Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Reperation hos Canon ????
Fra : 8700

Dato : 07-07-04 14:00

Hejsa

Jeg indsendte mit sprit nye Canon Powershot S1 til forhandleren som sendte
det til Canon for snart en månede siden. Er der nogle som ved hvor lang tid
jeg kan forvente at der går inden jeg ser det igen ???

Fra : Morten Wartou

Dato : 07-07-04 14:19

8700 wrote:
> [...]
> sendte det til Canon for snart en månede siden. Er der nogle som ved
> hvor lang tid jeg kan forvente at der går inden jeg ser det igen ???

Måske Canon ved det? Jeg ville ringe direkte til Canon og tude, hvis jeg var
dig - det har virket for mig før.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-07-04 14:20

"8700" <saftkongen@hotmail.REMOVE.com> skrev i en meddelelse

> Jeg indsendte mit sprit nye Canon Powershot S1 til forhandleren som sendte
> det til Canon for snart en månede siden.

Det er uanstændigt lang tid, og det er der også nogle regler for.
Forhandleren skal snart ryste op med et erstatningskamera, hvis du ikke får
dit eget retur indenfor megen kort tid.

--
-Jens B.

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 07-07-04 15:15

8700 wrote:
> [...]
som ved
> hvor lang tid jeg kan forvente at der går inden jeg ser det

Det kan også komme an på hvem forhandleren sender kameraet ind
til. Det er ikke sikkert det rent faktisk er Canon. Har du spurgt
om de har sendt til Canon eller om de bruger deres egen
reparatør? Hvem er din forhandler?

Lars

Fra : Kim Skovsby

Dato : 07-07-04 16:49

Hvis du har købt dit kamera hos en forhandler det køber kamera igennem Canon
Danmark. Det vil sige du har fået en Dansk manual med da du købt kameraet.
Så tager en typisk reparation 3-4 uger. Da vi er inde i højsæsonen for
reparationer, så kan der godt gå lidt ekstra tid.

Hvis de del du skal have repareret på kameraet, er i restordre, så kan det
virkelig trække ud. Men så vil du normalt få besked.

har du købt kameraet igennem parallelimportøren, så skal kameraet først
sendes til det land det er købt i. Det kan igen trække ud, især fordi der
ind i mellem kan være problemer med at oversætte beskrivelsen af fejlen på
kameraet til et andet sprog.

Hvis det er en periodisk fejl dit kamera har, og du ikke har gjort opmærksom
på at den er periodisk. Så kan den virkelige drille værkstedet. hvilket igen
betyder længere tid, eller i værste fald, at kameraet ikke er blevet
repareret, fordi at de ikke har kunne lokaliser fejlen.

Mvh.

Kim Skovsby

Fra : fam. Ager

Dato : 07-07-04 20:29

Er der nogle som ved hvor lang tid
> jeg kan forvente at der går inden jeg ser det igen ???

hej

jeg har lige haft mit 300d hos pw service som er canons servececenter og det
tog 22 dage..

torben

Fra : 8700

Dato : 08-07-04 09:29

Hejsa Alle

Tak for de mange svar. Mit cam er købt ved PowerPhoto i Ålborg(online) og
jeg tror det er parallel import da manual osv er på engelsk...

Det knap så fede er at jeg før jeg skrev indlæg her har sendt mail til
powerphot om hvornår jeg kan forvente det tilbage og de har ikke svaret !!