Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Blitz til Canon G5
Fra : Q

Dato : 29-06-04 23:08

Den gamle har en Nikon blitz der passer på et Nikon F3.. Findes der nogen
måde at få den til at spille på en G5'er ?

Alternativt: Er det til at finde en god blitz til en G5'er uden den koster
lige så meget som kameraet ?

/peter

Fra : Simon Nielsen

Dato : 29-06-04 23:16

"Q" <Q@Q.Q> wrote in message
> Den gamle har en Nikon blitz der passer på et Nikon F3.. Findes der nogen
> måde at få den til at spille på en G5'er ?

Nej

> Alternativt: Er det til at finde en god blitz til en G5'er uden den koster
> lige så meget som kameraet ?

Ja det er da muligt, spørg i din lokale fotohandler, prøv den evt. og se om
den virker find ud af hvad den hedder og sig du vil tænke over det. Køb den
så i tyskland eller et andet billigt sted på nettet.

Mvh
Simon

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-06-04 08:26

Simon Nielsen wrote:
> Ja det er da muligt, spørg i din lokale fotohandler, prøv den evt. og se om
> den virker find ud af hvad den hedder og sig du vil tænke over det. Køb den
> så i tyskland eller et andet billigt sted på nettet.

Men husk endelig at have dårlig samvittighed bagefter, når du har
spilt den flinke forhandlers tid..

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 30-06-04 10:07

"Simon Nielsen" <news@REMOVETHISsiho.dk> skrev i en
meddelelse

> [...]
over det. Køb den
> så i tyskland eller et andet billigt sted på nettet.

Dette indlæg viser ret klart, at underskriveren ikke har
spor respekt for den fotohandler,
der bruger tid og kræfter på at besvare en *osers*
spørgsmål.

Hans-Jørgen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 30-06-04 15:18

"Hans-Jørgen Sindholt" <sindholt@FJERNESparadis.dk> wrote in message

> [...]
> >
> Dette indlæg viser ret klart, at underskriveren ikke har
> spor respekt for den fotohandler,
> der bruger tid og kræfter på at besvare en *osers*

Jeg har faktisk stor respekt og jeg handler da også tit hos vores
fotohandler, men mange gange er ting altså billigere at finde på nettet, men
når prisen ligger tæt på hinanden køber jeg den hos fotohandleren fordi jeg
er interesseret i at handlen bliver i byen, desuden er jeg rimeligt gode
venner med ham der har butikken og han viste mig en ting og sagde tag og køb
den på nettet det sparer du masser af penge ved. Men det er jo en anden
historie.

Jeg ved bare at ved blitzudstyr kan man spare næsten 30% mange gange, det
var derfor jeg rådede til at købe på nettet i stedet for.

Mvh
Simon

Fra : Simon Nielsen

Dato : 30-06-04 15:37

> [...]
> >
> Dette indlæg viser ret klart, at underskriveren ikke har
> spor respekt for den fotohandler,
> der bruger tid og kræfter på at besvare en *osers*

Jeg skammer mig også lidt, men det er jo en kendsgerning at ting som regel
er billigere på nettet.

/Simon

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 30-06-04 10:17

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse
> Den gamle har en Nikon blitz der passer på et Nikon F3.. Findes der nogen
> måde at få den til at spille på en G5'er ?

Hej

Det er før set at det begynder at ryge når man monterer en blitz som ikke er
beregnet til pågældende kamera, da de forskellige små kontaktstifter i foden
er placeret forskelligt på de forskellige fabrikater!

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Q

Dato : 01-07-04 15:16

"www.analogfoto.dk / L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en
meddelelse news:cbu0gh$2d5e$1@news.dansketelecom.com...

> [...]
foden
> er placeret forskelligt på de forskellige fabrikater!

Det er fint nok, jeg ryger også selv

Du har ikke tilfældigvis nogen ide om om der findes et eller andet
adapterstykke i stil med det der findes til optikken ?..

Det er jo en smule irriterende at have en fed blitz liggende og så alligevel
skulle ud og købe yderligere een ..

