Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forhandler af Sigma i DK ?
Fra : OCB

Dato : 14-07-04 18:50

Hej.

Er der nogen som evt. ved hvem og hvor der forhandles med Sigma her i DK,
gerne webshops. Jeg leder bl.a efter Sigma EF 500 DG ST Flash.

Mvh
Ole C. Boesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 14-07-04 19:27

OCB wrote:
> Er der nogen som evt. ved hvem og hvor der forhandles med Sigma her i
> DK, gerne webshops. Jeg leder bl.a efter Sigma EF 500 DG ST Flash.

Hej Ole!

Sigma bør absolut ikke købes i Danmark. Importøren, Fovitech, har den
politik, at forhandlerne skal give mere for produkterne (før moms) end
forbrugerne skal give i en butik i Tyskland (efter moms). Det er helt
uhyrlige priser. Prøv fx www.acfoto.de - der er formuer at spare.

Sigma EF 500 DG ST koster 1035,- i Tyskland, ca. 1.800,- i Danmark.

Sigma 300-800 mm koster 47.500,- i Tyskland, 73.000,- i Danmark. :)

Jeg tror Fovitechdirektøren lever et godt liv.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : OCB

Dato : 14-07-04 19:49

"Morten Wartou" <removethistoavoidmetrashingit_news@wartou.dk> skrev i en
meddelelse news:40f57acd$0$23879$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
>
> Sigma 300-800 mm koster 47.500,- i Tyskland, 73.000,- i Danmark. :)
>
> Jeg tror Fovitechdirektøren lever et godt liv.

Tusinde tak. Så må jeg vist hellere kigge lidt på technicdirect Tak for
svaret.

Mvh Ole

Fra : OCB

Dato : 14-07-04 20:23

> Tusinde tak. Så må jeg vist hellere kigge lidt på technicdirect Tak
for
> svaret.
>
> Mvh Ole

Ja, og på www.acfoto.de kan jeg se.. Den kendte jeg ikke, de ser billige ud.

Mvh Ole

Fra : Kim Skovsby

Dato : 14-07-04 22:51

Hej Morten

Din lille kommentar om at "Jeg tror Fovitechdirektøren lever et godt liv."
tændte mig lige.... For er der noget han ikke gor.... Så er det at tjene
mange penge.

At kobe kameraet i Tyskland for at spare penge, kan jeg godt forstå, men vi
har en hoj moms i Danmark, hoje lonninger og store omkostninger. Derfor så
er de Danske priser hojre end i Tyskland.

Og for virklig at starte den klassiske diskution igen. Så syntes jeg at hvis
du kober dit kamera i Tyskland. Så skal du heller ikke komme og brokke dig
over ventelisterne på sygehusene, bruge biblotekerne, og i ovrigt snylte på
et samfund du ikke gider at betale til.

Mvh.
Kim Skovsby

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-07-04 23:12

Kim Skovsby wrote:
> [...]
> over ventelisterne på sygehusene, bruge biblotekerne, og i ovrigt snylte på

Ville du give 16000-18000kr for en vare du kan købe i HongKong for
3500kr ?

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Kim Skovsby

Dato : 15-07-04 10:53

En forskel på så mange penge lyder mistænkelig stor. Så det er vel et
spørgsmål om at have is i maven hvis man køber det i HongKong til den pris.
Så bliver man snydt i sådan en handel. Så skal man heller ikke komme
bagefter og være tudefjæs.

Vi er blevet så prisfikseret, Der produceres den ene "Lær at spar penge"
udsendelse efter den anden. Oven i købet fortæller de gerne for licens penge
at man kan købe billigere i udlandet. Hvad med kvaliteten og servicen i en
handel? Det er der ingen der taler om. Det er først når der bliver problemer
efter købet at folk bliver opmærksomme på at de nok skulle have overvejet
den del ind i handlen.

Det jeg bare mener er, at hver femte fotohandel i Danmark forventes at lukke
inden for 1-2 år. grundet at forbrugeren køber billiger i udlandet. Det
koster danske arbejdspladser. Staten går glip af en masse penge. osv. osv.

