Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
"Hi-speed" SD-kort
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 07-07-04 13:41

Hej.

Jeg har et Canon Ixus I, og skal bruge noget ekstra hukommelse. Jeg
regner med et købe et Kingston på 256 MB. Der er en alm. version, og så
én der hedder "hi-speed". Vil jeg få noget ekstra ud af at købe "hi-
speed"-versionen?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Kim Skovsby

Dato : 07-07-04 20:50

Hej Rasmus.

Et hi-speed kort er som ordret siger et ramkort der kan lære bilederne
hurtiger end et standart kort. Men alt efter hvilken producent det er du
køber kortet fra, så arbejder hi-speet kortne meget forskelligt. Nogle
bruger mere strøm for at kompencer får en dårlig kontroler. "Det er ofte de
billige kort der har det"

Andre hi-speed kort bruger op til 33% mindre strøm end et standart kort,
hvilket jo er godt. Nogle er mere solide og har bedre kontroler, hvilket vil
sige er langt mere driftsikre. SD kortet er sammen med Cf kortet det mest
ustabile ramkort format der er på marked i øjeblikket. Ikke at der er mange
fejl på dem. Men der er lang flere end på Sonys MS og Olympus/Fujifilms xD
kort.

Canon designer deres kamera ud fra Sandisk specifikationer, det betyder, at
sætter du et Kingston ramkort i kameraet, så kan du risiker at det bruger
mere strøm eller/og er mere ustabil.

Mvh.
Kim Skovsby