Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Program til at ændre dato i windows rodsys~
Fra : Henrik

Dato : 13-07-04 09:07

Hej Alle.

Nu har jeg efterhånden siddet i et stykke tid og påført EXIF date/time på
mange af mine billeder som ikke havde dette i forvejen. Desværre er det
sådan at windows påfører de aktuelle tidspunkterne i rodsystemet som jeg
laver ænderingerne i filen på og ikke Exif tidspunkter. Det er lidt
irriterende, da jeg nu har en masse som billeder med ændringsdato. Det skal
siges at når jeg åbner det enkelte billede, ja så står
oprindelsestidspunktet via mit indtastede exif date/time. Men så skal jeg
også åbne det. Det er tager lidt tid, når jeg ud fra rodsystemet (jeg
benytter Total Comander) har eks. 100 billeder som står med samme
ændringstidspunkt og ikke exif date/time.

Så mit spørgsmål er. Er det muligt at ændre dette tidspunkt eller findes der
et program som kan ændre dette, således exif dato/tid fremkommer
rodsystemet i windows alså samme tidspunkt som billedet er optaget.

På forhånd tak for jeres tid.

Hilsen. Henrik Salk.

Fra : Lars Jacobsen

Dato : 13-07-04 09:16

Hej Henrik

Der findes et lille utility der hedder dateedit.
Prøv at søge på Google.

Lars

Fra : JAKOB_MM@hotmail.com

Dato : 13-07-04 11:40

Du kan bruge Totalcommander.
Marker de filer du vil ændre dernæst Files -> Change Attributes. Check
"Change date/time" og indtast ønsket dato/tid

Fra : Henrik

Dato : 13-07-04 13:17

Tak til alle.

Jakob. kom med løsningen. Jeg var ikke klar over at dette kunne ændres i
Totalcomander. Det var nemt.

Hilsen

Henrik.