Så det vil være ris til egen røv i sidste ende. Men hvis du gerne selv vil
betale når du skal repareres på et sygehus osv. Eller du er måske også parat
til at gå 10000 - 15000 ned i løn om måneden? Så begynder det jo at hænge
samme igen. Jeg kan udmærkede forstå man ønsker at spare penge, det er jo
sund fornuft. men når det gæller 500 - 1000 kr. så syntes jeg det er
latterligt. for du kommer til at betale dem i sidste ende.

Mvh.

Kim Skovsby

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-07-04 16:47

In article <cd5k68$skk$1@news.cybercity.dk>, Kim Skovsby wrote:
> [...]
> spørgsmål om at have is i maven hvis man køber det i HongKong til den pris.
> Så bliver man snydt i sådan en handel. Så skal man heller ikke komme

Det købes i Hong Kong, og det er uden told og moms den pris der
blev oplyst. Det er nemlig en der gør hvad han kan for at hjælpe
modtageren til at snyde staten.

Objektivet der endte i 3500 kr koster 759 Euro i Tyskland, hvor
listeprisen er 1199 Euro. Hvis man trækker 15% moms fra, så er
prisen i Tyskland 660 Euro = 4900 kr. Der vist også 8% told på,
så hvis dette fjernes, så er vi nede på 4537 kr.

Dvs der er ca. 1000 kr ekstra at dele til 2-3 led i Tyskland.

> [...]
> efter købet at folk bliver opmærksomme på at de nok skulle have overvejet

Det er derfor producentens service er blevet vigtigere. Der købes flere
og flere varer uden fordyrende mellemled.

> [...]
> koster danske arbejdspladser. Staten går glip af en masse penge. osv. osv.

Så må staten vurdere om det ikke var billigere at støtte visse sektorer
med differentieret moms eller lignende, fremfor den øgede arbejdsløshed.

> [...]
> sund fornuft. men når det gæller 500 - 1000 kr. så syntes jeg det er
> latterligt. for du kommer til at betale dem i sidste ende.

Hvis jeg skulle betale selv for off service, så ville jeg vel også
slippe for at betale de 10-15000 kr/måned i skat som jeg ville gå
ned i løn, og så går det lige op.

Fra : Kim Skovsby

Dato : 15-07-04 18:20

> Det købes i Hong Kong, og det er uden told og moms den pris der
> blev oplyst. Det er nemlig en der gør hvad han kan for at hjælpe
> modtageren til at snyde staten.

Det syntes jeg lyder som en fin holdning... Og det er bestemt en symatisk
tankemåde til at bygge samfund på.

> [...]
>
> Det er derfor producentens service er blevet vigtigere. Der købes flere
> og flere varer uden fordyrende mellemled.

Ja det er rigtig. Man flytter den ene fabrik efter den anden til østen for
at kunne sparre de høje løninger her i vesten. Det syntes jeg lyder som en
rigtig god måde at sikre landes knowhow, arbejdspladser og fremtid. Så i
stedet for at hjælpen østen og de tredie vedenslande med at udvikle sig, så
sender vi bare vores virksomheder derned inkl. arbejdspladserne.

osv.

> Så må staten vurdere om det ikke var billigere at støtte visse sektorer
> med differentieret moms eller lignende, fremfor den øgede arbejdsløshed.

øgede arbejdsløshed??? Det jo lige præcis det du er med til når du køber i
udlandet... Det er vores høje løninger der er det store problem og ikke så
meget momsen.

> Hvis jeg skulle betale selv for off service, så ville jeg vel også
> slippe for at betale de 10-15000 kr/måned i skat som jeg ville gå
> ned i løn, og så går det lige op.

Ja det er rigtigt... Så kan du selv søger for at asfalter din vej til
arbejde. betale når du skulle til lægen. Ja.. være sig selv nærmest hele
tiden... Bliver du arbejdsløs så er det jo bare ærligt. Det vil da bestemet
være et samfund jeg vil være stolt af og glad for at leve i.

Mvh.
Kim Skovsby

Fra : Jan F.

Dato : 15-07-04 08:36

"Kim Skovsby" <SLETkim@skovsby.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> over ventelisterne på sygehusene, bruge biblotekerne, og i ovrigt snylte

Da politikerne i 1972 fortalte os danskere om EU (EFs) lyksaligheder,
snakkede de blandt andet om frihandel på tværs af grænserne. At kalde det at
snylte på det danske samfund, fordi jeg helt legalt køber mit fotoudstyr
inden for EU, synes jeg nærmer sig en gang pladder.

