Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
fjerne støj på billeder.
Fra : chrsof

Dato : 01-07-04 18:04

Kan det lade sig gøre at fjerne det så kaldte digital støj fra mine
billeder.
Hvis det kan, hvilket program kan jeg så bruge, og findes der en hjemmeside
helst på dansk, hvor de beskriver hvordan.

mvh
Lene

Fra : Kim@naturfotografi d~

Dato : 01-07-04 18:14

"chrsof" <chrsof@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis det kan, hvilket program kan jeg så bruge, og findes der en
hjemmeside
> helst på dansk, hvor de beskriver hvordan.

Neat Image må kunne klare det - find det på tucows. Dansk er det dog ikke og
jeg kender ikke til en dansk beskrivelse.

Mvh Kim
www.naturfotografi.dk

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-07-04 19:01

On Thu, 1 Jul 2004 19:14:04 +0200, "Kim@naturfotografi dot dk"
<kim@naturfotografi.dk> wrote:

>Neat Image må kunne klare det - find det på tucows. Dansk er det dog ikke og
>jeg kender ikke til en dansk beskrivelse.

Lidt beskrivelser finder bl.a. her på dansk:

http://www.haun.dk/index.php?mode=1&artid=95

Her er næsten en vejledning - som kan guide dig til de første forsøg:
http://www.digifotos.dk/HPbilleder/St%C3%B8jTest/Side_1.htm

Men ellers kan man komme lang ved standard værdierne, evt. reducerer
støjfjernelsen til 50 %, hvis man syntes det bliver for
plastik-agtigt.

Hilsen

Henning
Fjern REMOVE i E-mail: hen-jens@mail.REMOVEtele.dk.

Fra : Morten Wartou

Dato : 01-07-04 18:16

chrsof wrote:
> [...]
> Hvis det kan, hvilket program kan jeg så bruge, og findes der en
> hjemmeside helst på dansk, hvor de beskriver hvordan.

Hej Lene!

Jeg kender desværre ikke nogen danske hjemmesider om emnet, men her er en
lille anmeldelse af en del af den slags programmer:

http://www.photozone.de/7Digital/noise.htm

Neat Image er nogenlunde nemt at gå til, synes jeg, og resultatet er
udmærket. Man vil dog altid skulle gå på kompromis med tab af detaljer, når
man fjerner støj.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : pwa

Dato : 01-07-04 21:42

> [...]
> Hvis det kan, hvilket program kan jeg så bruge, og findes der en
hjemmeside
> helst på dansk, hvor de beskriver hvordan.

_______________________________

Noise Ninja, synes jeg er bedre end Neat Image
prøv dem begge og vælg selv.
v/h pwa
http://www.picturecode.com/

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-07-04 08:33

chrsof wrote:
> [...]
> Hvis det kan, hvilket program kan jeg så bruge, og findes der en hjemmeside
> helst på dansk, hvor de beskriver hvordan.

http://www.imagenomic.com/index.asp - Noiseware, gratis og i øvrigt
udemærket..

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Helge Olsen

Dato : 02-07-04 10:21

> http://www.imagenomic.com/index.asp - Noiseware, gratis og i øvrigt
> udemærket..

Jeg bruker noiseware til bilder som skal skrives ut og er meget fornøyd med
resultatet. Til web bruker jeg Fuji RAW converter EX, og får 100% støyfrie
bilder. Litt USM i photoshop CS og bildene er "perfekte" til skjermbruk. Det
funker selvfølgelig bare hvis du har et Fujikamera og bruker RAW :)

/Helge

Fra : Henning

Dato : 02-07-04 20:21

Hej Helge Hvilket kamera har du?

Venlig hilsen

Henning

Fra : Helge Olsen

Dato : 03-07-04 18:31

"Henning" <venligst.ingen@mail.net> wrote in message
> Hej Helge Hvilket kamera har du?
>

> Venlig hilsen
>
> Henning

Fuji S5000. Kommer veldig dårlig ut i de fleste tester. Men med RAW
eliminerer man de problemer folk kritiserer. Desverre mister man også en del
kjekke features som seriebilder. Men det var jeg klar over, og da jeg kjøpte
var det "mest" for pengene :)

/Helge