Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Jeg skal købe digital kamera - hjælp!
Fra : Rune Vestergaard

Dato : 05-07-04 14:24

Hej Gruppe

Jeg er blevet træt af mit gamle Cannon Digital IXUS V

Det vigtigste for mig er at mit nye kamera kan tage nogle skarpe billeder og
der skal også være mulighed for at optage videoklip der er længere end 10
sek.

Nogen der har et godt forslag til et kamera i 3-5000 kr klassen?

Hilsen Rune

Fra : Gert Medom

Dato : 05-07-04 14:59

Jeg ville foreslå et Canon Powershot S60. hvor du kan genbruge CF- kortet
fra Ixus. Du kan finde S50 til omkring 3000,- nu, da 60´eren er kommet.

Nikon har også et godt navn. Nogle af de nyere små kameraer bruger SD- kort,
men de større bruger normalt CF. Har set Nikon Coolpix til 4999,- i computer
city.

Hilsen Gert

Fra : Simon Nielsen

Dato : 05-07-04 16:35

"Rune Vestergaard" <runwest@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
> sek.
>
> Nogen der har et godt forslag til et kamera i 3-5000 kr klassen?

Hvis det ikke er størrelsen der betyder det vilde kan jeg foreslå Canon
Powershot S1 IS, det kan optage vidoeklip til CF-kortet er fuldt, desuden
har det et stort dejligt objektiv med 10 gange zoom, svarende til 38mm-380mm
på alm. 35 mm. film. Men et S50 er heller ikke nogen dårlig handel slet
ikke.

Mvh
Simon

Fra : Kim Skovsby

Dato : 05-07-04 18:14

Hej Rune

Det er meget lidt du har givet ønske om i henhold til hvilken specfikationer
det er du ønsker dit nye kamera skal have.
Men... Hvis det skal være rigtig godt til at lave videoklip med, så skal du
kigge over i mod Sony's kamera som nok er de bedste på marked til det.
Minolta er også godt med. Canon har lavet en model som er virklig god og som
kan zoome imens du filmer. Den heder Powershot S1 is Det kan KonicaMinolta
Z1 og Z2 også. Du skal dog være opmærksom på, at kamera med så stor zoom som
10x optisk er. at objektivet vil proforme noget dårliger end kamer med
mindre zoom. Da du efterspørg god skarphed, så vil du ikke få det i forhold
til de mindre zoom.

Et kamera som jeg syntes er virklig fedt inden for den pris du ønsker og i
samme størrelse som dit gamle Ixus kamera er, Fujifilm F610 Der er ikke
mange som ejer sådan et, og det er efter min vudering meget overset.

men kan du sætte flere ord på hvd du søger, så vil det være lettere at at
sætte det rigtige kamera på dine ord.

mvh.
Kim Skovsby

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-07-04 20:08

"Kim Skovsby" <kim@skovsby.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Rune

Men det bør måske lige siges, at har han først haft et med den store Zoom,
så vil du ikke undvære den igen. Om den så performer dårligere end et med 3
* Zoom, det har jeg ikke bemærket, for jeg har aldrig haft et med 3 * Zoom.
Bruger Minolta DiMage 7i, som jeg da varmt kan anbefale. Men det er stort,
sammenlignet med mange andre modeller.
Det syntes jeg til gengæld ikke gør noget.

M.V.H.....Benny..

Fra : mfj

Dato : 05-07-04 19:35

Jeg har gennem de sidste 4 år taget et par tusinde billeder med mit Sony
CyberShot og har aldrig haft problemer af nogen art og kan varmt anbefale
dette.

Mvh
Mogens Jensen

Fra : Weasel

Dato : 05-07-04 20:27

"mfj" <post@dkwo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> CyberShot og har aldrig haft problemer af nogen art og kan varmt anbefale

Jeg ponker aldrig nogen, MEN.......

Cybershot findes i et utal af versioner, og da dit er 4 år gammelt er det
næppe tidssvarende. Hvad skal denne anbefaling bruges til?

Weasel

Fra : Christian Larsen

Dato : 05-07-04 21:15

> [...]
> sek.
>
> Nogen der har et godt forslag til et kamera i 3-5000 kr klassen?

Jeg har netop anskaffet mig et Olympus C-5060WZ, og jeg er yderst godt
tilfreds med købet og vil gerne anbefale det kamera. Det leverer skarpe
billeder, som du kan se, hvis du følger nedenstående link, og kan som du
efterlyser optage længere videoklip (til kortet er fyldt). Prisen ligger på
knap 5.000,-. Der er et væld af funktioner, og det kan bruge både CF- og
xD-kort og på samme tid.

Her er et par billeder, jeg har taget med kameraet. De er resultatet af
point'n'shoot, og viser bl.a. kameraets imponerende makro-funktion.

http://dword.dk/images/c-5060/

Her er et omfattende review:

http://www.megapixel.net/cgi-bin/fs_loader.pl?p=http%3A//www.megapixel.net/reviews/oly-c5060/c5060-review.html

Venlig hilsen
Christian Larsen

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 05-07-04 22:58

"Christian Larsen" <contact@ost.dword.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Her er et par billeder, jeg har taget med kameraet. De er resultatet af
> point'n'shoot, og viser bl.a. kameraets imponerende makro-funktion.

Det vejer jo næsten dobbelt så meget som et Cannon Powershot S60

Hvilket er bedst til skarpe billeder?

Rune

Fra : Christian Larsen

Dato : 05-07-04 21:18