Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvorfor er der ikke flere danskere på www.~
Fra : Rene Asmussen

Dato : 08-07-04 14:42

Gider i ikke ?

/Rene

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 08-07-04 15:57

Rene Asmussen faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

Jeg kan ikke lige se hvad www.photoinspiration.dk byder på som
www.fotokritik.dk ikke gør bedre - og på dansk.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"Min kone ligner en kuffert"
-- Carsten Bang som subsistensløs i 'Vindhætterne'

Fra : Rene Asmussen

Dato : 08-07-04 17:09

Tjaaa .. hvad med billedkvaliteten f.eks ?

/Rene

Fra : 2rb1

Dato : 08-07-04 17:21

Billedkvalliteten er ikke større, men stilen er anderledes

Fra : Rene Asmussen

Dato : 08-07-04 17:31

HA HA HA ... er billedkvaliteten og indholdet ligeså godt på FK som på
inspiration ??? Hmmm ... der ville jeg gerne se et par Url til de billeder
på FK du mener der kan matche billederne på Top listen på inspiration. Lad
dem f.eks matche disse :

http://www.photoinspiration.dk/details.php?image_id=2937

http://www.photoinspiration.dk/details.php?image_id=100

http://www.photoinspiration.dk/details.php?image_id=936

http://www.photoinspiration.dk/details.php?image_id=74

http://www.photoinspiration.dk/details.php?image_id=2141

den glæder jeg mig til at se .....

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 08-07-04 18:10

Hmmm ... der ville jeg gerne se et par Url til de billeder
> på FK du mener der kan matche billederne på Top listen på inspiration. Lad
> dem f.eks matche disse :

Nu har fotokritik desværre ikke en top fem funktion, så jeg har fundet de
fem billeder jeg bedst kan lide, ud af de ca. 250 jeg har kommenteret. Andre
kan sikkert komme med andre gode eksempler, men her er hvad jeg synes fint
kan konkurrere med photoinspiration:

http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=33235
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=44150
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=67640
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=80056

Ja, jeg kan godt lige portrætter, så i får lige et enkelt nat "landskabs"
billede:
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=34769

Hvad synes du om dem Rene ?

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Frank Sørensen

Dato : 08-07-04 21:05

René Ernst Nielsen wrote:
> [...]
> kommenteret. Andre kan sikkert komme med andre gode eksempler, men
> her er hvad jeg synes fint kan konkurrere med photoinspiration:

Jeg er bare almindelig datamatiker, men synes alligevel at billeder rene
fandt er mile vidt bedre end disse. Det er gode billeder, men vil mene at
der trods alt er klasse forskel.

Just my 2 cents
Frank Sørensen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 10-07-04 11:41

Rene Asmussen wrote:

> [...]
> på FK du mener der kan matche billederne på Top listen på inspiration. Lad

Hvad med disse, som det tog mig under ti minutter at finde frem...

http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=71276
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=40750
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=42089
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=46012
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=45603
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=47274
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=46486
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=51575
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=55857
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=57321
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=60485
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=66345
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=67668
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=66776
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=58212

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-07-04 13:55

Lad

> Hvad med disse, som det tog mig under ti minutter at finde frem...

> [...]
Tja, så burde det vel være besvaret. Og de gør ingen krav på at være fra
Eliten )

M.V.H......Benny..

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 10-07-04 17:59

2rb1 wrote:

> Tjaaaa.... mere er der vist ikke at sige om den sag!! De ovenævnte er flot
> fotografisk, enda meget flot fotografisk arbejde.

Ja og det er generelt billeder, hvor der ikke er lavet en hel masse
fik-um-dik i PhotoShop...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-07-04 20:45

Niels Ebbesen wrote:
> Ja og det er generelt billeder, hvor der ikke er lavet en hel masse
> fik-um-dik i PhotoShop...

Og så er de sidst men ikke mindst ikke mørke, kedelige og
ensformige. Og man bliver glad af at se dem

// Hans
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 08-07-04 18:19

Rene Asmussen faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

> Tjaaa .. hvad med billedkvaliteten f.eks ?

