Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bredt stof til baggrund.
Fra : Claus Smith

Dato : 28-06-04 13:41

Er der nogen som kan henvise til steder hvor man kan købe sort stof i
bredden op til 2,5 - 3,0 meter?

Claus Smith

Fra : Thomas Corell

Dato : 28-06-04 14:10

Claus Smith wrote:
> Er der nogen som kan henvise til steder hvor man kan købe sort stof i
> bredden op til 2,5 - 3,0 meter?

Tror jeg ville starte med at kontakte www.stof2000.dk

Ved dog ikke om de har det på lager, men ellers er de så servicemindet
at de ikke går af vejen for at hjælpe med at finde en anden
(konkurerende!) forretning. Det var på den måde jeg fandt det rette stof
til mørkekammeret.

--
Don't waste space

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 28-06-04 14:23

"Claus Smith" <pigefotografenX@Xpigefotografen.dk> wrote in news:40e011cc$0
$193$ba624c82@nntp04.dk.telia.net:

> Er der nogen som kan henvise til steder hvor man kan købe sort stof i
> bredden op til 2,5 - 3,0 meter?

Hvis du får svar via e-mail så hører jeg gerne om hvad du kommer frem til -
jeg fandt ud af i weekenden at jeg skal bruge det samme, så jeg har ikke fået
undersøgt noget selv

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Børge Larsen

Dato : 28-06-04 14:59

Larsen (Dyne Larsen) har nervøs velour i mange farver. Det bruges meget til
baggrund, og så koster det ingen penge.

Fra : Claus Smith

Dato : 28-06-04 15:31

"Børge Larsen" <bl-dk@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Larsen (Dyne Larsen) har nervøs velour i mange farver. Det bruges meget
til
> baggrund, og så koster det ingen penge.

Det har jeg også brugt tidligere med succes, men det findes dog ikke
breddere end 150 cm.

Claus Smith

Fra : Christian Grüner

Dato : 28-06-04 21:35

Bliver noget sådan stof ikke alt for roddet at se på?

Fra : Henning Jensen

Dato : 28-06-04 22:13

Det kan givet et mønsteret baggrund, men kan også blive helt
sort/mørkt - afhængigt af lyset som rammer det.

Jeg har syet 2 bredder sammen - så har man næsten 3 meter i bredden.

Hilsen
Henning.

Fra : Henning Jensen

Dato : 28-06-04 22:15

Jeg har spurt i flere stofforretninger uden held - kan ikke skaffe det
- så jeg har syet 2 bredder sammen. Så må en overgang fjernes i
billedbehandlingen.

Hilsen

Henning

On Mon, 28 Jun 2004 14:40:37 +0200, "Claus Smith"

Fra : Lars Troels

Dato : 29-06-04 08:46

> - så jeg har syet 2 bredder sammen. Så må en overgang fjernes i
> billedbehandlingen.

Var det ikke lettere at styre dybdeskarpheden så overgangen fjernes ad den
vej. Se evt. min lille artikel om emnet på
http://www.sitecenter.dk/larstroels/brugerdefinerethtml/ .

Har du aldrig problemer med glansen på baggrunden?

Lars T.

Fra : Henning Jensen

Dato : 29-06-04 15:39

On Tue, 29 Jun 2004 09:46:25 +0200, "Lars Troels"
<fam.troelsVAEK@mail.dk> wrote:

>Var det ikke lettere at styre dybdeskarpheden så overgangen fjernes ad den
>vej. Se evt. min lille artikel om emnet på
>http://www.sitecenter.dk/larstroels/brugerdefinerethtml/ .

Hmm.. Her omtaler du at det er en fordel af anvende lille blænde - så
model skarp - lidt i modstrid med fjerne baggrundens skarphed??

Jeg har ikke kunne fjerne overgangen helt med fokus/DOF - altid lidt
retoucering - men det ser jeg ikke som et stort problem.

>Har du aldrig problemer med glansen på baggrunden?

Tit ønsker jeg glansen - lysspillet heri - men kan også få helt sort
baggrund hermed ved at lægge lyset rigtigt.

Og ellers har jeg også helt sort stof også )

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-06-04 10:53

På ejendommeligvis fremsatte Claus Smith følgende påstand:

> Er der nogen som kan henvise til steder hvor man kan købe sort stof
> bredden op til 2,5 - 3,0 meter?

Kig efter firmaer, som handler med teaterteknik. Der kan du købe sort
Molton. Men husk, at hvis det skal være det billigste, så skal det
ikke være brandimprægneret. Brandimprægneringen er rimelig dyr og
unødvendig i dit tilfælde.

Teadan i Stenløse har bl.a. den slags.

Claus

Fra : Claus Smith

Dato : 29-06-04 16:29

Tak for tippet, fandt lige præcis hvad jeg søgte efter.

Claus Smith

Fra : Henning Jensen

Dato : 29-06-04 18:03

On Tue, 29 Jun 2004 17:29:14 +0200, "Claus Smith"
<pigefotografenX@Xpigefotografen.dk> wrote:

>Tak for tippet, fandt lige præcis hvad jeg søgte efter.

Hvad fandt du - udgave/størrelse og prisniveau?

Hilsen

Henning
Fjern REMOVE i E-mail: henj@mail.REMOVEtele.dk.

Fra : Claus Smith

Dato : 29-06-04 14:48

Teadan kan levere sort stof i bredden 3 meter til en pris på ca. kr. 100,-
pr. kvadratmeter.

Hvis man sammenligner med en stofbaggrund i sort på 2,9 x 6 meter, som jeg
skal bruge, så er det billigere at købe denne hos www.obt.dk

Teadan kunne kun levere i 3 meter bredden, når det galdt den dyre udgave som
er brandhæmmende.

Men..jagten går videre *G*

Claus Smith

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-06-04 21:59

På ejendommeligvis fremsatte Claus Smith følgende påstand:

> Teadan kunne kun levere i 3 meter bredden, når det galdt den dyre
> udgave som er brandhæmmende.
> Men..jagten går videre *G*

Det er desværre tyve år siden, jeg beskæftigede mig med teaterteknik.
Men dengang kunne det fås i 450 cm i bredden. Brandimprægnering var
noget vi selv gjorde...

Det firma, jeg handlede hos er forlængst dødt (audilux og Skandinavisk
Teaterteknik), men kig dig omkring. og læg navnlig mærker til
tykkelsen af stoffet.

Molton fås i flere tykkelser og kvaliteter. En tynd til dekorationer
og en tyk til eksempelvis bagtæpper. Husk at sige det, når du taler
med dem. Du har næppe brug for den tykke...

Claus

Fra : Tonny

Dato : 29-06-04 22:45

> [...]
> og en tyk til eksempelvis bagtæpper. Husk at sige det, når du taler
> med dem. Du har næppe brug for den tykke...

Du skulle kunne få Molton her:
Bangpro A/S
Industridalen 7A. 1,tv
2635 Ishøj
Tlf: 43733674
info@bangpro.dk
Mvh Tonny

Fra : Claus Smith

Dato : 29-06-04 16:00

Teadan havde i første omgang givet mig forkerte priser så nu kommer de
rigtige:

Molton sort stof i 3 meter bredde til kr. 130,- + moms pr. løbende meter.

Claus Smith