/peter

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 01-07-04 16:34

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse

> Det er fint nok, jeg ryger også selv

Ja, vi skal være gode ved rygerne, vi har dem jo ikke så længe

> Du har ikke tilfældigvis nogen ide om om der findes et eller andet
> adapterstykke i stil med det der findes til optikken ?..

Jo, det ved jeg at der ikke gør.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Jan F.

Dato : 01-07-04 23:47

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse
> [...]
> måde at få den til at spille på en G5'er ?
>
> Alternativt: Er det til at finde en god blitz til en G5'er uden den koster

Ja, køb en 420EX - pris i DK op til kr. 3.000,-, i Tyskland kr. 1.600,-
Alternativt en brugt 380EX til 5-600,- kr

--

Jan F.

Fra : Q

Dato : 02-07-04 06:55

"Jan F." <itjfSLETDETTE@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, køb en 420EX - pris i DK op til kr. 3.000,-, i Tyskland kr. 1.600,-
> Alternativt en brugt 380EX til 5-600,- kr

Canon eller ?

/peter

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 02-07-04 07:45

On Thu, 1 Jul 2004 23:46:38 +0100, "Jan F." <itjfSLETDETTE@ofir.dk>
wrote:

>"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse

>Ja, køb en 420EX - pris i DK op til kr. 3.000,-, i Tyskland kr. 1.600,-
>Alternativt en brugt 380EX til 5-600,- kr

Power photo i Aalborg (netbutik) 1998,00
flinke folk, af og til dansk manual
mvh Ebbe

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 02-07-04 07:48

glemte adr:
http://www.powerphoto.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=166

Fra : Q

Dato : 02-07-04 16:22

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]

Kunne da godt være det var en løsning... Man kan vel bestille på nettet og
bare afhente på adressen?

/peter

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 02-07-04 16:40

On Fri, 2 Jul 2004 17:22:27 +0200, "Q" <Q@Q.Q> wrote:

>"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

>Kunne da godt være det var en løsning... Man kan vel bestille på nettet og
>bare afhente på adressen?
>
>/peter

Bestil på nettet, men den bliver sendt, der er ingen afhentning.
Der er ikke meget plads i Maren Turinsgade
mvh Ebbe

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 03-07-04 09:17

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> On Fri, 02 Jul 2004 08:44:57 +0200, Ebbe Hansen

> [...]

Det lugter lidt af Japan Photo, gør det ikke ?

Deres service er der delte meninger om, de har tidligere gjort det i
piratimport, med der af følgende problemer ved reklamationer.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 03-07-04 09:47

On Sat, 3 Jul 2004 10:17:18 +0200, "www.analogfoto.dk / L Langgaard"
<langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> [...]
>
>Deres service er der delte meninger om, de har tidligere gjort det i
>piratimport, med der af følgende problemer ved reklamationer.

Det er ikke Japan Photo, men de har lejet lokaler lige ved siden af,
men har ellers ingen forbindelse (jeg var oppe og spørge).
for en sikkerheds skyld
mvh Ebbe

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 03-07-04 11:44

> [...]

> Det er ikke Japan Photo, men de har lejet lokaler lige ved siden af,
> men har ellers ingen forbindelse (jeg var oppe og spørge).

Japan photos Web-handel er jo ikke rigtigt slået igennem, så det lugter nu
alligevel!

Det virker også dumt at de kan sige til kunderne "gå hjem og bestil over
nettet så sender jeg kameraet til dig og du sparer en tusse"

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 03-07-04 13:44

On Sat, 3 Jul 2004 12:44:08 +0200, "www.analogfoto.dk / L Langgaard"
<langgaard@klarupnet.dk> wrote:

>"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
klip

> [...]
>
>Det virker også dumt at de kan sige til kunderne "gå hjem og bestil over
>nettet så sender jeg kameraet til dig og du sparer en tusse"

Jeg gir mig, jeg ved det ikke, men Aalborg afdelingen har jo ingen
hjemmeside, og de så lidt sure ud, da jeg spurgte i forretningen,
om det var deres, de sagde, at det var et par unge mennesker
der havde lejet sig ind ved siden af.
men OK, jeg ved det ikke, men jeg fik en god service
mvh Ebbe