Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt galleri på nettet
Fra : Jesper Køhler

Dato : 15-07-04 16:29

Hej NG

Så er www.imageonly.dk blevet færdigt, så den kan "beta testes" der mangler
kun den sidste korrektur men den er snarlig undervejs, men billederne kan jo
stadig nydes.

Tag et kig hvis du har lyst og send et par ord hvis du har noget på hjertet.

Mvh

Jesper Køhler | www.imageonly.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 15-07-04 18:01

"Jesper Køhler" <jesper@FJERNimageonly.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jo
> stadig nydes.
>
> Tag et kig hvis du har lyst og send et par ord hvis du har noget på

+++++++++++++++++++++++++

Hej Jesper.

Din hjemmeside ser sgu pæn ud, dine billeder, er også værd at kigge på. Må
man spørge, hvilken program du har brugt, til at lave den med? (Ved godt at
det ikke er hjemmesiden gruppen)

--
Mvh. Jørgen Nielsen
E-Mail jorgenbs@NOMORESPAMnielsen.tdcadsl.dk

Fra : ab©

Dato : 15-07-04 19:06

"Jørgen Nielsen" <Jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:40f6b793$0$241$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> man spørge, hvilken program du har brugt, til at lave den med? (Ved godt

Er "ikke helt enig", billedmæssigt skulle jo ellers ikke være særlig
arbejdskrævende at give NRE baghjul i tredje potens. Hvorfor ikke holde
"udenbys" dialekter væk, når de ikke mestres ?

ab

Fra : Jesper Køhler

Dato : 15-07-04 20:12

Til ab

mmmnnnn, forstår ikke din kriktik men teksterne bliver lavet om af en
engelsk tekstforfatter snarest, det er kun min simple "skole engelsk" indtil
det andet er gået i hak, men billederne kan du kommentere da de er færdig
samt på selv designet, hvis du har forstand på sådan noget.......

Jesper Køhler
www.imageonly.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 15-07-04 22:21

ab© wrote:

> Er "ikke helt enig", billedmæssigt skulle jo ellers ikke være særlig
> arbejdskrævende at give NRE baghjul i tredje potens.

Tja Arne Brun, din nye e-mail adresse gjorde, at du var hoppet ud af
mit kill-filter, og derfor fik du bevilget en prøveløsladelse, men
du er stadig dum at høre på, så det blev en meget kort fornøjelse.

Er der iøvrigt ikke noget med, at du har kaglet løs i denne gruppe
lige siden starten i 1998, og at du aldrig har fremvist et eneste af
dine billeder, eller var der noget med et enkelt ab knipseri, som
der blev grint meget hånligt af...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jesper Køhler

Dato : 15-07-04 20:07

Til Jørgen

Ja, siden er lavet i Macromedia Dreamweaver MX og Photoshop

Mvh

Jesper Køhler
www.imageonly.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 15-07-04 22:01

Jesper Køhler wrote:

> Tag et kig hvis du har lyst og send et par ord hvis du har noget
> på hjertet.

Tja, jeg tror ikke du når ret langt med er stock-foto site, hvor der
kun er 25 fotos i arkivet, og så synes jeg, at mange af dine
billeder virker kontrastløse og flade, der mangler noget "sprøjt" i
lyset og "brillians" i farverne.

Det kan evt. skyldes, at din skærm ikke er kalibreret godt nok, så
den et stillet for mørkt og med for meget kontrast, så du sidder og
justerer dine billeder alt for bløde, prøv at ta' et kik på flg.
side http://niels-ebbesen.net/skaermtest

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jesper Køhler

Dato : 16-07-04 08:16

Hej Niels

De 25 billeder i stock photo delen, skal nok blive større, men jeg
fotografere ikke digitalt, så det tager lidt længere tid og en smule dyre at
producere 1000 billeder til gratis download. Min mening med stock photo er
at nå op på 50 eller 100 billeder i hver pakke der kan hentes, og senere
inddele dem i grupper med emner.

Mht. kontrast "sprøjt" og "brillians" så er det vist en en smags sag, og for
mig lidt billige effekter hvis ikke det ligger i billedet fra kameraert
hånd, det er let nok at gå ind og lave det på computervis, men jeg vil helst
ikke gå ind og lave alt for meget om fra det org. billede.