Den har jeg svært ved at bruge til noget da jeg ikke lige kan få øje på helt
alm. exif-informtioner el. lign.
I princippet kan alt hvad der er på de sider være 100% computergeneret og så
er det ikke en bønne værd for mig.

> /Rene

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"Pick you up saturday. Dress slutty"
-- Alan Ruck as Stuart Bondek in 'Spin City'

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 10-07-04 11:09

Henrik Bøgh wrote:

> Den har jeg svært ved at bruge til noget da jeg ikke lige kan få øje på helt
> alm. exif-informtioner el. lign.

Jeg kan ikke se, hvad du skal bruge exif-informtioner til, det er
ren historie, jeg synes det er rigeligt, hvis man kan se tid, dato
og årstal for optagelsen...

> I princippet kan alt hvad der er på de sider være 100% computergeneret og så
> er det ikke en bønne værd for mig.

Jeg er sådan ca. enig , men et billede må gerne være gennemarbejdet,
og PhotoShop er jo blot et digitalt mørkekammer, og på sin vis så
har tingene ikke ændret sig så meget, for i den analoge verden var
det som regel også dem, der var dygtige i et mørkekammer, som lavede
de gode billeder, og nu om stunder, så er det dem der er dygtige til
PhotoShop, der laver de gode billeder.

Men der er mange, som "manipulerer og maler" så meget på deres
digitale fotos, og det holder ikke, for så er det ikke længre
fotografi men computergrafik.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 10-07-04 14:48

Niels Ebbesen faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Jeg kan ikke se, hvad du skal bruge exif-informtioner til, det er
> ren historie, jeg synes det er rigeligt, hvis man kan se tid, dato
> og årstal for optagelsen...

Personligt finder jeg - når jeg kigger på billeder - især informationer om
blænde, lysfølsomhed og eksponeringstid interessante, når jeg skal forsøge
at opbygge mig en ide af hvordan billedet er taget. For folk der er mere
fotovante end mig, er det nok rimeligt let at regne værdien af disse
faktorer ud (ca.), men jeg bruger dem konstruktivt når jeg analyserer
billedet - også med henblik på selv at blive klogere.

[...]

Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"My girlfriend doesn't even know that [I'm married]"
-- Firefighter in 'Friends'

Fra : Thomas Corell

Dato : 10-07-04 10:05

Rene Asmussen wrote:

> Tjaaa .. hvad med billedkvaliteten f.eks ?

Man kan ikke sammenligne pærer og æbler på den måde.

Fotokritik er et sted hvor man kan få kritik af sine fotos, uagtet
hvilket "udviklingstrin" man er på i sin fotografiske evner.

www.photoinspiration.dk er et sted hvor kun perfekte/næsten perfekte
billeder får lov at leve. Man kan derfor ikke se eksempler på fejl, og
vejledninger i hvordan man ser dem, og dermed undgår dem. Det jeg har
set på pho..dk er i mine øjne meget ensformiget, og efter ikke ret lang
tid har jeg en fornemmelse af at mange af bidragyderne er gået i stå i
deres udvikling, og (masse)producerer de samme billeder.

Dermed ikke sagt at det er dårlige billeder, men efter ret kort tid har
man en fornemmelse af at have set alt.

Mange af billederne er lidt vel meget efterbehandlet, grænsende til
manipulerede. Så de ofte ikke er fotografier, efter min opfattelse af
hvad et fotografi er, men et forsøg på at lave billedkunst.

--
Don't waste space

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 08-07-04 15:57

On Thu, 8 Jul 2004 15:42:05 +0200, "Rene Asmussen" <ross@coool.dk>
wrote:

>Gider i ikke ?
>
>/Rene

Nej, vi hygger os jo med dødkedelige hverdags billeder )

--

Mvh. Ulf Pedersen
http://www.digifoto-nord.dk/ - min legeplads

http://www.betterphoto.com/sites4photogs/dynoMG.asp?memberID=51318

Fra : Rene Asmussen

Dato : 08-07-04 17:09

Nååå ja ..!

Fra : Morten Wartou

Dato : 08-07-04 16:22

Rene Asmussen wrote:
> Gider i ikke ?

