Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ny nyhedsgruppe til annoncering af billede~
Fra : Lars Rasmussen

Dato : 08-07-04 20:21

Hej

Var det ikke en ide at oprette en ny nyhedsgruppe, så folk med hang til at
annoncere deres "mesterværker" kan mødes og skændes der!!!

Jer squ ved at være rigtig godt træt af at se de daglige annonceringer og
efterfølgende skænderier om hvem der er gode fotografer eller ej.

Nå det sker nok ikke, så jeg tror jeg vil lede efter en eller anden
filtreringsmulighed, så bestemte elementer køres ud på et sidespor, helt
automatisk

mvh Lars

Fra : Claus Hastrup

Dato : 08-07-04 20:27

"Lars Rasmussen" <lr@oz1hmn.nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Var det ikke en ide at oprette en ny nyhedsgruppe, så folk med hang til at
> annoncere deres "mesterværker" kan mødes og skændes der!!!

Du befinder dig netop lige nu i den...

Fra : ChristianTC

Dato : 08-07-04 20:34

"Claus Hastrup" <5352778m001@stofanet.dk> wrote in message

> "Lars Rasmussen" <lr@oz1hmn.nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Du befinder dig netop lige nu i den...

Jeg synes det er overflødigt. Jeg kan godt finde ud af at navigere uden om
de indlæg som jeg ikke ved jeg vil læse.

Mvh
Christian

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 08-07-04 21:11

Lars Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Nå det sker nok ikke, så jeg tror jeg vil lede efter en eller anden
> filtreringsmulighed, så bestemte elementer køres ud på et sidespor, helt

De fleste news-programmer har mulighed for at lave filtre, som ignorerer
tråde ud fra afsender og/eller emne. I Mozilla findes det under Tools ->
Message filters.

Jeg kan bekræfte at det fungerer upåklageligt også i forbindelse med
dk.fritid.foto. Og hvis alle bare bruger message filtre vil visse
skribenter vel til sidst føle sig totalt ignorerede og stoppe deres
ligegyldige indlæg

--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : Erik W.

Dato : 08-07-04 22:00

"Lars Rasmussen" skrev i

> Jer squ ved at være rigtig godt træt af at se de daglige annonceringer og
> efterfølgende skænderier om hvem der er gode fotografer eller ej.

Hvad skulle forhindre vedkommende i at poste begge steder?

Mvh Erik

Fra : Simon Nielsen

Dato : 08-07-04 22:07

"Erik W." <erik.w@mail.com> wrote in message
> "Lars Rasmussen" skrev i

> Hvad skulle forhindre vedkommende i at poste begge steder?

Jeg må sige jeg kan da godt se ideen med at man smider et link til sit
billede i en speciel nyhedsgruppe, men helt ærligt er der ikke nok
fotografer inde på Fotokritik og foto-basen til den slags ting, jeg syntes
da mange af de folk man ser herinde findes også på fotokritik el. lign.
steder. Det er jo også tit at man poster link fra de sider herinde, det er
lidt for meget nogle gange, men jeg syntes det er i et passende omfang, det
gør ikke mig noget.

Desuden er denne nyhedsgruppe jo også beregnet til gode råd og ideer til
andre fotografer.

Mvh
Simon

Fra : Peter Loumann

Dato : 08-07-04 22:34

Lars Rasmussen skrev:

>Var det ikke en ide at oprette en ny nyhedsgruppe, så folk med hang til at
>annoncere deres "mesterværker" kan mødes og skændes der!!!

En fotogruppe uden fotos? Nej!

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 09-07-04 08:04

Lars Rasmussen faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Var det ikke en ide at oprette en ny nyhedsgruppe, så folk med hang til at
> annoncere deres "mesterværker" kan mødes og skændes der!!!

Den har været oppe med jævne mellemrum og hver gang er forslaget fundet for
let og afvist.
Personligt har jeg også lidt svært ved at se behovet for den.
Hvis man endelig skulle gøre noget burde man IMO indlede subjct med FOTO:
eller lign. (ligesom K: for køb og S: for salg i markeds-grupperne) når det
er et foto.

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"My girlfriend doesn't even know that [I'm married]"
-- Firefighter in 'Friends'

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 09-07-04 09:05

Lars Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Jer squ ved at være rigtig godt træt af at se de daglige annonceringer og
> efterfølgende skænderier om hvem der er gode fotografer eller ej.

Tja jeg kan med nogle tilføjelser gentage det jeg skrev i tråden
"FORSLAG", hvor en bruger her for nylig kom med et lignende forslag.

Jeg synes, at nybegyndernes endeløse snik-snak om hvilket kamera der
er bedst til under 2.000 kr, og endeløse tråde om hvilke DSLR
kameraer og objektiver som er de bedste, er uendligt kedsommelige og
uinteressante.

Det er nemlig ofte sådan, at de der som ikke kan finde ud at
fotografere, de kaster sig over at snakke om fotografisk hardware,
for her kan alle være med, den eneste forudsætning er, at man kan
læse kameraproducenternes brochurer og nogle tekniske data.

Jeg foretrækker snak om billeder og fotografering, henvisninger til
billeder er efter min mening de bedste indlæg i denne gruppe, og den
indbydes rivalisering mellem fotografer, er helt naturlig, sådan har
det altid været, det er sundt med konkurrence på alle planer, og
hvis du ikke kan li' stilen, så bør du sælge dit kamera og slå dig
på porcelænsmaling eller korsstingsbroderi.

Og hvis jeg kan finde ud af at frasortere indlæg/tråde om
fotografisk hardware og indkøb af dette, så kan du nok også finde ud
af, at frasortere de indlæg/tråde der ikke interesserer dig...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : John Friis Løndal

Dato : 09-07-04 09:47

Usernet skal have plads til det hele.
Hvis man kun vil have en bestem del af foto verdenen findes der mange
specielle steder for dette f. eks.

Annoncering af albums:
http://photography-on-the.net/gallerydatabase/
Teknik:
http://photography-on-the.net/forum/index.php

Mvh
John
www.honor.dk

Fra : Tommy Jensen

Dato : 09-07-04 09:55

On Fri, 09 Jul 2004 10:46:38 +0200, John Friis Løndal <londal@mail.dk>
wrote:

>Usernet skal have plads til det hele.
>Hvis man kun vil have en bestem del af foto verdenen findes der mange
> [...]

Ja og der opfører folk sig ikke lige så barnligt som flere i denne
gruppe gør her!

MVH Tommy