Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Indkøb af fotorygsæk - erfaringer ønskes!
Fra : Peter Andersen

Dato : 09-07-04 09:52

Haløjsa med jer...

Jeg skal ha købt mig en fotorygsæk, tænker på en Lowepro Mini Trekker Aw
eller Classic. Nogen der kender til modellerne?
Jeg skal ha et 10D med grib, et par teleobjektiver, macro, blitz og det løse
liggende i.

Det er uhyre svært at se hvor store taskerne egentlig er på Lowepro's
hjemmeside!

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Claus Smith

Dato : 09-07-04 09:55

Jeg har lige købt Mini Trekker AW og bruger den til min Nikon D1 med
tilbehør.

Kan varmt anbefale denne taske og den er rigtig rummelig, fandt ud af at jeg
udover fotogrej også kunne have et par ekstra t-shirts og diverse med til en
dag eller to i felten.

Den kan du roligt investere i til din 10D.

Claus Smith

Fra : Peter Andersen

Dato : 09-07-04 10:05

Claus Smith wrote:
> [...]
> diverse med til en dag eller to i felten.
>
> Den kan du roligt investere i til din 10D.

Takker..... ja, eller måske plads til en madpakke

Min tanke var så hvor stor forskel der er mellem den og så Classic modellen
der ikke koster mere end små 400kr.

--
Vh. Peter Andersen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 09-07-04 10:14

"Peter Andersen"

> Takker..... ja, eller måske plads til en madpakke
>
> Min tanke var så hvor stor forskel der er mellem den og så Classic modellen
> [...]

Her finder du en oversigt, desværre skriver de ikke
noget om vægten, jeg syns min AW photo trekker,
vejer godt til, det kan betyde noget ved flyrejser..
http://www.lowepro.com/pages/byStyle/backpack.htm
AW -(28 x 12.5 x 37 cm) Classic -(28 x 12.5 x 37 cm).
-max-

Fra : Peter Andersen

Dato : 09-07-04 10:22

-max- wrote:
> [...]
> http://www.lowepro.com/pages/byStyle/backpack.htm
> AW -(28 x 12.5 x 37 cm) Classic -(28 x 12.5 x 37 cm).

Jo, det er også den oversigt jeg kigger på. Men er din Photo Trekker AW ikke
en rimelig stor rygsæk eller er den på størrelse med hvad man kunne kalde en
skoletaske?

Jeg har overvejet Pro Trekker AW så er der plads til alt muligt andet (har
fundet et godt tilbud..), men den er nok meget voldsom.

Er der mon nogen fotoforretninger i København der har de forskellige typer
til udstilling?

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Claus Smith

Dato : 09-07-04 11:51

Hvis du skal sydover i løbet af weekenden, så kig forbi. Så kan du se min
Mini Trekker AW i brug.

Claus Smith

Fra : Pierre

Dato : 09-07-04 12:37

Hej peter

Da jeg har bægge får du her mine erfaringer/mening. Mini Trekker´ern syntes
jeg har 3 fejl den første er at den stof kanten som skal nå udover lynlåsen
er ikke høj nok og kiler sig fast i lynlåsen,nummer 2 det håndtag som man
skal bruge til at bærer tasken hvis du er ude og rejse og har en stor rygsæk
på ryggen er af så ringe kvalitet det er bare en nylon strop som er fast
sydet og der er ikke noget blødt martriale i håndtaget. iøvrigt hvis du har
big ED på din 10D er tasken ikke høj nok toppen af 10D´ern stikker op over.
Tasken er meget blød og kommer derfor hurtigt til at se meget brugt ud ! den
er simpelthen af for ringe kvalitet jeg købte min hos Digital4you for 899.-
og hvis jeg hade haft de erfaringer som jeg har idag hade jeg igen købt
Tamrac dennegang nok CyberPack 6

Med hensyn til Photo Trekker AW II den er en kanon både kvalitet og
funktioner er i top og man får en day pack med i prisen (extra rygsæk) men
den er meget stor vilket er en god ting hvis man har en 4-5 linser som man
gerne vil ha med plus div digital wallet extra batterier..... jeg ville
personligt ikke tage den med på rejse da jeg mener den fylder for meget men
hvorimod hvis man tager rundt her hjemme er det lækkert at kunne ha det hele
med. men den overholder ikke målene for håndbagage hos alle flyselskaber
hvilket ikke er så fedt at bruge tid på at skal debaterer frem og tilbage om
den er håndbagage eller ej.

Mvh.Pierre

Fra : Simon Nielsen

Dato : 09-07-04 12:23

"Peter Andersen" <peterandersen@mespilus.dk> wrote in message

> Takker..... ja, eller måske plads til en madpakke
>
> Min tanke var så hvor stor forskel der er mellem den og så Classic
modellen
> der ikke koster mere end små 400kr.

Der er ikke den store forskel på størelsen indeni, så man kan sagtens
sammenligne de to. Jeg er lidt interesseret i at høre hvorhenne du kan få en
classic model til 400kr. jeg er nemlig selv på udkig efter selv samme taske
og her i byen koster den 1500, det er ligegodt alt for mange penge for sådan
en taske.

Mvh
Simon

Fra : John Friis Løndal

Dato : 09-07-04 12:59

Prøv at se her:
http://photography-on-the.net/forum/viewtopic.php?t=38414

Flere billeder af "real life"

Mvh
John
www.honor.dk

Fra : Martin K. R.

Dato : 09-07-04 13:09

> [...]
løse
> liggende i.
>
> Det er uhyre svært at se hvor store taskerne egentlig er på Lowepro's

Jeg overvejede på et tidspunkt Mini Trekker Classic, men endte med at købe
Micro Trekker 200. Der kan ganske vist ikke være så meget i den som i Mini
Trekker, men den har en klar fordel (for mig): den kan bæres på ryggen uden
at signalere 'fototaske' eller 'interrailer'. Den kan knapt nok skelnes fra
de gængse 'Eastpak' og 'Fjällräven' og hvad de ellers hedder.
Jeg har normalt et Canon EOS3 hus, en Canon 70-200 2.8L, en Canon 20-35, en
Canon 50mm og en Canon 2x Extender i den og det dækker fint MIT behov. Og
der er stadig plads til filtre, kikkert, film, ekstra batterier osv.

Eneste ulempe: der er ikke noget indbygget 'regnslag', men det kan man jo så
selv lave (og huske at tage det med...)

I øvrigt var fototasker en af de få fotorelaterede ting som ikke var
specielt billigere i Tyskland.

Martin