--

Jan F.

Fra : Kim Skovsby

Dato : 15-07-04 11:07

Hej Jan

Selvfølgelig kan købe dit fotoudstyr helt legalt i EU eller for den skyld i
resten af verden.... Problemet er jo at flere og flere gør det. Det koster
arbejdspladser, det trykker vores alt for høje lønninger ned af. Så i sidste
ende er det dig selv der kommer til at betale.

Jeg syntes det er fint man kan købe på tværs af landene, og jeg er af samme
årsag stor tilhænger af Euro'en. det eneste jeg efterlyser er, en større
omtanke og ikke mindst.... En bedre information til forbrugeren om hvilken
konsekvenser det har for Danmark og forbrugeren på sigt at købe i udlandet.

Jeg gider ikke og skulle være moralens vogter, men jeg har ikke noget i mod
at forsøg at oplyse om hvilken konsekvenser det kan have, at en større og
større del handlen er i udlandet. Så herefter er det op til forbrugeren selv
at vurdere sin om han/hun kun er sig selv nærmest.

Man forventer at 1/5 fotohandler lukker i løbet at 1-2 år. Alene de sidste 2
måneder er Japan foto og CAV bedre kendt som FotoC gået konkurs.

Mvh.

Kim Skovsby

Fra : Jan F.

Dato : 15-07-04 20:24

"Kim Skovsby" <SLETkim@kamerahuset.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> omtanke og ikke mindst.... En bedre information til forbrugeren om hvilken
> konsekvenser det har for Danmark og forbrugeren på sigt at købe i

Det kunne måske også være at de danske politikere på et tidspunkt ville
overveje at sænke moms, skat osv. så de danske erhvervsdrivende kan
konkurrere på lige vilkår. Et lignende tilfælde var da man sænkede afgift på
spiritus og tobak, det gav faktisk flere penge i kassen.
At forvente at folk handler i DK for at gavne det danske samfund er ren
filantropi.

mvh Jan

Fra : Ole Larsen

Dato : 15-07-04 19:43

> [...]

> spiritus og tobak, det gav faktisk flere penge i kassen.
> At forvente at folk handler i DK for at gavne det danske samfund er ren

Jeg synes, at i begge har fat i noget rigtigt.
Når "folk" taler om de for høje priser i DK, glemmer de skatteprocenten og
de øvrige statsdikterede udgifter.
men at påstå at lønningerne er for høje er en sjofelhed når man ikke
indregner skatteprocenten og priserne på dagligvarer.

Og så er det jo sjovt at se, hvor mange på gruppen, der efterlyser garanti
og Danske manualer på ting købt i udlandet.

Som Amerikanerne siger: " There is nothing like a free lunch"

--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/

---

Fra : Peter Rongsted

Dato : 15-07-04 22:31

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote:

>Som Amerikanerne siger: " There is nothing like a free lunch"

De siger nu: There is no such thing as a free lunch. Det betyder
nogenlunde det stik modsatte af det du skriver.

Peter

Fra : Ole Larsen

Dato : 16-07-04 08:24

"Peter Rongsted" <nulldev@rongsted.dk> skrev i en meddelelse

> De siger nu: There is no such thing as a free lunch. Det betyder
> nogenlunde det stik modsatte af det du skriver.
>
> Peter
Beskæmmet
Ole

---

Fra : Morten Wartou

Dato : 15-07-04 22:25

Kim Skovsby wrote:
> Hej Morten
>
> Din lille kommentar om at "Jeg tror Fovitechdirektøren lever et godt
> liv." tændte mig lige.... For er der noget han ikke gor.... Så er
> det at tjene mange penge.
Er det noget du ved, eller noget du tror? Kan du forklare mig, hvorfor Sigma
skal være så ekstremt meget dyrere i Danmark end i Tyskland, når
Nikon-udstyr koster det samme (med forbehold for momsforskelle) - og endda i
nogle tilfælde er billigere? Jeg skal selvfølgelig ikke udelukke, at
Fovitech ikke sælger særlig meget, og derfor har en dårlig forretning. Deres
prispolitik ville i givet fald være en glimrende forklaring. Tænk, en
forhandler fortalte mig, at de skulle give 11.000 + MOMS i forhandlerpris
for en Sigma 50-500, mens jeg kunne købe den i Tyskland, i en butik enhver
kan handle i, skal give 7.500? Det kan jo også bare være, at Fovitech har
nogle elendige indkøbere der ikke kan opnå anstændige priser hos Sigma. Så
burde de være kreative og slå sig sammen med den tyske importør.