Søg hjælp Rene. Fiduskunst er ingen kunst. Tidligere var det kronhjorte ved
skovsøer og grædende drenge, hos dig er det en kvinde i en gammel bygning.
Jeg har aldrig oplevet noget så idéforladt. Du er fandens dygtig teknisk. Gå
til en psykolog og lær om menneskelig adfærd, lær at begå dig uden at påstå
du er bedre end alle andre, og brug så dit tekniske talent kreativt.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : 2rb1

Dato : 08-07-04 16:59

". Du er fandens dygtig teknisk. >

NOPE!!! Han er god på en pc. men ikke teknisk dygtig fotograf.

Fra : Rene Asmussen

Dato : 08-07-04 17:10

Hmmm ... ok, hvad fanden kender du til det ?

/rene

*lol*

Plonk

Fra : 2rb1

Dato : 08-07-04 17:19

Det kan ses på dine billeder

Fra : Rene Asmussen

Dato : 08-07-04 17:22

Hvilke af dem ?? På min side ligger kun mine kunst billeder, jeg laver
massevis af dødkedelige fotojobs, men hvad sjovt er der i at vise dem ?? Et
bryllup .. WOW ??? En lille snotunge på en kedelig atalier baggrund ...
thats to easy !! Det skal da være noget anerledes, ellers drukner man jo
mængden. Kig bare på FK, jeg kan ikke skelne en autor fra en anden. Alle
ligner hinanden derinde.!

/Rene

Fra : Frederik Thorup

Dato : 08-07-04 21:36

Rene Asmussen wrote:
> [...]
> anerledes, ellers drukner man jo mængden. Kig bare på FK, jeg kan
> ikke skelne en autor fra en anden. Alle ligner hinanden derinde.!

Du er da elendig til usenet!

Ikke nok med at du ALDRIG kan citerer korrekt og du klipper ALDRIG det væk
det er irrelevant. Men du smider om dig med "plonk" til alle du er uenig
med. Alligevel svarer du dem senere. Det er fandme useriøst. Hvis du vil
filtrere nogen så gør det dog for fanden.

Det her er jo helt til grin. Og det er DIG der er til grin.

Frederik

Fra : 2rb1

Dato : 08-07-04 22:31

>Rene skrev:
>jeg laver massevis af dødkedelige fotojobs, men hvad sjovt er der i at vise
>dem ?? Et bryllup .. WOW ??? En lille snotunge på en kedelig atalier
>baggrund ...

Fortæl det da til dine kunder *LOL*

Fra : Per O.

Dato : 09-07-04 11:39

KLIP
Kig bare på FK, jeg kan ikke skelne en
> autor fra en anden. Alle ligner hinanden derinde.!

Der tror jeg du trådte en del af os grundigt over tæerne René.

Det var en meget flot generalisering, som jeg kun kan ryste på hovedet af.
Jeg har bevist ikke søgt ind på din/Jeres side, da jeg synes den lyder som
en samling snobber som ikke vil lade alle komme ind. Det er for så vidt fair
nok, men som allerede nævnt så forventer jeg at man er så seriøs, at man
GIDER svare en ansøger. Det andet er højrøvet.......

Jeg er ellers åben for alles meninger, men overvejer efter hånden stærkt at
smide dig i mit killfilter, da du bliver mere og mere useriøs i dine
udtalelser. Om det er et forsøg på at pisse på alt og alle i fotodanmark ved
jeg ikke, men det er ved at lykkedes dig. Jeg ved ikke rigtig hvad du regner
med at opnå ved det. Du bliver jo ikke større ved at træde på alle os andre
!!!

Den anerkendelse som mange af os har for dit talent er du i fuld gang med at
ødelægge .... det synes jeg faktisk er synd.

Per O.

Fra : Tommy Jensen

Dato : 09-07-04 12:13

On Fri, 9 Jul 2004 12:38:30 +0200, "Per O."
<digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> wrote:

> [...]
>med at opnå ved det. Du bliver jo ikke større ved at træde på alle os andre

Han har selv skrevet at det er hans mission at skabe kaos i denne
gruppe, se i tråden "Hvordan skal man tage dette forum alvorligt " der
skriver han blandt andet:

Rene: "Nej, i slipper aldrig for mine hygge indlæg, det nærmest blevet
en besættelse at tage lidt gas på dette forum, så får lattermusklerne
også rørt sig lidt ... det er så sundt siger lægen!"

