Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
D70 el. D10
Fra : mek

Dato : 09-07-04 13:09

Er canons D10 de ca. 3000 bedre end nikon's D70, har ikke div.
tilbehør at tage hensyn til når jeg skal handle, så om det blir Canon
eller nikon afgøres af hvilket der er bedst til prisen.

Hovedsageligt er det familie billeder det blir til, men om tiden vil skulle
det gerne blive til lidt mere, og så blir det en del actionbilleder
Motocross/Roadrace o.Lign så det må det gerne egne sig til, men igen, det
gør de vel begge to.

Hvad ville i smide jeres surt tjente penge efter... D70 eller D10

Fra : Helge Olsen

Dato : 09-07-04 13:58

"mek" <@.dk> wrote in message news:7VvHc.166$cq3.87@news.get2net.dk...
> [...]
> gør de vel begge to.
>
> Hvad ville i smide jeres surt tjente penge efter... D70 eller D10

Jeg tror det råder stor enighet om at D70 er det beste "prosumer" dSLR for
tiden hvis man ser på hva man får for pengene. Søk litt etter tester av
begge kameraer og se hva som er fordeler med de ulike kameraer i forhold til
din antatte bruk. Det som taler for Canon 10D er muligens større tilgang på
billigere tilbehør, men da synes jeg litt av vitsen med å kjøpe et kamera av
denne kvalitet faller bort...

/Helge

Fra : Christian Grüner

Dato : 09-07-04 21:55

Du har såmænd en lidt sammenligning og tests her :)

/Christian

Fra : Christian Grüner

Dato : 09-07-04 22:34

Glemte link

http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?method=sidebyside&cameras=canon_eos10d%2Cnikon_d70&show=all

Fra : Deaster

Dato : 09-07-04 15:59

mek wrote:

> [...]
> til, men igen, det gør de vel begge to.
>
> Hvad ville i smide jeres surt tjente penge efter... D70 eller D10

Jeg tror efterhånden det er lidt hip som hap, men D70 har dog en
kæmpefejl som jeg personligt ikke kan leve med, der er ikke lavet et
batterigreb til det og det kommer desværre heller aldrig.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 09-07-04 16:54

> Jeg tror efterhånden det er lidt hip som hap, men D70 har dog en
> kæmpefejl som jeg personligt ikke kan leve med, der er ikke lavet et
> batterigreb til det og det kommer desværre heller aldrig.

Jeg går også og håber på et D90. ....hvis Nikon følger samme struktur som
F kameraerne

Glenn

Fra : mek

Dato : 09-07-04 23:23

Kan desværre ikke huske hvor jeg læste det, men syntes at have læst at der
er afløser på vej til D100 er der nogle der er bedre informeret end mig
ang. Dette

Og hvad ang. batterigreb er det ikke det der afgør sagen da det ikke blir
portræt foto der kommer til at dominere min kaminhylde, selvom jeg da også
vil "lege" lidt med det, men det kommer som sagt ikke til at dominere
og det vel mest der man bruger det ikke sandt.eller ????????? ( udover
at klip klappen også kommer til at se lidt mere "potent" ud ) eller er der
andre fordele ved dette greb

Mvh
Knudsen

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-04 08:14

"mek" <@.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil "lege" lidt med det, men det kommer som sagt ikke til at dominere
> og det vel mest der man bruger det ikke sandt.eller ?????????

Sportsbilleder i højkantformat er ikke sjove at tage uden
batterigreb/højkantsudløser...

Fra : Deaster

Dato : 10-07-04 09:12

mek wrote:

> [...]
> ????????? ( udover at klip klappen også kommer til at se lidt mere
> "potent" ud ) eller er der andre fordele ved dette greb

Det var nu ikke pga. potrætbilleder jeg købte grebet, men fordi det
giver en helt anden balance i kameraet, og der pludselig er plads til
alle ens fingre på selve kameraet istedet for under det. Det er heller
ikke ret sjovt at tage vertikal billeder uden grebet, ens arm kommer ud
i nogle mystiske vinkler.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Alex W

Dato : 09-07-04 22:59

> Hvad ville i smide jeres surt tjente penge efter... D70 eller D10

Kig på objektiverne .. hvad skal du bruge....

Canon har en rigtig god serie med image stabilizer IS
De er billigst med de lange teler og er de eneste med IS

Nikon er ved at komme efter den teknik.
Nikon har lil gengæld nogle vilde wide objektiver 10mm
zoom 12-24 mm ...

Nikon har den hurtigste tilgang til lagerchippen af de modeller du har
nævnt.

Tjaa ... kig godt på tilbehøret .. det er der du finder svaret. Eller også
finder du det, når du holder kameraet i hånden.

/Alex W

Fra : mek

Dato : 09-07-04 23:42

> Tjaa ... kig godt på tilbehøret .. det er der du finder svaret. Eller også
> finder du det, når du holder kameraet i hånden.
>
> /Alex W

Ja, det er så det jeg har til gode.
Har prøvet et D100 som min nabo købte (hun er momset fotograf)
men ved ikke om det skyldes optikken, men syntes ikke det lavede
rigtigt skarbe billeder.

Men ellers var det et fedt kamere at have i hånden og jobbe med

Er der nogle med D70 Eller D10 på sjælland der gerne vil vise frem
til en "gefylen" så skriv gerne, komme en del rundt på hele sjælland
lolland og falster via jobbet.

Mvh
Knudsen