Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Godt tilbud
Fra : Hans

Dato : 14-07-04 11:55

Er dette et godt tilbud, set hos Kvickly:
Digitalt kamera
DANTAX SX4130 Z8
8 X optisk zoom
2 X digital zoom
4,1 MP
Med SD slot, ved ikke om der følger kort med.
2.299kr
mvh. Hans

Fra : Erik W.

Dato : 14-07-04 12:35

"Hans" skrev i en meddelelse
> Er dette et godt tilbud, set hos Kvickly:
> Digitalt kamera
> DANTAX SX4130 Z8

Det er ikke et specielt godt tilbud, du kan få mærkevare kameraer til samme
pris eller billigere. Dantax er noname indenfor kameraer, og netop derfor
kan man ikke finde anmeldelser af det hverken her eller andre steder. Hvis
du går efter mærkevarer kan du tjekke anmeldelser og høre erfaringer fra
andre her i gruppen, der måske har haft kameraet i længere tid.
Mvh Erik

--
Kritik er yderst sundhedskadeligt for dig og dine omgivelser!
(Frit efter Sundhedsstyrelsen 2004 og Jesper Juul 1998)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-07-04 14:26

Erik W. wrote:
> pris eller billigere. Dantax er noname indenfor kameraer, og netop derfor

Og inden for alt andet i øvrigt...

Og min personlige mening er at man bør holde sig fra grej der bruger
SD-kort, CF er en god standard.

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Anders Pedersen

Dato : 14-07-04 17:40

On 14 Jul 2004 13:26:07 GMT, Hans Joergensen wrote:

> Og min personlige mening er at man bør holde sig fra grej der bruger
> SD-kort, CF er en god standard.

Jeg ville sigde det modsatte
sd card er mindre end compactfash
Priserne er jo næsten de samme mellem sdkort og cfkort
En fordel ved sdkort er at det kan låses, vilket CF ikie kan

Min per sonlige mening er at SD bliver fremtidens kort standard og CF udgår

--
Med venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-07-04 13:09

Hans skrev i et indlæg på usenet:
> [...]

Der er en tråd fra omkring 6/7, hvor der er en, der har købt et Dantax -
og er blevet skuffet - og derfor har leveret det tilbage igen.

Køb hellere et Canon, Olympus, Nikon eller andet mærkevarekamera.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Erik W.

Dato : 14-07-04 13:50

Ja det må være den her tråd news:r5vee05o62qqi5b9q8k3h02ef073c3dohf@4ax.com

> Køb hellere et Canon, Olympus, Nikon eller andet mærkevarekamera.

Enig. Et hurtigt hug på edbpriser.dk http://kortlink.dk/edbpriser/85z samme
X optisk zoom og samme eller lavere pris.
Hans kan også købe et Fuji S5000, som jeg selv har, og som jeg er moderat
glad for. Det kan du få her http://www.nomatica.com/photo/fps5000DK.htm til
knap 2300 kr.

Mvh. Erik

Fra : Hans

Dato : 14-07-04 17:21

Tak for jeres hurtige svar.
Jeg tror nu jeg køber et Finepix S5000Z Pris 2250kr.
Hvad gør man når man får brug for garantien og har købt kameraet over
"nettet".
mvh. Hans

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-07-04 17:24

"Hans" <1HXscthans@c.dk(fjern1HX)> skrev i en meddelelse

> Hvad gør man når man får brug for garantien og har købt kameraet over
> "nettet".

Så længe du har købt i et EU-land, er du beskyttet af standardiseret
lovgivning (to års reklamationsret og 14 dages returret). Sker der noget,
skal du blot sende kameraet retur til din forhandler. Ofte er det hurtigere
at sende et kamera til f.eks. Tyskland sammenlignet med at indlevere det hos
en dansk detail-forhandler.

--
-Jens B.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-07-04 19:10

In article <40f5109c$0$271$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Hans wrote:
> [...]
> 2 X digital zoom
> 4,1 MP
> Med SD slot, ved ikke om der følger kort med.

Ville du købe en Dantax bil ? En Dantax faldskærm ?

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-07-04 00:32

[snip]
> [...]
> samme X optisk zoom og samme eller lavere pris.
> Hans kan også købe et Fuji S5000, som jeg selv har, og som jeg er

Jeg er ret glad for mit 5000z, så længe man bare holder sig fra
auto-settings. Det er rimeligt hurtigt, har en god zoom og bruger man
raw formatet så er billederne også rigtigt skarpe (jpg komprimeringen i
kameraet er lidt for hård efter min mening). Eneste minus ved det (som
billig kamera) er at det bruger XD kort og ikke CF/SD.
Jeg har endnu ikke fået prøvet nogen af de ekstra objektiver som man kan
købe til det, men regner med at anskaffe mig en med ekstra vidvinkel
snarest.
Jeg købte forresten fra nomatica for ca 3000kr som en pakkeløsning og
fik en ok god taske, 2 stk. mini tripods, 128mb kort, "starterkit"
(rensesæt, beskyttelse plastik til lcd, batterier + lader) samt en
xd-usb stick. Forsendelsen var gratis og det tog få dage før det var
der.

MVH
Kim

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-07-04 00:56

[snip]
> Ville du købe en Dantax bil ? En Dantax faldskærm ?

kommer an på varen. Dantax er som prologic, finlux, artmedia og mange
andre"mærker" et navn som sættes på andre producenters produkter for at
sælge dem til en billigere pris. Det betyder altså at du af og til kan
få nøjagtig samme vare mærket f.eks. finlux og nokia (jeg har set det
med et tv). Jeg undersøgte komponenter osv. i begge tv og det var
nøjagtigt de samme. Vi manglede komponenter til at reparere nokia tv'et
og det var derfor billigere at anskaffe et brugt finlux og så flytte
komponenterne over. TV'er virker perfekt endnu og har gjort det i flere
år.
I nogle tilfælde er det korrekt at der bruges billigere komponenter
eller komponenter hvor nøjagtigheden ikke er så god, men i rigtigt mange
tilfælde er det faktisk ikke tilfældet.

MVH
Kim Schulz

Fra : N/A

Dato : 15-07-04 08:20

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-07-04 08:20

Deaster wrote:
> Pro Logic, en surround standard ?

Der menes sikkert Prosonic.. de har vist i øvrigt fremstillet et
digitalkamera (af tvivlsom kvalitet).

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-07-04 09:21

On Thu, 15 Jul 2004 08:09:22 +0200
"Deaster" <nospam2@deaster.dk> wrote:

> "Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse
> [snip]

> Pro Logic, en surround standard ?

ja og et mærke som sælges i bilka og føtex.

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-07-04 09:22

On 15 Jul 2004 07:20:22 GMT
Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote:

> Der menes sikkert Prosonic.. de har vist i øvrigt fremstillet et
> digitalkamera (af tvivlsom kvalitet).

ups ja prosonic. De fremstiller ikke noget selv, de sætter bare deres
mærke på andres produkter.