MVH Tommy

Fra : Rene Asmussen

Dato : 08-07-04 17:10

Tjaa ... vil da gerne se dig lave noget iderigt!

/Rene

"Morten Wartou" <removethistoavoidmetrashingit_news@wartou.dk> skrev i en
meddelelse news:40ed6638$0$23880$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Morten Wartou

Dato : 08-07-04 19:06

Rene Asmussen wrote:
> Tjaa ... vil da gerne se dig lave noget iderigt!

Jamen, hvorfor? Hvad skal det gøre godt for? Hvis du virkelig ønsker det så
højt, kan duda se lidt på http://www.fotokritik.dk/oversigt.html?bruger=70 -
men det er irrelevant. Jeg foregiver ikke at lave kunst eller at være en
superfotograf. Jeg hygger mig blot lidt med det, og hvis folk kan lide mine
billeder, er det fjong, og hvis de ikke kan lide dem, er det også fjong - så
må jeg jo overveje hvad jeg kan gøre for at forbedre dem.

Du har en form for talent - jeg synes bare du misbruger det.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 08-07-04 19:29

Ribelund har vist opgivet ham

Fra : Sogaard

Dato : 08-07-04 21:24

"Rene Asmussen" <ross@coool.dk> wrote in message
> Gider i ikke ?

Var det ikke der, der var alt muligt pis med at man skulle godkendes og hvad
ved jeg?

Må den her komme med?
http://users.cybercity.dk/~nmb11999/jpg/Site/hmmm.jpg

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 08-07-04 22:24

On Thu, 8 Jul 2004 22:24:22 +0200, "Sogaard" <sogaard76@hotmail.com>
wrote:

>Var det ikke der, der var alt muligt pis med at man skulle godkendes og hvad
>ved jeg?

Lige netop

>Må den her komme med?
>http://users.cybercity.dk/~nmb11999/jpg/Site/hmmm.jpg

Den er nok for stor en konkurrent

Fra : Christian Grüner

Dato : 09-07-04 00:05

Rene Asmussen wrote:
> Gider i ikke ?
>
> /Rene

http://www.photoinspiration.dk/register.php HER er din grund.
CITAT: "If you have not heard from us within a week from applying your
application is most probably not accepted." <- der knækker filmen for
mig. Som et respekteret site bor man fame svare, og det gælder ALLE apps!
Jeg give dig ret i at standarden på fotokritik er faldet markant de
sidste uger, men photoinspiration forekommer mig som topstyret og ret
snobbet. Dette er mit indtryk som udefrakommende og en af grundene til
jeg holder mig på fotokritik lidt tid endnu.
Hvis jeg skal dømme på kvalitet, så er der vidst ingen tvivl,
photoinspiration slår klart fk. Og en af grundene til dette er jo
sorteringen af brugerne. Og med den konklussion i baghovedet kan man
måske yderligere konkludere at folk måske ikke synes, de har knowhow nok
til at pubbe billeder på den side.

/Christian
http://www.fotokritik.dk/oversigt.html?bruger=4863

Fra : Claus Frølund

Dato : 09-07-04 08:27

Hold da kæft hvor er du da barnlig René!

Tænk at markedsføre sin computergrafik på den måde. Hvorherrebevares!
Jeg gider ikke engang at trykke på dine links, for jeg bliver sgu bedrøvet
af at se på dine billeder. De er mørke og dystre, grænsende til det okulte,
og så er de så voldsomt manipulerede at det ikke har meget med billeder at
gøre.

Grunden til dit indlæg er jo kun for at ophøje dig selv og nedgøre andre. Du
er jo om nogen meget vel er klar over, at alle og enhver ikke kan komme i
betragtning på photoinspiration. "Æv bæv, jeg kan komme et sted I ikke kan".
Hold da kæft, hvor gammel er man så?

Nej du, forskellen på FK og photoinspiration er at ALLE er velkomne på FK,
og derfor er kvaliteten meget svingende. Der er folk som nyder at
fotografere, uden nogensinde at blive gode til det, men det gør ikke noget,
da de har et liv ved siden af. En fagidiot som dig, du har ikke andet i
hovedet en foto.

