Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Minolta Z2 og Olympus c765uz
Fra : TT

Dato : 01-07-04 18:56

Hej!

Jeg lurer lidt på at købe et af ovennævnte kameraer.
På Steves Digicams har jeg læst, at Z2's søger/skærm fryser kortvarigt
under autofokus, så det ikke er så velegnet til at fotografere
sport.m.v. Kan nogen af jer, der har et Z2, af- eller bekræfte det?
Jeg er i tvivl om de 2's evne til at fokusere/om søger/skærm er brugbare
i dårlig belysning/mørke. De forskellige anmeldere er ikke enig, så hvad
er jeres personlige erfaringer, Z2 og c765-ejere?

Venlig hilsen
TT

* *_*TomsFotoguide.dk*_

Fra : Tarec

Dato : 02-07-04 08:00

"TT" <tom.thielemann@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i dårlig belysning/mørke. De forskellige anmeldere er ikke enig, så hvad
> er jeres personlige erfaringer, Z2 og c765-ejere?

Jeg har selv et Z2, og har ikke lagt mærke til det med at skærmen fryser..
skal lige prøve at se efter når jeg kommer hjem fra job. Men Søger/skærm har
en auto focus funktion der selv justere brightness hvis lysforholdet kræver
det... det virker meget fint.

Både skærm og søger virker perfekt i meget svag-belysning. men i meget stærk
sol skal man nok holde sig til søgeren.. men det er måske smag og behag.

Eneste problem jeg har lagt mærke til er at den har svært ved at fokusere
når man har zoomet helt ind.... andre der har oplevet det?

Fra : TT

Dato : 02-07-04 08:52

Tarec wrote:

> Både skærm og søger virker perfekt i meget svag-belysning. men i meget stærk
> sol skal man nok holde sig til søgeren.. men det er måske smag og behag.

Hvad med autofokus i dårlig belysning?

Venlig hilsen
TT,
Tomsfotoguide.dk

Fra : Tarec

Dato : 02-07-04 09:29

> Hvad med autofokus i dårlig belysning?
>
> Venlig hilsen
> TT,
> Tomsfotoguide.dk

Det har ikke givet nogle problemmer... har taget en del natbilleder.

men skal gerne efterprøve det her iaften.

Fra : TT

Dato : 02-07-04 12:52

Tarec wrote:

> Det har ikke givet nogle problemmer... har taget en del natbilleder.
>
> men skal gerne efterprøve det her iaften.

Mange tak!

Venlig hilsen
TT

Fra : ReC

Dato : 02-07-04 20:16

> Mange tak!
>
> Venlig hilsen
> TT

Så fik jeg testet kameraet.... Du har ret i det fryser en lille smule. Men
det er et split-sekund vi snakker så det har ingen betydning. Og jow synes
ikke auto-focus virker optimalt ved dårlig belysning når man zoomer helt
ind... uden zoom er det ik noget problem

Fra : TT

Dato : 02-07-04 21:10

ReC wrote:

> [...]
> ikke auto-focus virker optimalt ved dårlig belysning når man zoomer helt
> ind... uden zoom er det ik noget problem

Det lyder som det er til at leve med!
Tak for hjælpen!

Venlig hilsen
TT

Fra : Kim Skovsby

Dato : 02-07-04 17:09

Hej TT

Jeg har lavet en lille for og i mod liste til dig

Fordele

a.. Har "B" indstilling på tiden
b.. Kan blive ved med at tage billeder men husker kun de 5 sidste i en
serieoptagelse
c.. Kan reset kameraet
d.. Kan sætte dato på billederne
e.. Har en rigtig ergonomi (Holder rigtig godt på det)
f.. Dioptri
g.. Skærmen er beskyttet af glas
h.. USB stikket virker også som tilslutnings stik til fjernsynet
i.. Den konturnelige autofokus virker også når udløserknappe trykkes halvt
ned
j.. Skærmen er beskyttet af glas

Fordele/Ulemper

a.. Bruger NiMh batterier
b.. Har KonicaMinoltas hotshoe
c.. Kan kun zoome digitalt når du filmer

Ulemper

a.. Kan ikke fotografer i 3:2 format
b.. Virker lidt plastikagtig
c.. Kan ikke fotografer i Tif eller RAW
d.. Flashindstillingen på de manuale programmer, funger klundet
e.. Er alt for langsom til at tage over 5 seriebilleder
f.. Batterier følger ikke lader med ved køb
g.. Kan ikke monter filter på objektivet
h.. Hurtigste lukke hastighed er for langsom set i forhold til kameraets
zoom
i.. Kan ikke selv tænde flashen hvis den skal bruges
j.. Skærmen fryser en smule under fokusering
Med hensyn til at skærmen fryser, så gør den det på alle kamera, det vil
sige, at den smule Z2'eren har er ikke noget at bide mærke i

Mvh.
Kim Skovsby

Fra : ReC

Dato : 02-07-04 20:15

"Kim Skovsby" <kim@kkamerahuset.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Med hensyn til at skærmen fryser, så gør den det på alle kamera, det vil
> sige, at den smule Z2'eren har er ikke noget at bide mærke i

Hej Kim

må lige rette dig..... Z2´eren kan sagtens zomme optisk når du filmer... det
skal bare indstilles i menu´en først. MEN... Lyder fra den optiske zoom
larmer meget på filmen, så med mindre det er er strengt nødvendigt, skal man
holde sig til digital zoom under film-klip

Fra : TT

Dato : 02-07-04 21:12

Kim Skovsby wrote:

> [...]
> Med hensyn til at skærmen fryser, så gør den det på alle kamera, det vil
> sige, at den smule Z2'eren har er ikke noget at bide mærke i

Mange tak for hjælpen!
Jeg synes kun det er en fordel, at det bruger AA-batterier:

Venlig hilsen
TT