Jeg har kigget på din skærmtest og min skærm står perfekt, så jeg kan ikke
engang gik den skylden for du ikke kan lide billederne.....

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 16-07-04 09:26

Jesper Køhler wrote:

> Jeg har kigget på din skærmtest og min skærm står perfekt, så jeg kan ikke
> engang gik den skylden for du ikke kan lide billederne.....

Du er lidt hurtig i dine konklutioner, jeg har ikke ytret, at jeg
ikke kan lide dine billeder, jeg har blot påpeget, at mit generelle
indtryk er, at der mangler noget kontrast og dynamik i dine billeder.

Og jeg kunne godt se, at du scanner fra farvenegativer og/eller
farvepapirbiller, og det er helt klart årsagen til den manglende
kontrast og dynamik i dine billeder.

Som eksempel på den manglende dynamik kan jeg nævne dette billede
www.imageonly.dk/nature%2002/0201s.jpg - grenene er ikke knaldsorte,
målt i PhotoShop er de kun C=63% M=55% Y=39% K=64%, en rigtig sort
måler ca. C=65% M=50% Y=50% K=100%. Og grenene virker heller ikke
skarpe, deres konturer er uldne.

Og så vil sige, at jeg synes det er en meget usmart idé, at du laver
pakker med billederne til download, for folk downloader dem, og et
halvt eller helt år senere har de glemt, hvor de har billederne fra,
og så bliver de brugt på div. hjemmesider, og det er utrolig
besværligt og dyrt, at håndhæve ens ophavsret.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Peter Loumann

Dato : 16-07-04 09:55

Niels Ebbesen skrev:

>www.imageonly.dk/nature%2002/0201s.jpg - grenene er ikke knaldsorte,
>målt i PhotoShop er de kun C=63% M=55% Y=39% K=64%, en rigtig sort
>måler ca. C=65% M=50% Y=50% K=100%. [...]

Hvorfor måler du CMYK på et digitalt foto og ikke RGB?

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 16-07-04 10:09

Peter Loumann wrote:

> Hvorfor måler du CMYK på et digitalt foto og ikke RGB?

Gammel vane...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jesper Køhler

Dato : 16-07-04 09:58

Det med at scanne fra negativ/papir er jeg ved at gå væk fra, er i gang med
at prøve lidt forskelligt dias muligheder af, da jeg mener at de vil kunne
blive bedre ved scanningen også køre med iso 100 istedet for 200 og se om
det giver et bedre resultat.

Det med at downloade, har jeg tænkt på men nu vil jeg lige se hvor mange der
i det hele taget bliver hentet og så senere finde ud af om det er den
rigtige løsning. Men det er fint nok at mine billedere bliver brugt af
andre, det skal jo være efter aftale med mig.

Jesper Køhler
www.imageonly.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 16-07-04 10:24

Jesper Køhler wrote:

> Men det er fint nok at mine billedere bliver brugt af
> andre, det skal jo være efter aftale med mig.

Ja men det er er et problem, at folk tror, at alt hvad de kan skaffe
sig fra Internettet er gratis, og til fri afbenyttelse.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jesper Køhler

Dato : 16-07-04 12:07

> Ja men det er er et problem, at folk tror, at alt hvad de kan skaffe
> sig fra Internettet er gratis, og til fri afbenyttelse.

Vi kan vist hurtigt blive enige om det er et spørgsmål om MORAL fra brugerne
fra vores sider, jeg vil tro de fleste godt ved hvad de må og ikke... men om
de så mener at de bare kan bruge løs det er op til deres samvittighed.

..... Jesper Køhler
www.imageonly.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 16-07-04 08:37

Jesper Køhler wrote:
> [...]
> billederne kan jo stadig nydes.
>
> Tag et kig hvis du har lyst og send et par ord hvis du har noget på

jeg ville ønske, at jeg kunne bruge Dreamweaver - det ser flot ud.
Desværre er din side 100-200px for høj til min 1280x1024 TFT når jeg kører
med menuer og google-bar i Explorer. Det er altid irriterende at skulle
scrolle.
Jeg foreslår max 600x800 px.

Mvh
Peter