Pas nu lidt på med din fremfærd! Skal du gøre dig forhåbninger om en
blomstrende karriere inden for faget, så skal du tage dig gevaldigt sammen,
for dine svage udtalelser på Usenet forplanter sig.

René, du er en ophøjet nar og en blærerøv.

http://www.frolund-net.dk

Fra : Christian Grüner

Dato : 09-07-04 21:51

Og hold da KÆFT hvor er du præget af jantelov!!!!! Damn da... de er
seriøst det værste ved danskere!

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-07-04 20:37

"Christian Grüner" <wizprod@wizprodFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Og hold da KÆFT hvor er du præget af jantelov!!!!! Damn da... de er
> seriøst det værste ved danskere!

Nope. Jantelov er en særdeles positiv egenskab ved danskere. En egenskab der
gør, at vi på en lang række områder er førende i verden.

--
-Jens B.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 13-07-04 07:54

Jens Bruun faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Nope. Jantelov er en særdeles positiv egenskab ved danskere. En egenskab
> der gør, at vi på en lang række områder er førende i verden.

Det tillader jeg mig stærkt at tvivle på.
Jeg tror dog at den naturlige ydmyghed der er en del af janteloven _måske_
(f.eks. i forhold til opgaven man står overfor) kan have indflydelse på
det, men at det at rakke ned på folk skulle være en kvalitet har jeg svært
ved at få øje på.
Og det skal måske tilføjes at 'rakke ned på' != ('saglig kritik' && 'udtryk
for holdninger').

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"There must be a third and last dance; this one will last forever"
-- Dream Theater: Metropolis pt. 1

Fra : Tonny

Dato : 09-07-04 10:58

Hej Rene
Indrømmet......da jeg første gang så photoinspiration.dk blev jeg imponeret
over mange af de flotte billeder som er der og jeg prøvede da også at
tilmelde mig, men som der står på siten: CITAT: "If you have not heard from
us within a week from applying your
application is most probably not accepted."
Thats it! *S*
Jeg er støbt sammen på den måde at hvis jeg ikke har fået svar på en
henvendelse (positivt som negativt) så henvender jeg mig aldrig igen!.Om det
er modeller, fotografer eller websites er mig lige fedt, hvis ikke de vil
svare er det fordi de ikke er seriøse nok og så er der ikke nogen grund til
at bruge tid på dem.
Til sidst skal dog siges at jeg jævnligt besøger (som pasiv lurer *S*)
photoinspiration.dk da stilen passer mig fint og giver mig mange gode ideer.
Fotokritik.dk er såment også fin nok, men der er alt for meget
mudderkastning og brokhoveder derinde og jeg bliver sku i dårligt humør af
at se hvordan folk behandler hinnanden derinde, så den holder jeg mig væk
fra.
Mvh Tonny

Fra : Per O.

Dato : 08-07-04 17:03

Rene Asmussen wrote:
> Gider i ikke ?

Nææ.

Per O.

Fra : Casper Bang

Dato : 10-07-04 10:34

> Gider i ikke ?

Jeg tror du selv bærer en stor del af skylden til at mange herinde fra
gruppen ikke gider bruge den side...
Du reklamerer (på grænsen til at spamme) konstant om den, blærer dig med at
du er så meget bedre end andre etc...
Personligt har jeg intet til overs for dette, og har INGEN intentioner om at
kigge nærmere på siden (hverken ved at poste massefremstillede billeder,
eller kigge på sådanne).

Mine råd?
Lad være med at spamme for at få besøgende til siden, og drop den arrogante
holdning.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 10-07-04 10:49

Rene Asmussen wrote:

> Gider i ikke ?

Det er nok en combination af flere årsager, men de væssentlige er
nok, flg.:

Der findes allerede flere udmærkede danske kritik- og ratingsites,
og det er alt andet lige nemmere, at formulere en god og præcis
kritik på dansk.

Det strider nok imod manges holdning til Internet communities, at de
skal ansøge om at blive medlem af photoinspiration.dk.

Og hvis man tager et kik på photoinspiration.dk, så er det generelle
indtryk, at de fleste billeder er meget manipuleret, så de er mere
computergrafik end de er fotografi.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen