Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fuji FinePix s5000 og MSN Messenger
Fra : Arne Rasmussen

Dato : 09-07-04 08:59

Hej Gruppe
Jeg ved godt det ikke er den helt rigtige gruppe - men alligevel
Jeg har købt et Fuji FinePix s5000 og havde forstået det sådan at det osse
kunne bruges som webcam i MSN Messenger - men jeg kan ikke få det til at
virke
Har set i nogle anmeldelser at man skulle anvende et program
.....HelloPicture .... tror jeg det hed ...men den software fulgte ikke med
mit kamera ....kun finepix viewer ...er der nogen der kan hjælpe mig ????

På forhånd tak
Arne Rasmussen

Fra : Peter Schroeder

Dato : 09-07-04 10:06

"Arne Rasmussen" skrev
> [...]
> kunne bruges som webcam i MSN Messenger - men jeg kan ikke få det til at

Det _skal_ være MSN Messenger og ikke Windows
Messenger og skulle virke fra 6,1 og op.
Har du stillet USB-mode til "PC camera"?

> Har set i nogle anmeldelser at man skulle anvende et program
> ....HelloPicture .... tror jeg det hed ...men den software fulgte ikke med
> mit kamera ....kun finepix viewer ...er der nogen der kan hjælpe mig ????

PictureHello er en del af FinePixViewer og starter automatisk
hvis du har valgt den rette USB-mode, så det er nok
det der er galt.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 09-07-04 10:22

"Peter Schroeder" <petersch@vip.cybercity.invalid> wrote in message

> [...]
>
> PictureHello er en del af FinePixViewer og starter automatisk
> hvis du har valgt den rette USB-mode, så det er nok

Hvor er det jeg skal stille USB mode ??????

Mvh
Arne Rasmussen

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 09-07-04 11:10

Har fundet ud af det ...takker for hjælpen

Mvh
Arne Rasmussen

Fra : Helge Olsen

Dato : 09-07-04 17:14

"Arne Rasmussen" <jumping58@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> mit kamera ....kun finepix viewer ...er der nogen der kan hjælpe mig ????

Personlig ville jeg være forsiktig med å bruke det som webcam. Det er ikke
sikkert at elektronikken nyter godt av å være igang kontinuerlig i
timesvis...

Men du må sette kameraet i pc cam mode (tror jeg det heter) i setup på
kameraet for å få det til å vise seg som et "video device" i stedet for mass
storage i windows.

/Helge