Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
film scanner
Fra : Jorn Ostergaard

Dato : 06-07-04 22:23

Hejsa,

Jeg har et pentax z1-p med 18-35, 28-105, 100-300 samt 50mm f1.4 objektiver
som jeg har haft siden 1995. Jeg bruger mest iso 100 film til det. Jeg har
ikke lyst til at skifte til digital slr.

Jeg har ca 14000 billeder taget med det kamera som jeg gerne vil have
scannet ind og lagt på cd. Hvilken filmscanner er det bedste køb til det ?

Jeg har prøvet at scanne med en flatbed scanner (acer mirascan) men jeg
synes ikke at resultatet er tilfredstillende.

Mvh Jørn

Fra : Hans Kruse

Dato : 06-07-04 23:15

Jeg har tidligere postet mine erfaringer med en Minolta Dimage IV scanner.
Søg med Google så finder du det.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Jorn Ostergaard

Dato : 07-07-04 12:09

Hejsa

Det har jeg ikke kunnet finde.

Mvh Jørn

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 07-07-04 21:30

Jorn Ostergaard skrev:

[snip: Hans Kruse har tidligere skrevet et langt indlæg om Minolta
Dimage IV skanner]

> Det har jeg ikke kunnet finde.

<http://groups.google.com/groups?q=Minolta+Dimage+IV+Hans+Kruse&hl=en&lr=&ie=UTF-8&selm=40878afb%240%24175%24edfadb0f%40dtext02.news.tele.dk&rnum=10>

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Bo Bjerre

Dato : 06-07-04 23:50

> [...]
>
> Jeg har ca 14000 billeder taget med det kamera som jeg gerne vil have
> scannet ind og lagt på cd. Hvilken filmscanner er det bedste køb til det ?

Jeg ved ikke hvad "bedste køb" dækker. Det kan jo være prisen eller
hastigheden eller andet, der afgør det. Jeg har en Nikon CoolScan 4000 ED,
som jeg er meget tilfreds med. Den er tilmed rimelig huritg.

http://www.imaging-resource.com/PRODS/LS4K/L40A.HTM

Bo //

Fra : Jorn Ostergaard

Dato : 07-07-04 12:13

Hejsa,

> [...]
> hastigheden eller andet, der afgør det. Jeg har en Nikon CoolScan 4000 ED,
> som jeg er meget tilfreds med. Den er tilmed rimelig huritg.

Det er ikke så meget hastigheden jeg tænker på. Jeg tænker mere på
kvaliteten af det indscannede billede. Jeg havde tænk på noget i prislejet
3000-6000 kr.

Jeg kunne også godt tænke mig at se eksempler på indscannede billeder.

Mvh Jørn

Fra : Kim@naturfotografi d~

Dato : 07-07-04 14:52

"Jorn Ostergaard" <jorn.ostergaard@ivymike.dk> skrev i en meddelelse
> Det er ikke så meget hastigheden jeg tænker på. Jeg tænker mere på
> kvaliteten af det indscannede billede. Jeg havde tænk på noget i prislejet
> 3000-6000 kr.

Jeg har en Canonscan FS4000US som scanner i 42 bit og 4000 dpi - den har
FARE, hvilket svarer til Nikons ICE ("fjerner" støv fra billeder). Canonen
skulle være indenfor dit budget selv fra nyt - og kvaliteten er god.

> Jeg kunne også godt tænke mig at se eksempler på indscannede billeder.

Jeg skal gerne sende dig et par eksempler, men jeg ved der er et sted på
nettet med sammenlignende test - kan bare ikke huske linket - måske en anden
kan hjælpe?

Mvh Kim
www.naturfotografi.dk