Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af kamera, igen :-)
Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 01-07-04 23:18

prisklasse 3-4000-kr, 3.2 Mega.Pixel. 3x optisk zoom(eller mere) Men skal
være med en hurtig autofocus, da jeg gerne tager billeder Agility (en hurtig
hundesport), også gerne lysfølsom. Helst også alm. AA batterier.

Kan man hjælpes på vej , på forhånd tak.

Fra : Peter Schroeder

Dato : 02-07-04 07:23

"Gitte & Thorleif" skrev...
> prisklasse 3-4000-kr, 3.2 Mega.Pixel. 3x optisk zoom(eller mere) Men skal
> være med en hurtig autofocus, da jeg gerne tager billeder Agility (en hurtig
> hundesport), også gerne lysfølsom. Helst også alm. AA batterier.

Med et 3x zoom objektiv har du egentlig ikke
brug for en hurtig autofocus. Skarphedsdybden er
så stor at autofocus er næsten overflødig. (på afstande
over et par meter)
Fuji S5000 opfylder dine krav, men har derudover en unik
feature som er genial til den slags actionbilleder.
Den kan ved serieoptagelser gemme de sidste 5 billeder, hvilket vil
sige at du kan holde udløserknappen nede i op til 40
optagelser og når du slipper, gemmer den de 5 sidste skud.
Så hér behøver man altså ikke være hurtigt på udløseren, men
bare huske at slippe når øjeblikket er ovre.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : TT

Dato : 02-07-04 07:48

Gitte & Thorleif wrote:

> [...]
> hundesport), også gerne lysfølsom. Helst også alm. AA batterier.
>
> Kan man hjælpes på vej , på forhånd tak.

Minolta Z1 til 2216 kr. på nettet - er svaret på dit behov. Endnu bedre
er Z2, men det er på 4 megapixels og lidt dyrere (ca. 3400 kr. i
butikkerne, 2736 kr. på nettet) - Det er på alle områder et af de
absolut hurtigste kameraer og bliver rost af stort set alle anmeldere.
Desuden har det en 10x optisk zoom og det er vel ikke at foragte ! Du
kan læse en dansk anmeldelse her:
http://www.akamera.dk/art.php?artikkelid=5614

Venlig hilsen
TT,
TomsFotoguide.dk

Fra : Kim Skovsby

Dato : 02-07-04 17:00

De kameraer der har den hurtigste zoom er ofte Sony's kamera

Et kamera der passer til den korte beskrivelse i har givet, vil være Sony W1
den bruger også AA batterier. Når i skal fotografer Agility er det vigtigt
at i har et fleksibelt fokussystem som kan arbejde på fler måder. Det
fokussystem i vil komme ti at bruge meget er, at den skal kunne blive ved
med at fokuser selvom i har trykket knappen halvt ned på udløsere-knappen.

Den type fokus er der faktisk ikke mange kamera der har, men en del af
Sony's kamera har den.

Et andet kamera der har det fokussystem er Minolta Z1 og Z2 men de har en
meget kraftig zoom som nok vil komme til at give jer en del rysteuskarpe
billeder (Specielt indenfor) Samtidig arbejder kamera med stor zoom også
langsommere en dem med små zoom (Siger næsten sig selv) og de bruger mere
strøm, samt den optiske konstruktion skal spænde over et meget stor område,
hvilket betyder at de ikke proformer så godt som små zoom.

Mvh.

Kim Skovsby

Fra : Christian Grüner

Dato : 02-07-04 21:15

Kim Skovsby wrote:
> [...]
> strøm, samt den optiske konstruktion skal spænde over et meget stor område,
> hvilket betyder at de ikke proformer så godt som små zoom.

En bedre måde at dømme det på er at kigge på dpreview efter hvilke slags
fokus modes de forskellige cams har...
Jeg synes din vurdering er ret subjektiv, nærmest fona-sælgeragtig, skal
ikke tages ilde op(!).
Mht stor zoom, bruger mere batteri hvis du bruger zoomen, såfremt zoomen
er motorbaseret.. Fokuserer langsommere hvis du ligeledes bruger zoomen.

Mht rystelser, så er det ganske klart at jo større brændvidder, des
højere risiko for rystede billeder, men køber du et cam helt uden denne
stor mulighed for zoom, ja, har man ikke samme problem. Igen lidt sjov
sammenligning.

Tror en ting man generelt kan sige om kameraere i den prisklasse, er at
man ikke skal forvente mirakler og de skarpeste billeder, specielt ikke
når vi snakker "acion" billeder...

/Christian

Fra : Kim Skovsby

Dato : 06-07-04 09:03

Hej Christian

Ja.. jeg er nok lidt FONA agtig i mine formuleringer, Menn... Jeg er også
uddannet Reklamefotograf, Fotohandler og webgrafiker. Så det er nok ikke så
underligt

Mvh.
Kim Skovsby