> At kobe kameraet i Tyskland for at spare penge, kan jeg godt forstå,
> men vi har en hoj moms i Danmark, hoje lonninger og store
> omkostninger. Derfor så er de Danske priser hojre end i Tyskland.
Ja, og generelt går det nok - skal jeg betale 10% mere i Danmark end i
Tyskland kan jeg forstå det, og vælger næsten altid Danmark. Men i tilfældet
Fovitech er sagen en helt anden.

> [...]
> og brokke dig over ventelisterne på sygehusene, bruge biblotekerne,
> og i ovrigt snylte på et samfund du ikke gider at betale til.

Det synes jeg er en lidt langt-ude-sammenligning. Jeg betaler med stor glæde
min skat. Vi er en del af EU, der er åbne grænser for fri handel mellem
landene, og det må firmaerne indrette sig på. Og ja, jeg kan sagtens forstå
en mindre prisforskel som kan forklares af MOMS'en, og lidt højere
lønninger, men som nævnt før, er denne sag helt anderledes speget.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Kim Skovsby

Dato : 17-07-04 07:58

Hej Morten

Ja.. det er noget jeg ved. Jeg kender ejeren personligt. Der er mange
faktore der spiller ind i, som kan forklar de hojre priser i Danmark. Hojre
loninger, Hojre omkostninger, Hojre Moms, Kan ikke sælge det samme antal
produkter som i Tyskland.

Fovitech er god virksomhed, de er meget beviste om deres omkostninger,
indkobspriser osv. Så jeg tror at hvis de skal kunne sælge meget billiger
her hjemme. Så skal krydset på stemmesedlen sættes anderledes når der er
valg.

Mvh.
Kim Skovsby

Fra : Morten Wartou

Dato : 17-07-04 09:46

Hej Kim!

Jamen, højere MOMS i Danmark forklarer ikke, at de danske forhandlerpriser
uden MOMS er højere end de tyske udsalgspriser inkl. MOMS. Jeg kan godt
regne ud, at markedet er mindre, men der er altså ikke den store forskel på
lønniveauet i Danmark og Tyskland, og de prisforskelle jeg har illustreret
er helt groteske. Husk på, at Nikon kan sælges for nær Tysklands-priser,
mens Sigma altså nogle gange er op til dobbelt så dyrt. Betyder det så, at
DFA (Nikon-importør) har et gigantunderskud, eller at de måske er dygtigere
end Fovitech?

Jeg kan desuden ikke se hvad en stemme kunne gøre forskel. Danmark har i
forvejen en ret attraktiv virksomhedsbeskatning.

Jeg synes du skal foreslå ejeren at vurdere hvor han køber sine varer, samt
ikke mindst hvad han giver for dem. Der skal ikke meget logik til at se, at
hvis man kan købe produktet for 1/4-1/3 i Hong-Kong, og man sidder som
eneimportør, at der må være potentiale for en god forretning.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-07-04 22:58

Morten Wartou wrote:
> Sigma EF 500 DG ST koster 1035,- i Tyskland, ca. 1.800,- i Danmark.
> Sigma 300-800 mm koster 47.500,- i Tyskland, 73.000,- i Danmark. :)
> Jeg tror Fovitechdirektøren lever et godt liv.

Og 70-200 f2.8 EX APO der var opgivet til ca. 11000kr+moms hos
fovitech fik jeg for 3500kr i HongKong.. selv med fragt og
bankgebyrer (og evt. told) sparede jeg en formue..

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra :

Dato : 14-07-04 23:26

> fovitech fik jeg for 3500kr i HongKong.. selv med fragt og
> bankgebyrer (og evt. told) sparede jeg en formue..
>
> // Hans

Hvor fandt du det´henne
Henrik

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-07-04 23:36

HØ wrote:
> Hvor fandt du det´henne

HugoSo's butik, man finder ham for tiden på ebay under navnet
ur-galaxy-ltd..

Men prisen er desværre gået op.

// Hans
--