Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon D10 og extern flash
Fra : bertsco

Dato : 15-07-04 15:40

Uanset om jeg bruger apparatets egen flash eller om jeg anvender extern
flash (Canon Speedlite 420EX) er billederne stort set lige godt (eller
dårligt) belyst.
Er det mig der gør noget forkert??.
Ved nogen om der er mere knald på 550EX?
Venlig hilsen
Bertsco

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-07-04 16:37

"bertsco" <bertsco@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Ved nogen om der er mere knald på 550EX?

Ja og ja; en del mere...

--
-Jens B.

Fra : KNL DtP

Dato : 15-07-04 19:33

bertsco <bertsco@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:40f6970d$0$262$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Uanset om jeg bruger apparatets egen flash eller om jeg anvender extern
> flash (Canon Speedlite 420EX) er billederne stort set lige godt (eller
> dårligt) belyst.

Kunne du ikke poste et eksempel på disse fejlbelysninger og lige skrive
under hvilke forhold de er optaget og hvad du har indstillet kamera og flash
på. Så er det lidt nemmere at vurdere.

> Er det mig der gør noget forkert??

Det kommer helt an på hvad du gør :)

> Ved nogen om der er mere knald på 550EX?

Jo, det er mere power i 550EX'eren og den er en yderst lækker flash. Hovedet
kan vendes og drejes så du kan flashe både loftet og væggen, og derved få
flot og blødt lys. Mange indstillingsmuligheder gør at den kan tilpasses
stort set alle typer fotografering og den lille blæredetalje med lys i
displayet er nu ganske praktisk.

Det lyder lidt mystisk, når du skriver at der er problemer med både den
indbyggede og din 420EX. Jeg har godtnok ikke benyttet den indbyggede ret
meget, men de par gange hvor jeg var kommet afsted uden 550EX, har den da
kunne give et ok lys.

MVH

Kristian
www.kml-dtp.dk

Fra : bertsco

Dato : 16-07-04 16:56

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget, men de par gange hvor jeg var kommet afsted uden 550EX, har den da

Tak for interessen
Det der undrer mig, er at uanset om jeg bruger den indbyggede eller 420´eren
, ja så mangler der saft og kraft fra blitzen, især i rum med rimelig
belysning.
Jeg har prøvet med P eller Timer valg (125).
Lørdag skal jeg til bryllup, så jeg tager min eos 300 med en 400 asa med, o
gså vil jeg lege lidt med 10Déren.
Venlig hilsen
Bertsco