamrac Cyberpack 6 som du nævnte, er det en du har set og hvorfor
foretrækker du den?

Jeg har kigget på deres website og den har jo nogle umiddelbart gode
fordele. God bærestrop, dybere virker som om den har krafttigere
rygstropper. Dog kender jeg intet til Tamrac hvad angår kvalitet....?

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Pierre

Dato : 16-07-04 09:21

Hej Peter

Der er tænkt merer på, at denne her taske skal holde i mange år og der for
er alle flader af en polstred og stiv kvalitet, På Tamrac´ken. Hvor imod at
på Lowe´n er nylon stofet bare lagt dobelt og syet sammen og det gør Tamrac
ikke de lægger noget skum imellem stof lagene så det ikke krøller Tamrac´ken
har desuden plads til en 15" PowerBook eller anden bærbar pc og den indre
højde er 15cm vilket passer precis til 10D BG-3. Den Lowepro Mini Trekker
som jeg har ser nu efter 6 mdr ud som min gamle Tamrac Expedition 3 gjorde
efter 2år og efter to rejser en til australien og en til Afrika og det er
efter mindre brug end Expedition 3´en. En ting som jeg dog gerne vil påpege
er at man kan godt mærke at Greg Lowe som er grunder af Lowepro er gammel
rygsæk mand og har rejst verden tynd med rygsæk vilket gør at bærekomforten
er i top på Lowes rygsække !

Fra : Peter Andersen

Dato : 16-07-04 12:37

Pierre wrote:
> [...]
> Lowepro er gammel rygsæk mand og har rejst verden tynd med rygsæk
> vilket gør at bærekomforten er i top på Lowes rygsække !

Ok. Jeg skal ikke bruge den til uge lange ture hverken i DK eller udland,
men den skal være til at gå med en hel dag.

Det undrer mig det du skriver med at Lowepro ingen pudepolstring har, det
ses da ret tydeligt af billedet af den...? Ved du noget om Tamrac er
vandtæt/afvisende m.m. som Trekker AW'eren er (fx. i forhold til Classic
modellen)? Det er ret vigtigt for mig.

Jeg har fundet nogle priser på de forskellige takser hos isarfoto i
Tyskland:
Mini Trekker AW 129euro
Cyperpack 6 179euro
Photo Trekker Classic 199euro

De sidste to er begge 15cm dybe.

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Pierre

Dato : 17-07-04 13:32

Hej Peter

Det jeg hentyder til med stoffet er på Lowepro Mini Trekker´ern på hele
fronten er det bare enkelt og tolags meget tynd nylon som hurtigt bliver
krøllet og slidt og se på. Men igen man for jo vad man betaler. For valget
af taske må til hver en tid værer dit, da jeg jo ikke ved vilke krav/behov
du har.Med hensyn til vand afvisning hvis det er af meget stor vigtighed så
skulle du jo nok kigge på Lowe´s dry zone 100/200. Eller du kunne jo også
investerer i et AW overtræk vilket er en omstændig løsning. Men ok hvis det
kun er til en byge i ny og næ ! Hvis du bor i kbh, er der en foto foretning
inde ved vesterport, som har et stort udvalg i tasker. Men er meget dyrer.
Men så kan du jo se vilken der passer dig og så købe den i tyskland !

Fra : Peter Andersen

Dato : 17-07-04 15:34

Pierre wrote:
> [...]
> vesterport, som har et stort udvalg i tasker. Men er meget dyrer. Men
> så kan du jo se vilken der passer dig og så købe den i tyskland !

Ok. Hvad hedder den forretning? jeg vil da tage inde og kigge i så fald.

Ang. det med vand, nej det er ikke fordi jeg skal bade med den, men kommer
der en regnbye vil jeg ikke ha det til at blive for fugtigt indvendig i
tasken.

Men vil det sige at der ikke er nogen tyk polstring på hele fronten af
Lowepro tasken?

Mine behov er ikke ret store og Loweprotasken vil helt sikkert dække det
helt fint. Det er mere et spørgsmål om hvad jeg bliver gladest for i længden
og hvad der holder bedst osv. Dvs. om det er værd at ofre de 300kr mere på
Cyberpack tasken selvom jeg ikke har behov for plads til en bærbar..

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Deaster

Dato : 17-07-04 15:43

Peter Andersen wrote:

> Ok. Hvad hedder den forretning? jeg vil da tage inde og kigge i så
> fald.

Vil gætte på det er Thorsøe Foto, som der bliver snakket om.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Morten Wartou

Dato : 17-07-04 16:35

Deaster wrote:

> Vil gætte på det er Thorsøe Foto, som der bliver snakket om.

Og når man konstaterer at Lowepro er så voldsomt meget dyrere i Danmark i
forhold til Tyskland, må man lige huske på at det er fodskyderne Fovitech
som importerer, så der er en logisk forklaring.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou